דרכון לאלג'יר ביקורת סרט

Ne quelque part Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "דרכון לאלג'יר":
"רעיון מעניין שמתפספס בסרט על הגירה ושיבה הביתה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ne quelque part
משחק תאופיק ג'לאב, ג'מל דבוז, פטשה בוימד, אלכסנדר סקטר, מליק בעטלה במאי/ת מוחמד חמידי  
זר
ביקורת סרט לדרכון לאלג'יר מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"סתמי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקולנוע הצרפתי ממשיך לעסוק במבנה הדמוגרפי של החברה הצרפתית בימינו. סרטו של מוחמד חמידי מאיר את חייהם של אלו שהגיעו לצרפת מאלג'יר וליבם עדיין במולדת הישנה.פריד הוא בן הדור השני של המהגרים שהגיעו לצרפת בשנות ה-60 מאלג'יר בתקווה למצוא רווחה כלכלית. הוא בקושי דובר ערבית, בז למוצאו ואפילו יוצא עם בחורה צרפתית ממוצא אירופאי ואף בלונדינית, (מזכיר במקצת את השיקסה הבלונדינית שוודי אלן היה יוצא איתה בסרטיו כעדות ליציאתו של הגיבור מהגטו היהודי), אולם הידיעות על כך שמתכוונים להרוס את ביתו של אביו באלג'יר, יחייבו את פריד למסע הביתה, למולדת הישנה, למקום שבו משפחתו נולדה, המסע יאלץ את פריד להתמודד עם שאלות שניסה להדחיק והוא אולי יגלה את עצמו מחדש.
על פניו נדמה הרעיון של שיבה לארץ האבות כמרתק מה גם שרוב הסרטים העוסקים בהגירה ותוצאותיה מתרחשים בארץ שאליה הגיע המהגר ולא מבצעים מסע הפוך לארץ שממנה הוא בא. זכור במיוחד הסרט "הגרגר והדג" שעסק בבני הקהילה הטוניסאית בצרפת והראה את ניסיונותיהם (הכושלים) לקבל לגיטימציה בצרפת.אולם חמידי שבעצמו הגיע מאלג'יר וחזר אליה מדי פעם במהלך חיו פשוט אינו יודע לממש את הפוטנציאל העלילתי הטמון בסיפור. ואנו נותרים עם כוונות טובות ותו לא.
אלג'יר מצטיירת בסרט בצורה נוסטלגית וחביבה. כאילו היא ה-מאדרלנד האולטימטיבית. האלג'יראים החמימים הם הקלישאה הקלאסית של האדם הלא מתוחכם אך מסביר הפנים ומעל הכל השחקן תאופיק ג'לאב אינו מצליח להביע שום שינוי המתחולל בנפשו של הגיבור כתוצאה מהמסע הביתה שנכפה עליו.הדוגמא הקלאסית לפוטנציאל הלא ממושך של הסרט היא אותה בחורה נאה המתגוררת בסמוך לבית שאביו של פריד בנה באלג'יר. לנו הצופה נדמה שהנה ופריד ימשך אל המסורת ואל ארץ אבותיו, ישכח את אהובתו הבלונדינית וימצא את עצמו דרך אישה אלג'יראית אסלית - אך למעט מבטים מצועפים דבר לא קורה והתחושה היא שהבימאי מעלה רעיונות בפני הצופה אך לא הולך עד הסוף איתם אולי מתוך רצון לספק את כולם וכך בסופו של דבר בדרכון לאלג'יר הוא יצירה לא טובה ולא רעה שמנסה ללכת בין הטיפות ומפספסת בגדול.לפתע בחלקו האחרון של הסרט הוא מרצין באופן תהומי והבמאי מראה לצופים את דרך החתחתים של המהגר הלא חוקי בניסיונותיו להגיע לשפע של אירופה המדושנת. כמה חבל ששאר הסרט לא מעז כמו חלקו האחרון והלא מתפשר. הפוטנציאל יש אך מימוש ברוב הסרט אין.
דרכון לאלג'יר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איתיגיל: 4427/04/2014 02:08:24
5/10אייקון ציון
דרמה חביבה, המציגה "מסע שורשים" של צרפתי באלג'יר, תוך שילוב הומור. עם זאת, לסרט חסר "אקורד סיום" וסגירה של שאלות המתעוררות במהלך העלילה.
שם: אסנתגיל: 4031/03/2014 16:00:25
8/10אייקון ציון
יופי של סרט.
שם: גילגיל: 3227/03/2014 03:12:38
5/10אייקון ציון
תודה רבה לאתר סרט על הכרטיסים. למרות הכוונות הטובות, דרכון לאלג'יר הוא סה"כ סרט די פושר, לא מצחיק מספיק בשביל להיות קומדיה ולא דרמטי מדי בשביל להיות דרמה. הוא מנסה לרקוד על כמה חתונות ולא ממש מצליח לרגש באף אחת מהן. חוץ מהדמות הראשית של פאריד, שאר הדמויות אינן מפותחות בכלל, ועד שמתחברים סוף סוף לאחת מדמויות המשנה היותר מוצלחות, הוא נעלם כהרף עין. סה"כ סרט שבאמת נעשה עם כוונה טובה, הנושא די מעניין והסרט באמת שלא מזיק, אבל אחרי שעתיים מחוץ לקולנוע הוא כבר נשכח מהלב.
קישורים
חץ דרכון לאלג'יר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט