היא ביקורת סרט

Her Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "היא":
"רעיון מרתק, שנמשך יתר על המידה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Her
משחק חואקין פוניקס, איימי אדאמס, סקארלט ג'והנסון במאי/ת ספייק ג'ונז  
דרמה
ביקורת סרט להיא מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מעניין ברובו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"היא" הוא סרט שבבסיסו עומד רעיון מצוין ומסקרן. מה היה קורה אם בעתיד הקרוב העולם הטכנולוגי בו אנו חיים היה משתלט גם על מערכות היחסים והאם היינו מסוגלים לקיים קשר אינטימי שכזה עם תוכנת מחשב אינטליגנטית? הבעיה היא שרעיון זה ממצה את עצמו במהירות יחסית בשליש הראשון והמצוין של הסרט, והעלילה ממשיכה לדשדש במידת מה ולחזור על הרעיונות שהועלו בתחילתה ללא פיתוח מספק שלהם.זהו סרטו הרביעי באורך מלא של במאי הקליפים והקולנוע, ספייק ג'ונז, והראשון אותו כתב במלואו בעצמו. ג'ונז משתייך לחבורה של יוצרים עצמאיים ומקוריים – התסריטאי צ'רלי קאופמן, הבמאי הצרפתי מישל גונדרי והבמאית ואשתו לשעבר סופיה קופולה - שהחלו לעבוד ביחד במהלך סוף שנות ה-90 ויצרו סוג חדש של קולנוע פוסט-מודרני ואישי בו זמנית, עמוס בהמצאות ויזואליות ותסריטים מורכבים המשלבים נושאים יומיומיים מוכרים עם תמות מטאפיזיות וקיומיות. "היא", בדומה לסרטיו הקודמים של ג'ונז "להיות ג'ון מלקוביץ'", "אדפטיישן" ו"ארץ יצורי הפלא", מבצע אף הוא הזרה של מציאות מוכרת תוך שימוש באלמנט פנטסטי הגורם לנו לבחון אותה מחדש. אולם אם בסרטיו הקודמים נעזר ג'ונז בתסריטאים נוספים (צ'רלי קאופמן ודייב אגרס) אשר סייעו לו להעניק לסרטיו נדבכים עשירים יותר, שמצטברים לכדי אמירה מורכבת בדבר ההבדל הדק בין המציאות לפנטזיה והיכולת שלהם להתקיים בו זמנית בעולמנו, "היא", אשר נכתב בלעדית על ידי ג'ונז, נותר מובן מאליו למדי באמירתו וממצה אותה בשלב מוקדם יחסית בעלילה.
עלילת הסרט מספרת את הקשר הנרקם בין תיאודור (חואקין פיניקס המצוין), גבר בודד למדי שנפרד מחברתו ומתפרנס למחייתו מכתיבת מכתבים אישיים ורגישים בשמם של אנשים אחרים, לבין סמנתה (המגולמת ע"י סקרלט ג'והנסון בקולה בלבד), מערכת הפעלה אותה הוא רוכש. סמנתה מהווה פיתוח של סירי, מערכת הבינה המלאכותית של חברת אפל, אך לעומתה היא מסוגלת לצבור מידע, להתנהל באופן עצמאי לחלוטין ברחבי הרשת ואף לפתח רגשות, אישיות ואופי משל עצמה. החברה העתידנית המתוארת בסרט אינה רחוקה מזו של זמננו. רחובותיה של לוס אנג'לס מצולמים בחלקם בשנחאי של ימינו והאנשים המסתובבים בהם נבלעים בסביבתם האורבנית ונדמים כשקועים איש בעולמו, כאשר הקשר המרכזי שהם יוצרים הוא עם הטכנולוגיה העוטפת אותם ומערכות ההפעלה האישיות שלהם. גם מקצועו של תיאודור ככותב מכתבים מקצועי מעיד על אובדן הקשר האישי והצורך הנדרש במתווך בכדי להביע רגשות אנושיים בסיסיים, וכך גם הנשים הספורות עימן הוא יוצר קשר במהלך הסרט מהוות תחליף דהוי ולא מספק לאפשרויות הבלתי מוגבלות שיכולה לספק לו מערכת ההפעלה האישית שלו, סמנתה.הפרק הראשון בעונה השנייה של סדרת הטלוויזיה המצוינת "מראה שחורה" תיאר מציאות דומה בה אישה שהתאלמנה מבעלה יוצרת אותו מחדש באופן וירטואלי בדמות מערכת הפעלה המסתמכת על היסטורית הפרסומים שלו ברשתות החברתיות ובאינטרנט, ונאלצת להתמודד עם המגבלות המבדילות בין אדם חי וממשי למערכת טכנולוגית המנסה לחקות רגשות אלו. ברגעים רבים בחציו השני של הסרט נדמה כי מוטב היה לו "היא" היה מופק כסרט קצר בן 45 דקות דוגמת פרק זה, מה שהיה ממצה את המירב מהרעיון ההתחלתי שלו, ואינו מושך אותו לעבר סיום מייגע למדי. למרות חסרונות אלו, "היא" נותר גם כך סרט ראוי, רגיש ומעניין בחלקים גדולים ממנו, שמעורר מחשבה לא אופטימית במיוחד לגבי העתיד הצפוי לנו.
היא - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1422/01/2017 21:18:07
9/10אייקון ציון
סרט גאוני, אנושי ופילוסופי עם לב ענק !!! השחקנים נהדרים, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, המסר חשוב ורלוונטי מאוד (אחד הדברים הכי טובים בסרט ויש הרבה) והדיאלוגים, התסריט, והעלילה מעניינים ומרגשים מאוד במהלך רוב הסרט ומשאירים לצופה נקודה למחשבה חשובה ומעניינת. בקיצור, בהחלט נמצא ברשימת עשרת הסרטים הטובים ביותר שראיתי אי-פעם (מקום 7-9). מומלץ מאוד !!! רוצו לראות !!!
שם: אילתגיל: 5810/03/2015 01:03:23
9/10אייקון ציון
סרט מעולה,חואקין פיניקס על המסך לאורך כל הסרט ומשחק מצוין.הוא מתאהב במערכת הפעלה עם מודעות עצמית גבוהה.רגע הפרידה ממנה מגיע וגם המסקנה שבני האנוש זקוקים לקשר עם בני אנוש אחרים.
שם: יולי בלוגיל: 2023/01/2015 08:29:25
9/10אייקון ציון
לא ממש רציתי לראות סרט שמתאר יחסים בין אדם למערכת הפעלה, אבל בגלל שחואקין פניקס משחק בסרט, אמרתי ננסה. וקיבלתי שיעור מדהים (בזכות תסריט מדהים), איך בינה מלכותית יכולה גם יכולה לתת תחושה של אנושיות. ופניקס חואקין ענק, לא פחות. נהניתי מכל רגע.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט