בירדמן ביקורת סרט

Birdman Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בירדמן":
"יצירה קולנועית סוחפת ומפתיעה שלא מרפה לרגע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Birdman
משחק אדוארד נורטון, אמה סטון, זאק גליפיאנקיס, מייקל קיטון, נעמי וואטס במאי/ת אלחנדרו גונזלס אינאריטו  
קומדיה
ביקורת סרט לבירדמן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ראוי לאוסקר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטיו של אלחנדרו גונזאלס אינאריטו, ("אהבה נושכת", "21 גרם", "בבל"), כבר זכו במעל לשמונים פרסים יוקרתיים כולל הפרסים החשובים ביותר בפסטיבל קאן אבל באוסקר, למרות המועמדויות השונות, הוא לא זכה. נראה שדווקא הסרט הסוריאליסטי ביותר בקריירה שלו וגם האמריקאי ביותר הוא זה שיש לו את הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות בפרס המיוחל. "בירדמן" הוא קומדיה שחורה ומושחזת על כוכב קולנוע מזדקן שמנסה להציל את גאוותו, הקריירה וגם את משפחתו המפוצלת וכל זה בעזרת מחזה שהוא מעלה בברודווי.מייקל קיטון היה כוכב קולנוע רציני כבר בראשית שנות ה-80, אבל בשנת 88 הוא נכנס לנעליו של "ביטלג'וס" ובשנת 89 ו-92 עטה על עצמו את חליפת העטלף בסרטי באטמן. תפקידים אלה הפכו אותו לכוכב קולנוע בינלאומי שנמצא בשיא שיהיה מאוד קשה לשחזר ואכן ההחלטה שלו לא להמשיך לגלם את "באטמן" הייתה סוג של קללה כי הוא לעולם לא הצליח לשחזר את ההצלחה ההיא מסוף שנות השמונים ראשית התשעים. הסרטים הבאים בהם השתתף, גם המסחריים וגם האמנותיים, לא ממש זכו להצלחה מסחרית או ביקורתית והוא הפך לשחקן שכולם אוהבים אבל לא ממש רוצים לראות את סרטיו.
אלחנדרו גונזאלס אינאריטו הידוע בסרטיו הכבדים והמדכאים יוצר כאן את הקומדיה הראשונה שלו, והוא עושה זאת בתנופה מעוררת השראה. העלילה עוקבת כמעט ללא הפסקה אחרי קיטון המגלם את ריגן תומסון, מי שפעם היה מפורסם בזכות דמותו של גיבור-על איקוני בשם "בירדמן", וכרגע נאבק בשדים האישיים שלו. העלילה מתחילה כאשר פנס תאורה נופל על ראשו של שחקן במהלך חזרה, ימים ספורים לפני שהמחזה מתחיל את תקופת ההרצה שלו בברודווי, ומסתיימת במופע הראשון מול מבקרי תיאטרון.אינאריטו עושה זאת בעזרת מה שנראה כמו One-Shot ארוך שלא נוטש את הכוכב שהולך ומאבד את שפיותו לאורך כל אותם ימים ולאט לאט נותן לאלטר-אגו שלו להשתלט עליו. לא עוזר לו השחקן המחליף מייק שיינר, כוכב בברודוויי שזוכה לתשבוחות ממבקרי התיאטרון, מה שגורם לתומסון לחשוש שכולם יזהו את הבלוף. הוא מתמודד גם עם בת מרדנית שרק יצאה עכשיו ממכון גמילה והפכה לעוזרת האישית שלו, שתי שחקניות אבודות שזקוקות להכוונה, מפיק לחוץ וגרושה שקופצת לביקור.
צוות השחקנים פשוט מעולה. כולם נמצאים כאן בשיאם, החל ממייקל קיטון, שסוף סוף חוזר אל קדמת הבמה אחרי כל כך הרבה שנים בתפקידי משנה בסרטים הוליוודים לא חשובים ותפקידים ראשיים בסרטים אפילו פחות חשובים. אדוארד נורטון המעולה נותן כאן הופעה מבריקה. אמה סטון משכנעת כבת שחיה את המציאות דרך פייסבוק ואינסטגרם. שלושתם מועמדים כמובן לאוסקר על תפקידיהם.גם נעמי ווטס ככוכבנית הוליוודית שסוף כל סוף מקבלת הזדמנות בברודווי טובה בתפקיד קטן יחסית אך עדיין מרשים, זאק גליפינאקיס כשותפו לעסקים ומנהלו של תומסון שמוכיח שהוא הרבה יותר מסתם קומיקאי זניח ושיש חיים אחרי וגאס. אנדריאה רייסברו הבריטית מרשימה כבת זוגו העכשווית של ריגן שמבינה שהיא לא באמת האהבה האמיתית שלו ועדיין מקווה לטוב. אמי ריאן הזכורה לטובה מ"מגנוליה" ו"לילות בוגי" נותנת הופעה טובה גם היא כגרושתו שעדיין אוהבת אותו."בירדמן" מכיל כל כך הרבה נושאים ומנסה לדון בכולם אבל הוא עושה זאת בקלילות אלגנטית שלא מכבידה מדי על הצופה ובכך ההישג שלו. הוא לא מרגיש לרגע כמו יצירה דידקטית, מה שכן הורגש בסרטיו הקודמים של אינאריטו שהיו נעדרים חוש הומור. עולם התיאטרון מול עולם הקולנוע, התקשורת בעידן המודרני, אנשים שמקצועם הוא ביקורת, שפיות והאובדן שלה, מקצוע המשחק, ועוד ועוד הופכים את "בירדמן" לא רק לחוויה קולנועית ויזואלית ועריכתית סוחפת חושים אלא גם ליצירה שמעוררת אותנו לחשוב על מקומה של האמנות בחיינו ומשמעותה עבורנו. אבל מה שהכי חשוב בסרט הזה הוא שאפילו לרגע אחד הוא לא משעמם וכל סצנה בו מצליחה להפתיע כך שהתוצאה בלתי צפויה, סוחפת ומרגשת.
בירדמן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1311/02/2016 16:24:02
8/10אייקון ציון
סרט מדהים !!! השחקנים מעולים, הצילום נהדר, הפס-קול מושלם, הבדיחות משעשעות והתסריט מדהים אבל העלילה לרוב משעממת וגם הדיאלוגים. בקיצור, סרט שלא כולם יאהבו, אבל הוא עדיין נהדר !!!
שם: סהר שגיבגיל: 4111/02/2016 14:50:27
3/10אייקון ציון
תעשו לעצמכם טובה ואל תלכו לסרט הזה. הסרט פונה לקהל מאוד מצומצם שעיקרו שחקנים ועולם הבמה. הוא קורץ להוליווד . התסריט לא מעניין, המשחק טוב, אבל לא מפצה על שיעמומון ארוך שאף אחד לא יחזיר לכם את הזמן שאבד בעקבותיו. הדבר היחיד שהצליח להחזיק אותי עד סוף הסרט היה להבין למה הוא קיבל אוסקר, חיכיתי עד הסוף כדי להבין את זה, ולא גיליתי. בעצם... תחילת הביקורת שלי די עונה על זה. המלצה חמה - לכו לסרט אחר.
שם: בר אפרתגיל: 1411/09/2015 18:27:47
5/10אייקון ציון
לא הבנתי מה הקטע של הסרט הזה ..... איך הוא זכה באוסקר??
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט