הזדמנות נוספת ביקורת סרט

A Second Chance Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הזדמנות נוספת":
"מסרטיה הפחות טובים של בייר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Second Chance
משחק ניקולאי קוסטר-וולדו, אולריך תומסן, מריה בונבי במאי/ת סוזאן בייר  
זר
ביקורת סרט להזדמנות נוספת מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"בוטה ולא מתוחכם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטה החדש של סוזאן בייר הדנית ממשיך לצעוד במשעולים המוכרים של שאלות צדק ומוסר שבהן עוסקת הבמאית מראשית דרכה. שוטר נאה (ניקולאי קוסטר-וולדו, המוכר כג'יימי לאניסטר מ"משחקי הכס"), שסובל מאובדן נורא, נתקל בזוג נרקומנים ומגיע למסקנה שמצא את הפתרון לאובדנו. מעשהו יגרור אותו, את משפחתו ואת הסובבים אותו למערבולת של מעשים ורגשות עזים ובסופו של דבר הסדר ישוב על כנו.לאחר כמה סרטים בוסריים,נחלה בייר את הצלחתה הראשונה עם סרטה "אהבות פתוחות" שנעשה על פי עקרונות קבוצת "דוגמה 95". בייר טוותה סיפור אינטימי וכמעט ספרטני על גורלות מצטלבים ונאמנה לעקרונות דוגמה הציגה בפני הצופה סיפור מרתק ודמויות רב ממדיות כמעט ללא שימוש באמצעי מבע קולנועיים מלאכותיים.
למרות שדוגמה כבר מזמן אינה קיימת, נדמה כי בייר המשיכה והלכה בקו המינימליסטי של התנועה במרבית סרטיה . לעומת זאת בסרטים בהם שהיא נטשה את הדרך המבליטה את הסיפור ואת הגיבורים ונתנה במה לפעלולים ולעלילות משנה ירודות, התוצאה הייתה בהתאם ולראייה סרטיה "סרנה", ו"רק אהבה" שהיו כישלונות מבחינת הערך האמנותי שלהם."הזדמנות נוספת" הוא ככל הנראה הפחות טוב מבין סרטיה המינימליסטיים של בייר. למרות העלילה הדחוסה,שאלות המוסר (המופנות כדרכה של בייר גם אל הצופה) המלנכוליה והלוקיישנים היפהפיים, הסרט (בניגוד למשל ל"בעולם טוב יותר" סרטה זוכה האוסקר של בייר) אינו מצליח לשכנע. מינימליזם מוחלף במחנק מיותר והמשחק המצוין של כל הקאסט לא מחפה על דלות תסריטאית. ביצירה המצולמת סנטימטר מפניו של השחקן יש קו דק בין טבעיות לבין בוטות ונדמה שב"הזדמנות נוספת" הבוטות והצעקנות שולטים.
עדיין ניתן למצוא בסרטה של בייר מספר נקודות אור שמצילות את הסרט מלהפוך לכישלון מוחלט.שתי המשפחות – המוצלחת של השוטר וההרוסה של הנרקומנים מובאות כתמונת מראה זו של זו, אולם לצופה יתברר במהלך הסרט כי מושגים כמו טוב או רע הינם יחסיים לחלוטין בעולמה של בייר. גם סממני הטרגדיה היוונית האופיינים כל כך לסרטיה של בייר ניכרים ב"הזדמנות נוספת" - החל במעשה הנורא של הגיבור ועד לסבל ולקתרזיס שהוא חווה ביחד עם הצופה. גם בסרט פחות טוב מצליחה בייר לתהות על הטבע האנושי ולהשאיר כמה שאלות לצופה לאחר הצפייה.בימים בהם סרטי רובוטריקים, נוקמים ומהירים ועצבניים למיניהם משתלטים על התעשייה,חשוב שימשיכו להיעשות סרטים המכבדים את הצופה ושמים דגש על הסיפור והדמויות.חבל שסרטה של בייר לא מצליח במשימה של העמדת אלטרנטיבה אמנותית ראויה לאומת הבלוקבסטר. אני אחכה לסרטה הבא של בייר בתקווה שתשוב לדרך הישר.
הזדמנות נוספת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4418/06/2016 10:00:51
8/10אייקון ציון
מה קורה כאשר עושים דברים מתוך אמוציות וללא מחשבה לגבי ההשלכות. שוטר צעיר שמגיע יום אחד במסגרת עבודתו לביתם של נרקומן אלים ומסוכן וחברתו ומוצא שם את תינוקה המוזנח של האישה בתוך ארון. מזועזע ממה שראה הוא פונה לרשויות הרווחה כדי להוציא את התינוק מידי אימו ובן זוגה, אך הם לא נענים לבקשה. בד בבד קורה אסון במשפחתו שלו ,כאשר בנו התינוק נמצא מת ע"י אישתו. על רקע מצבה האובדני של אישתו והדאגה לשלומו של התינוק המוזנח שמצא קודם לכן, עולה אצלו רעיון שישנה את חייהם של כל המעורבים וגם את שלו. ללא ספק סרט חזק ומרתק כולל משחק מצויין של כל המשתתפים.
שם: ספיגיל: 3604/07/2015 18:44:37
10/10אייקון ציון
סרט מדהים מטלטל וקשה לצפיה במיוחד להורים לתינוקות הסרט חושף אותנו בצורה קשה להזנחה והתעללות,הסרט מצליח להפתיע לכל אורכו כל פעם שאתה חושב מה עומד לקרות הוא מפתיע מחדש. לסיכום יצירת מופת חובה לראות
שם: avikגיל: 4215/06/2015 20:12:18
9/10אייקון ציון
תודה על הכרטיסים- וואו סרט חזק ושוחף. יוצעים ועוד חושבים עליו. מעולה!!!
קישורים
חץ הזדמנות נוספת (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט