פומפיי ביקורת סרט

Pompeii Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "פומפיי":
"מרשים ויזואלית אבל טעים כמו מנה מחוממת מלפני יומיים במיקרוגל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Pompeii
משחק קית' הארינגטון, קארי אן מוס, אמלי בראונינג, קיפר סאת'רלנד במאי/ת פול. אס. אנדרסון  
דרמה
ביקורת סרט לפומפיי מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"גלדיאטור בטיטאניק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כל כמה זמן עולה לאקרנים סרט אשר הסיבות והטיעונים להפקתו כל כך ברורים שזה כמעט מזלזל באינטיליגנציה של הצופה. "הי בואו נעשה סרט על אסטרונאוטית שהולכת לאיבוד בחלל!" או "אתם יודעים מה יהיה מוצלח? בחור שמתאהב באפליקציה!" או "סרט שכולו לגו!". כולם מתגמדים לעומת הגאון שחשב "אתם יודעים על מה לא עשו סרט לאחרונה – פומפי!". הרי הכל כבר שם: עיר מצליחה, חטא יוהרה, עובדי אלילים, כוחות טבע נוראיים והכל בלבוש תקופתי מלפני עידן ההלבשה התחתונה. מה עוד יכול מפיק הוליוודי לבקש? בלתי אפשרי להרוס מתכון מנצח שכזה. אז זהו.השיקולים היו כנראה די פשוטים: הר געש מתפרץ הוא אירוע כה כוחני ואלים שיש צורך להכין את הקרקע הסיפורית לפניו, ומה טוב יותר מסיפור אהבה חסר סיכוי בצל הסכנה? זה היה השלב שמישהו הציע כנראה צפייה משותפת ב"טיטאניק". עכשיו זעק גאון נוסף: "פומפי! זה לא מתי שהיו כל הקוליסאום וזאוס וכאלה?". אצו רצו ושכרו את "גלדיאטור". כאן תמה מלאכת התסריטאים והפרויקט עבר לידי מחלקת הליהוק שחיפשו מחליפים זולים עבור לאונרדו-די-קפריו-ראסל-קרואו ולמחלקת האפקטים המיוחדים שמייד החלו לעבוד על זרמי לבה וסלעים בוערים בשמים בתלת מימד.
חווית הצפייה ב"פומפיי" מזכירה ליקוט מאכלים מקופסאות שיושבות במקרר מסופ"ש שעבר ואכילת המנה לאחר חימום במיקרו והוספת שלולית אדירה של קטשופ (באנאלוגיה הנוכחית – התלת מימד). המחצית הראשונה של הסרט עוסקת בחייו של עבד (קים הרינגטון) המיועד להופיע כגלדיאטור בפומפיי מול הסנטור הרומאי קורבוס (קיפר סת'רלנד) שגם במקרה שחט את משפחתו לפני עשרים שנה, הכל תחת עינם הבוחנת של שליטי העיר ובתם הענוגה הנסיכה קאסיה (אמילי בראונינג). הסנטור חושק בנסיכה, הנסיכה חושקת בעבד, העבד חושק בעיקר לא למות בזירה וגם קצת בנסיכה, ואז הר הגעש מתפרץ. מכאן מתחילה המחצית השנייה, בה ניתן לחוש במשמרות מסביב לשעות של מחלקת התלת מימד בהפיכת העיר החלומית לגיהנום של אש, לבה, עשן ואפר, עד הסיום הבלתי נמנע.אין דבר וחצי דבר מקורי או מפתיע ב"פומפיי". אך האכזבה הגרועה מכל היא קים הרינגטון. כבר זמן מה מופצות ברשת תמונות של החתיך האדיש-מיוסר מ"משחקי הכס" כאשר הטורסו שלו מעוטר במה שנראה כשש-עשרה קוביות שרירים. זאת הייתה אמורה להיות הפריצה הגדולה שלו כשחקן בפני עצמו, ולא רק בנו הממזר של נד סטארק (השם יקום דמו). אך כמו ג'נוארי ג'ונס, אשר הציגה ב"אקס-מן ההתחלה" את אותה הדמות הקרירה שהיא מגלמת ב"מד מן", גם הרינגטון הוכיח את המשפט האלמותי "אינך יודע כלום ג'ון סנואו", גם לא לשחק. לזכותו יאמר שגם אמילי בראונינג, שלצידו, היא לא בדיוק קייט וינסלט. כמו כן, הדיאלוגים כה שטוחים, שהרינגטון לא באמת מסוגל להציע הרבה מלבד קוביות לא אנושיות בבטן.
אבל לא הכל חשוך כשמיים מכוסי ענני אפר. הגעתי לאולם ללא שום ציפיות ומסתבר שזה המתכון האמיתי להנאה מ"פומפיי". כי בסוף שבוע עמוס, אין שום דבר רע בקרבות גלדיאטורים דמיוניים המלווים בתלת מימד מושקע של אסון טבע קטסטרופלי. הסרט כמו מותאם לתפיסה השמרנית של זוגות בקולנוע - הוא מקבל אלימות ופיצוצים והיא מקבלת סיפור אהבה (וריבועים בבטן). עוד יתרון יחסי הוא האורך. לעומת אבותיו הרוחניים, "פומפי" הוא כמעט מחצית מאורכם של "טיטאניק" או "גלדיאטור". הוא גם לא לוקח את עצמו עד כדי כך ברצינות ולא מתיימר לספק דבר מלבד אש עשן ושרירים.ובכל זאת, אם יש נקודת אור ברורה בסרט, הרי היא באמירה הפוליטית שהמבנה יוצר כמעט מבלי להתכוון. המחצית הראשונה של הסרט (שוב, כמו "טיטאניק") מבנה יחסים פוליטיים ורומנטיים מורכבים-יחסית בין המעמד הגבוה (הרומאים), הבינוני (אנשי פומפיי) והנמוך (העבדים). המחצית השנייה (ממש כמו "טיטאניק", הזכרתי אותו כבר?) מוחקת את המארג החברתי הזה באמצעות כוח טבע יצרי, הנובע מעומקי כדור הארץ ונראה שמייצג את האלים כולם- הרומאים, הקלטים והאפריקאיים. לא ש"משחקים פוליטיים נמחים מול המציאות הממשית" היא אמירה מתוחכמת במיוחד, אבל היא מובנית בצורה יציבה למדי, וגם זה משהו.היה ניתן לעשות סרט מעניין, מרגש וטוב יותר על האירוע ההיסטורי המכונן הזה, אבל זאת לא הייתה כוונת המשורר. הרעיון היה לפוצץ את אחת הבירות המרשימות של העולם העתיק בזעם קדמוני ותלת מימדי שממלכת ווסטרוז עוד לא ראתה - ואת זה הצליחו לספק בהחלט. אז אם חשקה נפשכם בשעה וחצי לא מחייבות של דמויות שטחיות, רגשות לעוסים, שחזורים קולנועיים בוטים והמון מכות ואש ניתכת מהשמיים– מצאתם את הסרט בשבילכם! אם לא, תעשו לעצמכם מרתון "משחקי הכס" בבית.
פומפיי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1617/12/2019 16:19:07
8/10אייקון ציון
סרט סבבה בסך הכל, אמנם הסוף ידוע מראש אבל השחקנים משחקים לא רע, אבל והמוזיקה טובה ממש אך הדבר המדהים באמת בסרט הזה הוא הויזואליות המעלפת, בתוך אחד שביקר בפומפיי אני חייב להגיד שממש הרגשתי בתוך העיר בסרט הזה
שם: רוזגיל: 3125/05/2019 14:33:19
6/10אייקון ציון
סרט סבבה, ראיתי אותו רק בגלל השחקן קיט הרינגטון שמגלם את תפקידו מצויין וחתיך כמו תמיד. האפקטים בסרט הם טובים מאוד, והיו קרבות נהדרים. התסריט חלש מאוד והרס את כל הסרט.
שם: עדןגיל: 1315/08/2017 01:02:42
10/10אייקון ציון
אני לא מסכימה עם הביקורות שהסרט כושל אני חושבת שהסרט מרגש נחמד עצוב רומנטי אני בכיתי בסוף סרט שווה בטירוף כן האפקטים לא משהו אבל העלילה טובה וכל מי שלא טוב לו יום טוב לו
קישורים
חץ פומפיי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט