סוף הוליוודי ביקורת סרט

Hollywood Ending Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "סוף הוליוודי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hollywood Ending
משחק וודי אלן ,טיה ליאוני ,טריט וויליאמס ,מארק ריידל במאי/ת וודי אלן  
דרמה
ביקורת סרט לסוף הוליוודי מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
וודי אלן, כידוע, כבר מזמן אינו בשיאו. יתרה מכן, גם כשהיה בשיאו, נדמה לי כי וודי אלן לא היה מעולם במאי מיומן במלוא מובן המלה. מה משמע? משמע, שתיזמון הסצינות שלו רחוק מלהיות מרשים, שהוא נופל פה ושם למלכודות של סצינות משעממות, ושמגוון השינויים העלילתיים בסרטיו דל. עם זאת, וודי אלן הוא סאטיריקן מעולה, ובמינונים הנכונים גם סרט בינוני שלו מצליח, בדרך כלל, לעורר גיחוכים רמים מהקהל.האגדה מספרת שתסריט של וודי אלן מתבשל אצלו לאט לאט. לאחר שהוא עולה על רעיון מבריק, הוא מעכל אותו ולועס אותו בראשו במשך כחודש, שלאחריו הוא מתיישב באחת מול מעבד התמלילים שלו ומתקתק במשך יום עד שלושה ימים, עד שהוא מוציא תחת ידו טיוטת תסריט סופית. המלה "טיוטה" ו"סופית" הן מנוגדות אמנם, אבל הן אכן משקפות את התוצר של וודי אלן - טיוטה שאינה ניתנת לשינוי על ידי אף אחד מרגע שנוצרה.
ואולי יש אמת במיתוס, שכן "סוף הוליוודי" יכול לשמש המחשה טובה למדי של המיתוס הזה. לכאורה "סוף הוליוודי" אמור להיות סאטירה מצוינת, בה יכול היה וודי אלן ליישב חשבונות עם תעשיית הקולנוע. אבל וודי אלן עטה כפפות איגרוף רכות מדי, ואולי הן הפריעו לו לתקתק על מעבד התמלילים שלו. הבדיחות לא היו חדות מספיק, ולעיתים היו כה מקצועיות (בנושא תעשיית הקולנוע), עד שרק אנשי תעשיית הקולנוע עצמם יכולים היו להבינן, וחבל. הדבר התבטא יותר מכל בכך, שהצחוקים שבקעו מהקהל לעיתים נשמעו מאולצים ובטונים נמוכים."סוף הוליוודי" נופל קורבן לטעויות השגרתיות של אלן בשנים האחרונות. קו העלילה אינו בנוי מעליות ומורדות, אלא מקו ליניארי בד"כ, עם זעזועים קלים פה ושם. אין מפנים עלילתיים רציניים, ואין עלילה של ממש. הסרט נע בתחומים אפורים ולא ממוקדים - מה שמשאיר את הצופה לתהות על קנקנו מדי פעם בפעם. הדבר מתבטא גם בתיזמון של הסצינות, שהנו חלש לעיתים.
אבל בכל זאת ישנן נקודות אור בסרט, והראשונה שבהן הנה טיאה ליאוני, שחקנית חיננית ומקסימה, אשר קריירת המשחק שלה פורחת בעת האחרונה (ראו "חתונה על תנאי"), ואשר משמשת עזר שכנגד לדמותו האופיינית של וודי אלן. טיאה צובעת את המסך ומעניקה לסרט מימד נוסף. גם שחקני משנה נוספים, ביניהם טריט וויליאמס וג'ורג' המילטון הוותיקים, וכן דמויות משנה חביבות, מוסיפים נופך לעלילה הבנאלית יחסית, ומעלות במעט את קרנו של הסרט.האם "סוף הוליוודי" הוא סרט למסך הגדול, או שעדיף לחכות למסך הקטן? זו שאלה של עדיפויות. בתקופה המשמימה בה הוא יוצא, ייתכן שאין הרבה אלטרנטיבות ראויות, ו"סוף הוליוודי" אכן מספק את הסחורה הרגילה לחובבי אלן. הוא לא מגיע להישגים של סרטיו הטובים של אלן, אך בהחלט אינו מביש כמו חלק מסרטיו בשנים האחרונות.לסיכום: נחמד אם כי לא מהודק מספיק, טיאה ליאוני נהדרת, סרט אלני טיפוסי. 7 בסולם יגאל.
סוף הוליוודי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: כפיר בכרגיל: 1811/10/2008 23:32:28
9/10אייקון ציון
אין על וודי אלן. נכון, זו לא יצירת מופת ולא מתקרב ל"אנני הול", "ימי הרדיו" או "שושנת קהיר הסגולה". אבל הסרט עצמו הוא סרט מהנה, כייפי ומצחיק. אני חושב שגם בניגוד לסתם קומדיה נחמדה שיוצאת לקולנוע, לוודי אלן יש כל מיני אמירות יפות שהוא מכניס לסרטים שלו, כמו שרק וודי אלן יודע לעשות. מומלץ!!
שם: בלה גלפנדגיל: 1827/10/2002 20:22:28
7/10אייקון ציון
אולי אני לא הכי אובייקטיבית, כי אני מאוד אוהבת את הסרטים של וודי אלן באופן כללי, אבל אהבתי את "סוף הוליוודי" ואת העובדה שלמרות הביקורת המועברת בו כנגד הסגנון ההוליוודי הדביק והמתוק, הסרט כן מספק לנו סוף כזה ועונה על ציפיותינו האופטימיות הטבעיות. אשמח לדסקס גם על סרטים אחרים של וודי אלן.
שם: אריקגיל: 1915/10/2002 22:38:49
9/10אייקון ציון
סרט וודי-אלני טיפוסי, שנון ואיכותי. מומלץ ביותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט