דיאנה ביקורת סרט

Diana Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דיאנה":
"כנראה הסרט הגרוע ביותר של השנה ואולי של העשור"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Diana
משחק נעמי ווטס, נאבין אנדרוז, ג'ולייט סטיבנסון, לי אסקוויט קו במאי/ת אוליבר הירשבייגל  
דרמה
ביקורת סרט לדיאנה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"תאונת דרכים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
תאונת הדרכים ששמה "דיאנה" לא תפגע בזיכרה ובדמותה של הנסיכה המורדת, גם לא בקריירה של השחקנית האוסטרלית המוכשרת נעמי ווטס. מי שעתיד לשלם מחיר כבד על הפאשלה הקלוסאלית הזאת שהיתה אמורה להיות האירוע הקולנועי של השנה והתגלה בסופו של דבר כאסון ביקורתי וכנראה גם כלכלי הוא הבמאי אוליבר הירשביגל, מי שזכה באוסקר על הסרט הגרמני "הנפילה" על ימיו האחרונים של היטלר בבונקר.לפני "הנפילה" הירשביגל ביים את מותחן האימים הגרמני "הניסוי" גם הוא סרט קלסטורפובי משהו ולאחר מכן את החידוש ל"פלישת חוטפי הגופות" בכיכובם של ניקול קידמן ודניאל קרייג שהיה לאסון כלכלי וביקורתי. נראה ש"דיאנה" חיסל לבמאי הגרמני את הקריירה ההוליוודית באופן סופי. הסרט הזה כל כך רע שאחרי פחות משעה כבר ייחלתי למותה של הגברת ורציתי שהיא תקח איתה גם את הרופא הפקיסטני הנודניק שלה.
תשאלו כל מורה לקולנוע מה הוא הבסיס של כל סרט טוב והוא יענה לכם שהתסריט. התסריט של "דיאנה" הוא תיאטרלי בצורה מוגזמת, אין לו סאב-טקסט ולעיתים הוא מזכיר סצנות מטלנובלות ספרדיות. השחקנים מספרים בדיוק מה הם מרגישים וגם מדגימים זאת. התסריטאי האיום הוא המחזאי סטיבן ג'פריס שהניסיון הקולנועי הנוסף היחיד שלו הוא בכתיבת האדפטציה הקולנועית למחזהו "ליברטין" בכיכובו של ג'וני דפ. מדובר באחד הסרטים הגרועים והמשעממים שידעה האנושות. למה דווקא אותו אדם נבחר לכתוב את התסריט לסרט "דיאנה"? ממש לא ברור.ברור לחלוטין שהירשביגל ששפת האם שלו איננה אנגלית לא ממש הבין את התסבוכת שלתוכה הוא נקלע אבל מדובר בבמאי בינוני שזכה לקרדיט גדול מדי על "הנפילה" שהוא במקרה הטוב סרט בעייתי. עצוב הרבה יותר להתבונן בשחקנית האוסטרלית המבריקה נעמי ווטס נאבקת בטקסטים האיומים שנכתבו לדמותה של דיאנה וגם מתמודדת עם השחקן נאבין אנדרוז המגלם את אהובה דוקטור חאן. בין אנדרוז לווטס אין טיפה אחת של כימיה. כל הסרט נשען על סיפור האהבה ביניהם, ולא מספיק שהם יצעקו אחד לשנייה שהם אוהבים זה את זו.
העלילה אם זה בכלל משנה מתארת את השנתיים האחרונות לחייה של הנסיכה דיאנה מאותו ראיון מפורסם ב BBC . באותו ראיון שחיסל כל אופציה שהגברת תחזור לחיק משפחת המלוכה היא חשפה את בגידת בעלה ואת ניסיונות ההתאבדות שלה. הסרט מתאר את המהפך האישי שלה והפיכתה של דיאנה ללוחמת נגד תעשיית הנשק ונציגת האו"ם במדינות העולם השלישי. כאמור מוצג סיפור האהבה נטול הכימיה עם מנתח הלב דוקטור חאן וגם הידידות הבלתי ברורה – לפי הסרט - עם דודי פאייד.הבעיה המרכזית של "דיאנה" שהוא לא רע מספיק כדי להפוך לסרט פולחן. הוא לא גרוע עד כדי גיחוך בקול רם כדי להגיד עליו שהוא מצחיק. הסרט הזה הוא פשוט שיעמומון. הוא מזכיר סרטי טלוויזיה איומים משנות השמונים שהוקרנו בסופי שבוע ונראה שהפיאה המגוחכת שווטס מרכיבה על ראשה נלקחת ישירות משם. "דיאנה" צריך להזרק ישירות לערוצי הסרטים להקרנה בשעות לילה מאוד מאוחרות.
דיאנה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאל-דרגיל: 3205/10/2014 22:02:54
6/10אייקון ציון
ציפיתי ליותר. סרט רכילותי שמציג את דיאנה כשטחית ורדודה. השחקנים מצויינים, אבל התסריט מאכזב.
שם: TheGreatDanielגיל: 2031/05/2014 16:10:15
4/10אייקון ציון
סיפור שיכול היה להיות מסופר מדהים ומרגש ופשוט פוספס בענק מכל הבחינות. ראשית, התסריט היה רדוד מאוד, מאוד לא מתחכם, מאוד רכילותי וזול, דמויות שבלוניות. הנסיכה דיאנה הייתה דמות כל כך מורכבת ומעניינת ויצירתה בסרט הייתה לא מאתגרת ומאוד אנמית. שנית, הליהוק. רואים שנעמי ווטס עשתה כל שביכולתה כדי להיכנס לנעליה של הנסיכה, ושומעים זאת בריאיונות שלה (היא שמעה כל היום את דיאנה באם פי 3, התאפרה כמוה וכו'), אבל התוצאה הסופית הייתה לא טובה בלשון המעטה. לא האמנתי שאני רואה מול העיניים את הנסיכה דיאנה. רוב הזמן היא פשוט ניסתה לחקות אותה (בשונה אליה מריל סטריפ בתור מרגרט ת'אצ'ר לא ניסתה לחקות את הדמות אלא פשוט הוסיפה מעצמה פרשנות גאונית למי שהייתה ראש ממשלת בריטניה). כמו גם דמותו של המאהב הפקיסטני-בריטי שלה שהיה פשוט פושר מכל בחינה אפשרית, חסר סקס אפיל, ואפילו דיקלם המון. לסיכום, אני אתעלם מהניסיון הגרוע הזה לספר את סיפורה של הנסיכה ואחכה לבמאי הבא שירים את הכפפה ויעשה סרט ביוגרפי חדש, ראוי ומכבד על דמותה הוד מעלתה של ליידי די המסקרנת.
שם: ש.גיל: 4020/02/2014 20:43:50
8/10אייקון ציון
טלנובלה עם שחקנים טובים, מכילה המון שבלונות, אך עדיין איכשהו סבירה לצפייה ביתית.
קישורים
חץ דיאנה (עמוד סרט)
נעמי ווטס
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט