Rush ביקורת סרט

Rush Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "Rush":
"מצליח לתאר מערכת יחסים של יריבות בין שני גברים בצורה מרתקת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Rush
משחק פיטר מורגן, כריס המסוורת, דניאל ברול, אוליביה ויילד במאי/ת רון האוורד  
דרמה
ביקורת סרט לRush מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"דרמה נפלאה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כשהבמאי האמריקאי רון הווארד ממש רוצה הוא גם יכול, ובין "צופן דה וינצ'י" לשאר שוברי הקופות ההוליוודים הדביקים שהוא מתמחה בהם, השחקן שהפך לבמאי מייצר גם פנינות קולנועיות. הוא חובר בשנית לתסריטאי פיטר מורגן ("המלכה", "סקייפול"), שגם כתב את התסריט לסרטו הטוב ביותר של הווארד, "פרוסט/ניקסון" ולצלם הבריטי המעולה אנתוני דוד מנטל שצילם את סרטיו של לארס פון טרייר - "דוגוויל", "מנדרליי", "אנטיכריסט", "מלנכוליה" ואת סרטיו של דני בויל - "טראנס", "מיליונים", "28 ימים אחרי", "127 שעות" וגם את הלהיט "נער החידות מבומביי" שזיכה אותו באוסקר על הצילום המסחרר שלו.הווארד והצוות המוכשר שלו מביאים למסך סיפור יריבות בין שני נהגי מרוצי מכוניות בשנות ה-70. לכאורה לא בדיוק חומר לשובר קופות או לסרט מעניין. אבל את הווארד ומורגן מעניין הרבה יותר ליצור סרט שעוסק בסוגים שונים של גבריות וההתנגשות הבלתי אפשרית בין אותם הפכים מוחלטים. המפגש ביניהם מוביל אותם לחצות קווים ולסכן את חייהם. השנאה שלהם אחד כלפי השני מזינה אותם, ממלאת אותם אנרגיות והופכת אותם לאויבים מושבעים שחייבים לנצח בכל מחיר.
הסרט מבוסס על סיפור היריבות בין שני נהגי פורמולה 1 - הבריטי ג'יימס האנט והאוסטרי ניק לאודה בראשית שנות ה-70 - שני הפכים שיריבותם הפכה לאגדה בעודם בחיים. בעזרת התסריט הנפלא של מורגן והבימוי האלגנטי של הווארד למעדן קולנועי בוגר ואיכותי שלבטח יספק ליוצריו מספר מועמדויות נכבדות. הסרט מנסה להבין כיצד שני גברים הלוקחים חלק בספורט אתגרי שרבים מהמשתתפים בו מוצאים את מותם על המסלול מוכנים לסכן את חייהם רק כדי לנצח אחד את השני.השחקן האוסטרלי כריס המסוורת' המוכר בעיקר מדמותו של "ת'ור" מגלם את ג'יימס האנט חובב האלכוהול, הסמים, הבנות והמסיבות. איש שההצלחה והפרסום מזינים את הצדדים האפלים שלו והוא חייב להתבגר כדי לנצח את היריב הנצחי שלו. המסוורת' מספק הופעה מוצלחת ביותר אבל מי שגונב לו את ההצגה היא השחקן דניאל ברול (להתראות לנין, ממזרים חסרי כבוד") המגלם את ניק לאודה האוסטרי.
ברול בהופעה בלתי נשכחת מגלם את לאודה כאדם קר רוח, קפדני וקשוח. אדם משכיל שלא נותן ליצרים לשלוט בו אבל מוצא את עצמו מול אויב שפשוט ממיס את הקפאון התמידי שהוא נמצא בו. אי אפשר לאהוב אותו אבל בכל זאת מתאהבים בו. לאודה ניתק את קשריו עם משפחתו העשירה רק כדי להפוך לנהג מרוצים ועכשיו שהוא כל כך קרוב להגשים את חלומו ולזכות באליפות פורמולה 1 . הוא ניצב מול אתגר מפתיע ולא ממש שקול. אם לא יהיו הפתעות ברול יזכה במועמדות לאוסקר וככל הנראה יזכה בפרס הנחשק.בסופו של דבר אין מנצחים בסרט הנפלא הזה. יש כאן סיפור אמיתי אנושי ואף עצוב במידה. מורגן והווארד לא בוחרים צד אלא פשוט מתארים את עולמם של שני הגיבורים הפגומים שנאבקים זה בזה אך גם מעריכים אחד את השני אפילו אם זה רק בסתר. בכל מקרה מלבד הדרמה ישנם גם מרוצי מכוניות ולכאן נכנס הצלם אנתוני דוד מנטל, צוות העורכים והפעלולנים ומי שראה את סרט הפעולה "השופט דרד" שמנטל צילם יודע בדיוק למה לצפות. מרוצי המכוניות בסרט הזה לא נופלים מהקרבות הפסיכולוגים בין שני הגיבורים. מומלץ גם בגלל המכוניות העצבניות ואפילו יותר בגלל ובזכות התסריט השנון והמשחק הנפלא.
Rush - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1630/11/2019 01:30:11
8/10אייקון ציון
סרט חכם וסוחף. המשחק נהדר, הצילום מרשים, הפס-קול נפלא ומוסיף הרבה לאווירה, סצנות המירוצים מדהימות וסוחפות, העריכה מצויינת והדיאלוגים מעניינים ומתוחכמים אך התסריט והעלילה לעיתים קצת צפויים מידי, די הוליוודים ובעלי יכולת להיות מעט יותר מקוריים ומורכבים. בקיצור, כדאי.
שם: nanaגיל: 2915/12/2016 16:07:48
10/10אייקון ציון
אחד מסרטי העשור. מותח מבריק וסוחף, אני לא רץ לכל סרט של רון האוורד, הוא לא אחד מהבמאים האהובים עליי אך בסרט הזה הוא עשה עבודה מושלמת. משחקן מצוין של קאסט משובח. לרוץ לראות
שם: anipoגיל: 4231/08/2014 21:20:55
8/10אייקון ציון
סיפור על מה שיכולה לגרום יריבות בין שני אנשים אבל גם על פיקחון. לגבי סופרים אומרים ש"קנאת סופרים מרבה חכמה". מה המחירים שאנשים מוכנים לשלם על מנת לא להפסיד בקרב אבל גם בחיים. חוץ מהמחשבות על המסר, הסרט עשוי היטב ויעניין לא רק חובבי פורמולה 1.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט