אנאבל ביקורת סרט

Annabelle Movie Review

תמונת כתבזוהר צלח על "אנאבל":
"לא עושה חסד לז'אנר האימה, בלשון המעטה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Annabelle
משחק אנאבל ווליס במאי/ת גארי דוברמן  
אימה
ביקורת סרט לאנאבל מאת זוהר צלח | עורך מדור טלוויזיה
ציון המבקר
"בנאלי ומשעמם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"לזמן את הרוע" היה אחד מהלהיטים הגדולים והמפתיעים של 2013. מעבר להכנסות העצומות בקופות שהסתכמו ב318 מיליון דולר (עלות ההפקה הייתה 20 מיליון דולר) הוא זכה גם לביקורות חיוביות מאוד."אנאבל" הוא גם פריקוול וגם ספין אוף ל"לזמן את הרוע". הוא הופק בתקציב נמוך מאוד בסטנדרטים אמריקאים: 6.5 מיליון דולר, והוא עוקב אחרי הבובה רדופת הרוחות אנאבל, אשר מוזכרת ב"לזמן את הרוע" לפני שהגיעה למוזיאון של אד ולורן וורן, ומסביר לנו איך הבובה הפכה לרדופת שדים.
שני הסרטים נפתחים בסצנה זהה; זוג מסביר לאד ולורן וורן על מה שעבר עליו עם הבובה אנאבל ועל כך שהם מאמינים שהיא רדופת רוחות. ב"אנאבל" אנו עוקבים אחרי מיה (אנאבל ווליס) וג'ון (וורד הורטון) זוג צעיר שמחכה לתינוקת הראשונה שלהם. כמתנה לקראת הלידה הקרובה קונה ג'ון למיה בובה שהיא חיפשה הרבה זמן. לילה אחד שומעת מיה רעש מבית השכנים שמתברר כרצח. לאחר מאבק ממושך בין מיה וג'ון לרוצחים מגיעים השוטרים בזמן והורגים את אחד הרוצחים בעוד הרוצחת השנייה מתאבדת כשהבובה של אנאבל בידיה. במהלך התקיפה מיה נדקרת בבטן אך היא וגם העובר מצליחים לשרוד. כשמיה חוזרת הביתה דברים מוזרים מתחילים להתרחש ומיה מתחילה להבין שיש לאנאבל קשר לכך.את הסרט מביים ג'ון לאונטי שהיה הצלם של "לזמן את הרוע". שני סרטיו הקודמים כבמאי היו כושלים ("מורטל קומבאט: השמדה" ו"אפקט הפרפר 2") וגם כאן, כמו בסרטיו הקודמים, הוא לא עושה עבודה טובה. לאונטי נכשל בלתת נפח לסרט שלרגעים ארוכים הוא פשוט משעמם. ל"אנאבל" אין הרבה מה להציע; התסריט בנאלי, הדמויות חסרות עומק ואת רוב הההתרחשויות ניתן לצפות מראש. הסרט לא באמת מצליח לבנות מתח בצורה אפקטיבית וסצנות ההפחדה בו מצליחות להבהיל את הקהל רק בגלל שימוש בווליום גבוה. מעבר לכך, "אנאבל" הוא בנאלי במיוחד ולא באמת מצליח להביא משהו חדש או שונה מסרטים אחרים בז'אנר שראינו בשנים האחרונות. לכל אורכו הסרט מרגיש תקוע ולא באמת מתקדם. עם התחושה הזו אנו נשארים עד הסוף של הסרט שאין דרך אחרת להגדירו חוץ מ"מביך".
לכל אורכו "אנאבל" מתכתב עם אחד מסרטי אימה הגדולים בכל הזמנים: "תינוקה של רוזמרי" של רומן פולנסקי. זה מתחיל בשם של הגיבורה, מיה, שקרויה על שם השחקנית שגילמה את רוזמרי, מיה פרו. ג'ון גם הוא קרוי על שם השחקן שגילם את בן זוגה של רוזמרי, ג'ון קסאווטס. המחווה ממשיכה בשימוש בעגלת התינוק השחורה של התינוקת של מיה שזהה לעגלת התינוק שכיכבה בפוסטר של "תינוקה של רוזמרי". מעבר לכך, הרצח בתחילת הסרט מתקשר גם הוא לתינוקה של רוזמרי- הוא נגרם ע"י חברים בכת שטנית, שמזכירה מאוד את הכת של צ'רלי מנסון- שבין שאר קורבנותיו, הרג את אשתו של רומן פולנסקי, שרון טייט, בחודש השמיני להריונה. אולם הקשר היחידי בין הסרטים נשאר ברמת העלילה, מפני שבעוד "תינוקה של רוזמרי" היה מופת של סרטי אימה אינטליגנטי, "אנאבל" לא עושה חסד עם הז'אנר, בלשון המעטה.אחד הדברים הבולטים שהפכו את "לזמן את הרוע" לסרט אימה כ"כ טוב הוא הקאסט המצוין שבראשו עמדו ורה פרמיגה, לילי טיילור ופטריק ווילסון. כאן הקאסט הרבה פחות טוב ומלבד אלפרה וודארד בתפקד משנה אין שום שחקן ששווה אזכור. לפחות כרגע, מי שרוצה לצרוך סרט אימה בקולנוע יצטרך להסתפק ב"אנאבל" הבנאלי. מי שמצפה לקבל סרט שמתקרב ברמתו ל"לזמן את הרוע" יצא מכאן מאוכזב ויצטרך להמשיך לחכות ל"לזמן את הרוע 2" שצפוי להגיע לאקרנים בסוף 2015.
אנאבל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ר.גיל: 2105/10/2023 16:17:36
8/10אייקון ציון
בסרט הראשון בסדרת "אנאבל" מוצגת הבובה עצמה ובמרוצת השנים יוצא הסרט המסביר את היווצרותה של הבובה האימתנית. מדובר בסרט טוב, אך לא טוב מאוד ועל כן, 8 מתאר אותו בצורה הטובה ביותר. ישנם חלקים שאינם צפויים בשום צורה, כמו הסצנה בה נדקרת מיה כשהיא בהיריון מתקדם והדבר אינו חלום אלא מציאות - זוהי סצנה שלא מפחדת לשנות את היוצרות של מה שהצופה חושב. יש לציין את המשחק הנהדר של אלפרה וודארד או בשמה אבלין בסרט עצמו. היא מוסיפה לאווירה והתפקיד שלה בסוף הסרט, בו היא בוחרת לקפוץ מהחלון במקום מיה בהחלט הופך אותו לשחקנית לא חשובה פחות ממנה בסרט ואף ביקום הקולנועי כולו.
שם: מפגשי רכבים בישראלגיל: 3530/07/2019 06:48:43
9/10אייקון ציון
הסרט הכי יפה בסידרה אהבתי את הצורה שהוא עשוי , מאוד נהנהתי מאוד ואפילו היה הרבה קטעים מקפיצים,הסרט לא מפחיד מאוד עושה צמרמורת לעיתים,החיסרון היחידי שילדים הפריעו במהלך הסרט מידי פעם בגלל זה 9 !
שם: rotem590גיל: 1719/10/2015 18:33:06
7/10אייקון ציון
אחלה סרט. בעיקר מותח, לא כל כך מפחיד. שווה צפייה
קישורים
חץ אנאבל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט