יפה לנצח ביקורת סרט

La grande bellezza Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "יפה לנצח":
"מחווה לעיר רומא ולסרטים שפליני יצר עליה, קולנוע לאוהבי קולנוע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר La grande bellezza
משחק טוני סרווילו, קרלו ורדונה, סברינה פרילי, קרלו בוצ'ירוסו, איה פורטה במאי/ת פאולו סורנטינו  
זר
ביקורת סרט ליפה לנצח מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"יצירת מופת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זאת הפעם הראשונה מזה שנים ארוכות שנשארתי מרצוני עד סוף הכתוביות ולא בגלל שישנה איזו הפתעה בסופן שתחשוף פרט או שניים לגבי סרט ההמשך כמו בסרטי "הנוקמים". פשוט לא רציתי שהסרט הזה יסתיים. קשה להתנתק מחוויה קולנועית מסעירה ומרגשת כמו שהבמאי האיטלקי פאולו סורנטינו רקח לאוהבי הקולנוע האיכותי שמתגעגעים לקולנוע אחר שמעיז לאתגר ולהפתיע. לא פלא שהסרט זכה בארבעה פרסי האקדמיה האירופאית, בגלובוס הזהב ואני מוכן להמר שהוא גם יזכה בפרס האוסקר."יפה לנצח" הוא שיר אהבה לאומנות הקולנוע. הוא שיר אהבה לסרטיו של פליני ושיר אהבה לעיר שבה סורנטינו מתגורר - רומא. הסרט מתנהל כאילו מדובר בחלום, סרט שכולו זרם תודעה של אדם ושל עיר. סרט שחושף בצבעים עזים את הצדדים היפים והצדדים הכעורים, של בני האנוש המתגוררים בעיר ושל רומא עצמה, על המפואר והעלוב שבה. לצד אתרי הארכיאולוגיה והנופש שהתיירים רגילים לראות כשהם מסיירים ברחובות העיר סורנטינו חושף גם את הצדדים הפחות סימפטים והיותר מסתוריים שהופכים את "יפה לנצח" לתענוג קולנועי מסחרר חושים.
העלילה מתמקדת בג'פ גאמברדלה, עיתונאי המסקר אמנים ואירועי תרבות. הוא מראיין את המפורסמות והמפורסמים והם מחזירים לו אהבה במסיבות מושחתות ומנוונות. ג'פ הוא סופר של ספר אחד שלעולם לא הגשים את יעודו מהחשש שלא יעמוד בהצלחת אותו ספר שהפך אותו למלך הבלתי מעורער של רומא ודון ז'ואן בלתי נלאה המסוגל להכניס כל אשה או נערה למיטתו. גם עכשיו, כשהוא חוגג את יום הולדתו ה-65, הפלייבוי המזדקן לא מפסיק מפעילותו הענפה ומנסה להשכיב כל אישה המסתירה סודות וזיכרונות שיוכלו לעורר בו עניין. הנשים הן כמו העיר שהוא כל כך נהנה להתרפק עליה.הנשים של ג'פ הן הנשים היפות ביותר בעולם, אבל הן גם שטחיות, מזויפות, הזוהר מאחוריהן, וזה מה שהופך אותן לכך כך מיוחדות. כמו העיר עצמה שפעם היא היתה "רומא" של פליני והיום היא "רומא" של ברלוסקוני - רדודה, עלובה, דקדנטית, המתגעגעת לימי הזוהר הקלאסיים. הרוחות של פעם מסתובבות ברחובות העיר בלילות כמו הטיולים הליליים הסוריאליסטים של ג'פ. במקום אניטה אקברג הוא פוגש ג'ירפה, חשפנית או כוכבת קולנוע צרפתיה מפעם שחולפת לשנייה ומחזירה לרגע קט את אותו קסם קלאסי שאבד בתוך המדמנה של להיטי פופ קייצים שקהל המוני ורדוד מקפץ לצליליהם.
בלי קו עלילתי מוצהר, כאילו מדובר בחלום סוריאליסטי או בסדר מחשבות אסוציאטיבי פאולו סורנטינו לוקח אותנו למסע קולנועי המצולם ביד אמן על ידי לוקה ביגאצי הצלם הקבוע שלו שמצליח לתעד את המכוער והאלוהי באותו פריים. אני בהחלט יכול להבין אנשים שמגיעים לראות יצירה מסחרית תיירותית רדודה כמו זוועת העולם של וודי אלן "לרומא באהבה" משנת 2012 ומתאכזבים כאשר הם מגלים שהם צופים ביצירת אומנות אמיתית שכולה אהבה לקולנוע. "יפה לנצח" דורש מהקהל ריכוז, אורך רוח ורצון אמיתי לצפות בפנינה קולנועית נדירה.טוני סרווילו כג'פ גאמברדלה הוא הכל: שחצן, שברירי, מושחז, אכול נוסטלגיה, חי את ההווה, מרושע, עצוב, חבר אמיתי, נוקם סדרתי ובעיקר אדם בעל חוש הומור שחור במיוחד שלא עושה חשבון לאף אחד. הוא מחפש את הגאולה ובמקביל יודע שהיא לעולם לא תגיע. הוא מתגעגע לאותו רגע קצרצר בילדות ולעולם לא יגשים אותו בשנית. דון ז'ואן עם המון חברים אבל בודד לחלוטין. סרווילו לוקח את כל הכלים שסורנטינו מספק לו ויוצר דמות המזכירה לרגעים את מרצ'לו מסטרויאני בסרטיו הקלאסיים של פליני - אם זה העיתונאי ב"לה דולצ'ה ויטה" או הבמאי ב שמונה וחצי". הוא מטעין את הסרט הזה באנושיות שלפעמים נראת כאילו אבדה לחלוטין בעיר שבה הוא מתגורר.הברק המסנוור של "יפה לנצח" יהפנט אתכם ויעצור את נשימתכם. סרט שהוא חוויה קולנועית נדירה של אמן מדרגה ראשונה. זהו כנראה אחד הסרטים הטובים ביותר של השנה, וסורנטינו הוא קולנוען מבריק שנמצא כרגע בשיא היכולת שלו. יצירת מופת אמיתית שאחרי ההלם של הצפייה הראשונה צריך לראות בפעם השנייה כדי לנסות להכיל את עומס הרעיונות התמטיים והויזואלים הגאוניים שהוא מכיל בתוכו. חובה קולנועית לכל מי שמגדיר את עצמו כאוהב קולנוע או מעריץ של פליני. סורנטינו מחזיר עטרה ליושנה וזאת חוויה שאסור להפסיד.
יפה לנצח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4617/03/2018 11:52:14
7/10אייקון ציון
סוג של עיבוד מודרני לסרט "לה דולצ''ה ויטה" מ 1960. מזכיר אותו מכל מיני בחינות. העיר רומא, עיסוקו של הגיבור הראשי וסגנון חייו, החוסר בעלילה רציפה ועוד.למעשה הסרט בנוי מדיאלוגים ואין כאן ממש סיפור. הרעיון הוא לתת לצופה לחשוב במהלך הסרט.ג''פ הוא עיתונאי בן 65 שחי ואוהב את רומא כי היא מזכירה לו את עצמו. הוא אוהב נשים ומסיבות ובכלל את החיים הטובים. ג''פ מבין שנעורים ובכלל להיות צעיר ,זה משהו שהוא פג תוקף. כשיורדים לשורש העניין , המסר הפילוסופי הוא כזה: בעוד רומא היא יפה ניצחית, ג''פ מגלה שאצלו ובכלל אצל כל אדם זה לא ככה. פעם היינו צעירים ויפים אבל הזמן עובר ואנחנו מזדקנים. אנחנו נשארים רק עם הזכרונות והנוסטלגיה. כשג''פ נשאל מדוע לא כתב ספר נוסף מלבד האחד שכתב לפני שנים רבות, הוא עונה שזה בגלל שחיפש את היופי הניצחי ולא מצא אותו.בן אדם נולד, חי ומת בסופו של דבר ולכל אורך הזמן אנו נשארים עם הרבה סימני שאלה שאין לנו תשובות עליהן ודרך אגב גם לדת אין. לדעתי רק אנשים מבוגרים, שנמצאים באמצע החיים וצפונה יוכלו להתחבר.
שם: משה רביגיל: 3901/11/2014 15:28:22
1/10אייקון ציון
קשקוש גרוטסקי משעמם., מה שמצחיק הוא ש ה 5 דקות הראשונות של הסרט זה בדיוק מה שתראו למשך כל הסרט. לזרןק לפח. לא מפתיע שהוכנר אוהב .
שם: חייםגיל: 3112/05/2014 13:09:06
8/10אייקון ציון
סרט יפה מאד ..יפה לנצח באמת הצילום של רומא ושאר המקומות בסרט ממש נוגע ללב .קצת ארוך אבל שווה צפייה לכו לראות !!!
קישורים
חץ יפה לנצח (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט