בחזרה לחיים ביקורת סרט

Back on Track Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "בחזרה לחיים":
"שילוב לא תמיד מוצלח בין סרט ספורט לסרט העוסק בזקנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Back on Track
משחק דיטרה אל רוורדן, טאטי הזיבט, הייקה מאקאץ', קאטרין סאס במאי/ת קיליאן רידהוף  
דרמה
ביקורת סרט לבחזרה לחיים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"קיטש דביק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פול אברהוף נחשב לאגדה בגרמניה לאחר שזכה בריצת המרתון באולימפיאדת מלבורן ב1956 .הסרט "בחזרה לחיים" מספר את סיפורו של פול כמעט שישים שנה אחרי אותה אולימפיאדה .פול הוא אדם מבוגר שבעקבות מחלת אשתו נאלץ לעבור איתה לבית אבות.בבית האבות פוגש פול בעדה של זקנים כבויים ששרים שירי עם ומרכיבים בובות .פול שככל הנראה היה אדם מאד אקטיבי (אין אנו בעצם יודעים דבר עליו מעבר לכך שפעם הוא היה אצן...) מסרב להשלים עם המציאות המדפרסת וכנגד כל הסיכויים חוזר לאהבתו הישנה - הריצה.
הסרט "בחזרה לחיים" הוא "קראוד פליזר" במובן הרע של הביטוי וחבל שכך מכיוון שנושא הזקנה הוא מהמרתקים בחברה בת זמננו, חברה שמקדשת את הנעורים ובה יש שני מצבי צבירה: צעיר ומת..... הקולנוע העולמי שזיהה פוטנציאל מסחרי אצל בני גיל הזהב יצר בשנים האחרונות לא מעט יצירות העוסקים בגיל המבוגר - ורובן פשוט לא יודעות מה לעשות עם הנושא המורכב הזה (ראה "סופשבוע בפאריז" האיום או "מלון מרינגולד "הטרחני) .בימאי "בחזרה לחיים" קיליאן רידהוף אינו מיכאל הנקה (שביים את "אהבה" הנפלא שהוא סרט מופתי) וסרטו שבוודאי יהיה להיט במפגשי "סרט על הבוקר" הוא מסורבל, צפוי ובעיקר לוחץ בגסות על בלוטות הרגש של הצופה.התסריט הכתוב בצורה שבלונית מציג לנו דמויות חד ממדיות על גבול הקריקטורה. פול הוא טוב לב ואנרגטי וכמובן שהוא זה שלא ישלים עם המתרחש בבית האבות. בתו היחידה היא מקרר מהלך על שתיים שמעוניינת להפטר ממנו ואף לא מחזירה אהבה לבן זוגה. היועצת החינוכית בבית האבות והמנהלת הן שתי סוציופתיות ורק עובד סיעודי אחד בעל לב רחום יציל את המצב.דיירי בית האבות מוצגים כחבורה חביבה ופאסיבית שבעקבות הגעתו של פול באורך פלא מתחילה להתנהג כמו החבורה העליזה בסרט "קוקון".
כל מי שראה סרט ספורט בחייו יודע בדיוק איך העלילה תתקדם והאם פול יצליח להגיע ולהשתתף במרתון של ברלין .(או כמו שרוקי היה אומר "ללכת את המרחק" to go the distance). בדרך מנסה הבימאי להגיד דבר או שניים על אהבת אמת ורוח הנעורים שלא תכבה לעולם ועוד תובנות שכאלה. יש בסרט קטעים מרגשים (רובם בהילוך איטי) אבל בין הקטעים האלו נופל הסרט לבורות של בנאליה שגוררים אותו מטה מטה.בחזרה לחיים הוא סרט סביר שבוודאי יקסום ללא מעט אנשים ועל עיסוקו באנשים מבוגרים בעידן של בוטוקס וקידוש הנעורים יש לברך, אבל נושא זה ראוי להתייחסות רצינית יותר . לרידהוף יש פוטנציאל, ב"בחזרה לחיים " הוא לא בדיוק מממש אותו.
בחזרה לחיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4706/02/2015 19:00:16
8/10אייקון ציון
סרט גרמני נוגע ללב על אצן מרטון , אלוף אולימפי בשנות ה - 50 , שמגיע בעל כורחו לבית אבות ומחליט להשתתף במרתון בברלין , למורת רוחם של מנהלי בית האבות. סרט מרגש , סוחף וקצת עצוב על זיקנה , מוות וההנאות האחרונות שנשארו לנו...
שם: אפרתגיל: 4520/05/2014 23:10:58
8/10אייקון ציון
אמעיט לכתוב שמא יהיה ספויילר. מעט צחקתי, התרגשתי וגם דמעתי בסרט, מרגש, נוגע מאוד, להבנתי צעירים פחות יבינו זאת. אבל אילו אני הייתי משנה את הסוף,. סרט איכות אירופאי בד"כ מחובר יותר למציאות. הלכנו בלי ציפיות והתרגשנו ונהנינו מאוד. אנושי, כואב אבל מרתק וקולח, לא יותר משמונה - אבל עדיין שמונה זה מצויין.
שם: יפה גלגיל: 6116/05/2014 22:04:43
9/10אייקון ציון
סרט מהנה מאוד. אסור להתייאש ותמיד צריך להמשיך לנסות. גם בתי נהנתה מאוד מהסרט. תודה רבה.
קישורים
חץ בחזרה לחיים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט