הבן של אלוהים ביקורת סרט

Magic man Movie Review

תמונת כתבמבקר/ת אתר סרט על "הבן של אלוהים":
"אף שתסריטו אינו מהודק מדובר בסרט מרגש וחשוב בנוף הקולנוע הישראלי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Magic man
משחק מכרם חורי, זהר שטראוס במאי/ת גיא נתיב, ארז תדמור  
דרמה
ביקורת סרט להבן של אלוהים מאת
ציון המבקר
"מעניין ורגיש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בין עוד סרט מעיק על הסכסוך הערבי הישראלי, או קומדיה טיפשית שמתסיסה מחדש את עניין השד העדתי, יש בהחלט מקום גם לסרטים כמו "הבן של אלוהים" בנוף הקולנוע הישראלי. מדובר בסרט מסע מרגש, הטומן בחובו הרהורים על התא המשפחתי, אמונה ודת- מהסוג שניתן למצוא בשפע בקולנוע ההוליוודי וגם האירופאי, ודווקא אצלנו מעט נעלם מהאופק, וחבל.זהו סיפורו של ניצול שואה יווני בשם אברהם קופינס (מכרם חורי) שהוא גם ראש מועצה בדימוס, הנוטה להשתעשע גם כקוסם חובב, שנוסע מטעם המועצה להשתתף בכנס בעיר מולדתו ביוון. בצירוף מקרים מביך ומעט חלש תסריטאית, מצטרף אליו בנו החוזר בתשובה (זוהר שטראוס), עמו הוא מסוכסך כבר שנים, למסע השורשים הכפוי. קופינס מחליט לנצל את ההזדמנות ולחפש את האיש שהציל אותו מהנאצים במלחמת העולם השניה. בדרך הוא יפגוש גם זונה עם לב זהב (אריאן לאבד), שתקל על ליבו הכבד עליו מאז מות אשתו ותנסה לסייע לו במציאת האיש שהציל אותו, ובתיקון היחסים העכורים עם בנו.
זהו שיתוף פעולה מחודש בן הבמאים ארז תדמור וגיא נתיב, שאחראים גם על הסרטים הקצרים "זרים" ו"אופסייד", ויצרו עם שותפים אחרים בנפרד את "סיפור גדול" ו"מבול". יחד עם התסריטאי שרון מימון הם שותפים לפיצ'ר הזה, שרחוק מלהיות יצירה מהודקת, אך עם זאת מצליח לסחוף ולרגש, כיאה למלודרמה קטנה ונוגעת, מהסוג שכל כך חסר כאן.הצלם בנג'י כהן, שחתום גם על הצילום ב"עד סוף הקיץ" ו"עולם אחר", שותף עם תדמור וגיא נתיב לויזואליות היפהפייה של הסרט, שנפתח בסצנה מרהיבה של קופינס, היוצר במעדנייה שלו. מכאן ואילך מקושט הסרט בהמון סצנות פואטיות שלא בהכרח מתכתבות עם העלילה, ויוצרות שבירה מעניינת של התוכן. סצנות ליריות, מרשימות מאוד ויזואלית, שצולמו בעיקר בסלוניקי ובסנטוריני שביוון, ומזכירות מעט את הקולנוע של פאולו סורנטינו ואפילו פליני. זוהי יוזמה מבורכת בקולנוע הישראלי, שנוטה לרוב לצילום מעט שמרני ומשעמם, בעיקר כשהוא מצטרף לעלילה טעונה ודרמטית.
הסרט ללא ספק נשען על כתפיו של מכרם חורי, שעושה כאן ככל הנראה את תפקידו הטוב ביותר. קצרה היריעה מלהכיל מילים שיתאימו לתיאור הופעתו של כורי- הוא מצליח להביע קשת של רגשות אותנטים ואמינים במשחק מדויק ולא פחות ממבריק. אי אפשר שלא להתייחס לעובדה שחורי, הינו שחקן ממוצא ערבי המגלם כאן יהודי ניצול שואה, והתוצאה כלל לא תלושה או מכעיסה- חורי פשוט נבלע בתוך קופינס באופן כה אמין, עד כי כמעט ולא ניתן להפריד בין השניים. על תפקידו זה, זכה חורי בפרס אופיר, ובצדק רב. לצדו נמצאות דמויות אנמיות כמו הזונה הטובה, בגילומה של לאבד, והבן החוזר בתשובה. אף ששטראוס הוא שחקן מצוין, הוא לא מצליח להתעלות הרבה מעבר לקלישאתיות של הטקסט המעט בעייתי. באופן דומה זה נבלעת גם דמותה של לאבד- יפהפייה עצובה באופן מאוד אפור שכבר נראה לעייפה בהמון סרטים.על אף שהוא סוחף ומצליח לעניין לכל אורכו, נוטה הסרט למלודרמטיות מוגזמת, ונפער בו חור תסריטאי הנובע מעודפות קווי עלילה- היחסים בין האב לאשתו המתה, בין האב לבנו, לאישה החדשה שהוא פוגש, יחסיו של הבן עם משפחתו, ובין כל אלו גם סיפור החיפוש של האיש שהציל את האב. רצוי היה לוותר על אחד מהקווים הללו ולנסות לפתח את הדרמה דווקא במספר מועט יותר של קווים קיימים. הסצנות הליריות שהוזכרו לעיל מוסיפות לאופיו של הסרט אך כוללות גם סצנות ראפ מעט מגוחכות ותלושות של הבן, שלחלוטין ניתן היה לוותר עליהן. אופיר לייבוביץ' הלחין את המוזיקה הנהדרת, שמוסיפה רבות למימד הקסום שבסרט.נדמה ש"הבן של אלוהים" לא ממש הצליח להיות הסרט הפואטי שיוצריו רצו שהוא יהיה, אך ניתן בהחלט להעריך את יוצריו על האומץ להעיז בנוף קולנועי כה שמרני. ראוי לציין גם שעל אף בעיותיו מצליח הסרט לגעת, לרגש ולעניין. אם הייתה זו יצירת הביכורים של תדמור ונתיב ניתן היה למחול על החלקים התסריטאיים שהתפספסו, אך מכיוון שמדובר ביוצרים מנוסים, הציפיות הן מעט יותר גבוהות ולכן חבל שהויזואליות המהפנטת באה מעט על חשבון התוכן. חבל, אך בהחלט לא מקלקל- צפוי לכם ערב מהנה בקולנוע בזכות שני היוצרים הללו, שהחשק לראות עוד מהם גובר.
הבן של אלוהים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4617/04/2018 22:25:58
7/10אייקון ציון
טיול שורשים מעניין של אב ובנו. אברהם הוא ניצול שואה יליד יוון שזה עתה התאלמן מאישתו. כראש מועצת באר טוביה לשעבר ,הוא נשלח ליוון לייצג את המועצה בטקס ברית ערים תאומות. ללא ידיעתו, המועצה שולחת לשם גם את יהודה, בנו החוזר בתשובה כדי שישגיח על אביו המבוגר ושאינו בקו הבריאות.היחסים הטעונים והעכורים בין אב אתאיסט לבין בנו הדתי הם המוטיב העיקרי בסרט. כשהוא בסלוניקי, אברהם מנסה לאתר אדם שהסתיר אותו מפני הנאצים בזמן מלחמת העולם השניה, זאת תוך כדי זה שהוא מסתייע ביצאנית צעירה שהוא מכיר במלון. הנוכחות שלה מעיבה עוד יותר על היחסים המתוחים ממילא בין אברהם ויהודה. יהודה, שהוא אב למספר בנות ושמשווע לבן, מאמין שכאשר יתקן את יחסיו עם אביו, אכן יוולד לו בן.הדינמיקה בין אברהם ליהודה יוצרת מצבים ביזאריים, עצובים אך גם מצחיקים.משחק נהדר של שני השחקנים הראשיים. ציון סופי 7.5.
שם: חיים וינטראובגיל: 4226/05/2015 07:37:22
9/10אייקון ציון
סרט איטי ולא פשוט. מכרם חורי מצויין בתפקיד האב השחוק והעייף מסביבותיו. סרט של יחסים ומרקמי יחסים. מזכיר סרטים לא מעטים שנעשו בישראל ובכלל (מוטיב מריה הזונה, השלמה וקבלה של אב ובן שלא היו בקשר, אובדן האב בדיוק כשהיחסים חזרו להיות טובים, וכד''). אבל נעשה בצורה יפה, מעניינת קולנועית, עם נופים מקסימים של יוון, אשה יפהפיה ושחקנים טובים. והרבה פחות פשטני ולא מעניין מסרטים ישראלים אחרים שנעשו לאחרונה בישראל על יחסי אב ובן שאפילו זכו לפרסים (ודי לחכימא ברמיזא). סרט אנושי ומקסים.
שם: ערןגיל: 4707/02/2015 19:14:09
8/10אייקון ציון
סרט ישראלי המתחולל ברובו ביוון ומספר את סיפורם של אב ובנו המחדשים את הקשר ביניהם במסע שעושים ביחד , בעל כורחם ביוון. מכרן חורי וזהר שטראוס מצויינים , סרט מרגש
קישורים
חץ הבן של אלוהים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט