רווק פלוס ילד ביקורת סרט

About a boy Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "רווק פלוס ילד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר About a boy
משחק יו גראנט, רייצ'ל ווייז ,טוני קולט ,ניקולס הולט במאי/ת כריס וייץ, פול וייץ  
קומדיה
ביקורת סרט לרווק פלוס ילד מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מי שלא מפחיד אותו לראות את הסרט הזה של יו גרנט - שירים יד. למה מפחיד? הרי זה לא שיו גרנט הוא שחקן רע (והוא לא), וזה לא שעשה סרטים רעים בעבר (רובם טובים עד טובים מאד), אלא זה פשוט החשש שניתקע עם גרסאות כיסוי נוסח "נוטינג היל 7", ועם יו גראנט בתפקידי השטאנץ שלו, כלוזר הרגשי הגברי, הנבוך והמבולבל."יומנה של ברידג'ט ג'ונס" הציג לנו יו גרנט אחר, שרמנטי ונוכל - יו גרנט מצוין. השאלה הייתה האם בסרט זה יחזור גרנט לנישה שכה אפיינה אותו (ולפי שם הסרט נראה שהיה ניתן לצפות לגרוע מכל…), או שיפצח בדרך חדשה, ובתפקידים שיתנו למשחקו מימדים נוספים. אני שמח לדווח שהסרט, במלוא מובן המלה, היווה הפתעה נעימה.
הסרט באנגלית נקרא "אודות ילד", והתרגום בעברית קצת מקלקל את משמעות השם. שכן הסרט מספר על ילד, או ליתר דיוק - על שני ילדים - האחד, וויל (יו גרנט), מיליונר בן 38, צעיר ושטחי כמו נעל, אשר מימיו לא עבד, ואשר כל חייו סובבים סביב גאדג'טים, פנאי, התחמקות מאחריות וניסיונות להכניס נשים למיטתו; השני - מרקוס (ניקולאס הולט), ילד בן 12, מוזר ובן לאם דכאונית בעלת נטיות אובדניות (טוני קולט), אשר בבית הספר לועגים לו ומכים אותו. מיהו הילד שעליו הסרט אם כן? הילד מבחינה ביולוגית או הילד המנטלי?הדבר הראשון שתשימו לב אליו בסרט הנו הומור בריטי מעולה, יבש וציני - כדרכם הסנובית של האנגלים (וכמה שאני אוהב אותם…). הדבר השני הוא משחק מצוין של כלל הדמויות בסרט. הבימוי המיומן, המטפל היטב בחומרים רגישים, נתן לסרט ערך מוסף, והפיק את המיטב מצוות השחקנים. משחק אמין, כולל של הילד בעל תווי הפנים הגרוטסקיות מעט, ניקולאס הולט, אכן גורם לנו כמעט שלא להרגיש את השינויים הקטנים העוברים על הדמויות במהלך הסרט - אותם שינויים שרק במבט לאחור אנו מבינים שהתרחשו בדמויות. וויל השטחי עובר תהליך של מיני-סוציאליזציה במהלך הסרט, ומבין, בסופו, שגם לאמרה "כל אדם הוא אי" יש סייגים. ואכן, המסר העיקרי (בין יתר המסרים בסרט) הנו, שלא טוב היות האדם לבדו.
לניק הורנבי, שעל ספרו מבוסס הסרט, זה אינו הספר הראשון המעובד לסרט. העיבודים הקודמים לספריו, "נאמנות גבוהה" ו"אהבה על הדשא", אשר אליהם מתווסף העיבוד המלבב הנוכחי, מבססים את מעמדו ככותב מוכשר, המבצע מהלכים עדינים של שינוי אצל גיבורי ספריו. גיבורי ספריו, שלא כבספרים רבים אחרים, עוברים שינויים עדינים ומתמשכים במהלך העלילה, ורק בסופה של העלילה קולטה הדמות (ויותר נכון, קולט הצופה / הקורא), כי הדמות איננה אותה דמות עמה התחיל המסע העלילתי. דבר זה גם מומחש בסרטים שלעיל, ו"רווק פלוס ילד" איננו יוצא דופן בנקודה זו.בסרט גם קטעים דרמטיים מרגשים, ואחד הקרדיטים לבמאי הסרט נובע מהעובדה שגם הטיפול בקטעים בעלי פוטנציאל ברור לנטייה לקיטש, הנו טיפול רגיש, במינון הנכון, המשאיר טעם טוב בפיו של הצופה. בקטע מסוים אחד לפחות, כשהילד מרקוס עומד לבצע שיר על גבי במה, עברו בראשי כל אותן סצנות מהילדות (אשר לכל אחד מאתנו, כפי הנראה יש זיכרונות מהן) של הפחד הנוראי להיות מושם ללעג על ידי רבים. בימוי הסצנה הזו, והמעבר לסופה הקומי, הנו המחשה ברורה של טיפול בדרמה טובה, והפקת המירב ממנה. בסימן זה עומד גם הסרט כולו.לסיכום: ליהוק טוב, משחק מצוין, טיפול טוב בחומרים רגישים. 8 בסולם יגאל.
רווק פלוס ילד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4428/05/2016 18:29:53
7/10אייקון ציון
נוגע בדיוק בנקודות הרגישות והמשמעותיות בהן מתחבטים הרווקים שביננו ולכן מתאים במיוחד לאוכלוסיה זו.וויל הוא בחור בן 38 בטלן שחי באזור הנוחות שלו ,חושב בעיקר רק על עצמו ושמתפרנס מתמלוגים על שיר שחיבר אביו הרבה שנים קודם לכן. מבחינתו החיים הם בטן גב אחד מתמשך והוא די נהנה מזה. יום אחד הוא עולה על "פטנט" איך להשיג לעצמו זיונים והוא נרשם לסדנה של בה חברות נשים חד הוריות. כמובן שלצורך זה הוא משקר וממציא ילד שלכאורה יש לו. הדברים מתגלגלים לידי כך, שהוא מכיר דרך חברה של אחת המשתתפות בסדנה, את בנה של אותה חברה. הילד תלמיד בבית הספר, שונה ולא הולך עם המיינסטרים וסובל מהתנכלויות מצד חבריו לספסל הלימודים. אימו של הילד היא טיפוס דיכאוני שמתקשה לספק את צרכיי הילד. כאן נרקמת ידידות מופלאה בין וויל לבין הילד, שמבין בפעם הראשונה בחייו מהי אחריות ושהחיים שחי עד כה הם חסרי משמעות. סרט חביב וקולח שערב לעין הצופה. התפקיד והסגנון תפורים על יו גרנט.
שם: בני רוםגיל: 4926/04/2003 09:03:02
8/10אייקון ציון
סרט נוגע ללב על ידידות בין שני אנשים שונים בגילם אך דומים בגורלם. גם סרט משעשע וגם קצת עצוב. סרטו הטוב ביותר לטעמי של יו גרנט.
שם: דור משיחגיל: 1021/03/2003 16:19:42
9/10אייקון ציון
אינטיליגנטי וחמוד. יו גרנט עשה את שלו והשתפר במשחקו וכדאי לו להמשיך כך.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט