כחול הוא הצבע החם ביותר ביקורת סרט

Blue is The Warmest Color Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כחול הוא הצבע החם ביותר":
"סיפור אהבה סוחף ועמוק שלוקח את הצופים למסע רגשי מסעיר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Blue is The Warmest Color
משחק אדל אקסרקופולוס, ליה סיידו במאי/ת עבדלעטיף קאשיש  
זר
ביקורת סרט לכחול הוא הצבע החם ביותר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט טוטאלי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע34.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די54.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
המון נכתב ודובר על "כחול הוא הצבע החם ביותר" מאז אותו רגע היסטורי שבו הוא זכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן 2013. כמו הסרט "זרים על שפת האגם" גם העיתונות והביקורות התמקדו בסצנות המין הנועזות ואיברי מינן החשופים של השחקניות הראשיות. למעשה האיבר הכי חשוף בסרט הוא דווקא ליבן של גיבורות הסרט ולכן לא פלא שלראשונה בהיסטוריה הפרס ניתן לא רק לבמאי אלא גם לשתי הכוכבות של הסרט שמאפשרות לצופים לחדור לרגעים האינטיימים ביותר של אהבה ממבט ראשון, מערכת יחסים ושברון לב.אדל אקסרקופולוס בתפקידה הגדול המשמעותי הראשון מגלמת את אדל, תלמידת תיכון במגמת ספרות צרפתית, שבאופן מפתיע מתאהבת באמה, סטודנטית לאמנות בעלת שיער כחול בגילומה של ליה סיידו (חצות בפריז, משימה בלתי אפשרית 4). הבמאי עבדלעטיף קאשיש, שזכה בעבר פעמיים בפרס הסזאר ("משחקים של אהבה ומזל", "הגרגר והדג"), מוביל אותנו במשך 179 דקות, לעיתים באופן בוטה למדי ולעיתים בעדינות, לאותם רגעים ראשונים שבהם אדל מגבשת את זהותה כאדם בוגר.
בתוך אותם רגעים אישיים ואינטימים קטנטנים יומיומיים או כאלו שישפיעו על חייה ויעצבו את עולמה, משלב עבדלעטיף קאשיש גם רעיונות חברתיים, סוציאליים ופוליטיים. הפגנה נגד הרפורמה שתפגע בחינוך בצרפת, מצעד גאווה, הבחירה המפתיעה והלא שגרתית של הגיבורה להפוך למחנכת בבית ספר יסודי. מתי נתקלנו בגיבורה של סרט קולנוע חשוב ששואפת להיות מחנכת? הגיבורות מגיעות ממעמדות חברתיים שונים לחלוטין. אדל מגיעה ממעמד הפועלים והוריה עסוקים בלשרוד כלכלית. אמה מגיעה ממשפחה עשירה המתעסקת ברכישת יצירות אומנות כתחביב.אפילו ההחלטה השרירותית לטענתו של הבמאי, ותסלחו לי שאינני מאמין לו, שהגיבורות יהיו לסביות ולא זוג סטרייטי - היא בעלת משמעות חברתית. אדל משקרת להוריה בקשר לזהותה של האורחת בארוחת הערב ומתמודדת עם לסבופוביה ולחץ חברתי בתיכון. הבמאי יכול לטעון שאין לכך חשיבות אבל עצם ההחלטה ליצור סרט המתאר סיפור אהבה של שתי נשים מראשיתו ועד סופו הוא לא שגרתי ואפשר להגדירו כהחלטה פוליטית.
הסיפור של אדל, הוא סיפור התבגרות אבל העוצמה שהיא חווה את אותם אירועים של פעם ראשונה בחיים הם גדולים ומשמעותיים. אין ספק שהופעתה של אדל אקסרקופולוס היא מהמרשימות שנראו על גבי המסך הגדול בשנה החולפת. הכנות הרגשית בנוכחות של אקסרקופולוס על הבד טוטאלית כל כך שהיא מצליחה לחדור מתחת לעור הישר אל תוך נימי ליבנו ולהזכיר לצופים את אותם רגעים ראשונים שבהם הם התאהבו לראשונה. זאת גם הסיבה שהסרט נשאר נתקע עמוק בתוך הלב ומסרב להרפות.בסרט יש כמובן רבדים פילוסופים ואומנותיים אינספור שבהם עבדלעטיף קאשיש מנסה להוסיף את הפרשנויות שלו בדרכו האינטלקטואלית: אם אלה הטקסטים הספרותיים שנקראים בשיעור של אדל או הסרטים המוקרנים במסיבה של אמה ואדל. כל אלו לא מפריעים לרגע אחד מאחר ו"כחול הוא הצבע החם ביותר" באופן מפתיע פונה קודם כל הלב ולא אל השכל. האמת הרגשית של היצירה הזאת מגיעה ממקום אמיתי לחלוטין ולכן ההשפעה שלו על הצופים היא כל כך עצומה. בהחלט מסוג הסרטים שהם אירועים קולנועים שצריך להתכונן אליהם מבחינה נפשית אבל אוהבי קולנוע איכותי שמוכנים לקחת על עצמם את האתגר עומדים לעבור חוויה קולנועית נדירה בעוצמתה.
כחול הוא הצבע החם ביותר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיכלי1987גיל: 3119/02/2019 05:29:18
7/10אייקון ציון
סיפור אהבה נעורים שמתפתח לתוך החיים המציאותיים ... מרגש,מעניין, אישי אך וליעיתים מציצני יותר מידי.
שם: יריןגיל: 1413/11/2014 22:59:24
9/10אייקון ציון
תיאור מקסים ומדוייק של זוגיות לסבית לכל אורכה, מאופק ועדין, על גבול המציצני. סרט מאוד מיוחד ורגיש, המשחק והצילום עוצרי נשימה.
שם: איציק גורגיל: 3503/06/2014 00:32:42
9/10אייקון ציון
סרט באורך כפול על אהבה, החמצה, מעמדות והחיים כמות שהם. משחק מדהים בעיקר של השחקנית הראשית היפהפייה אדל (זה שמה גם בחיים) שנראה שזהו סרטה הראשון. אולי זה יהיה ה"הר ברוקבק" של הלסביות..
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט