עולם היורה ביקורת סרט

Jurassic World Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "עולם היורה":
"גדול יותר, מרשים יותר וממשיך את המסורת של שפילברג בכבוד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jurassic World
משחק כריס פראט, ג'ודי גריר, עומאר סי במאי/ת קולין טרוורו  
הרפתקאות
ביקורת סרט לעולם היורה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"Fun קלאסי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ב-2012 ביים קולין טרוורו את הקומדיה העצמאית המשעשעת "על אחריותכם בלבד" על עיתונאית מתחילה הדולקת אחרי אדם הטוען שהוא יכול לנסוע בזמן. הסרט נטול הפעלולים זכה לשבחים שונים ואף היה מועמד לפרס ה"אינדיפנדנט ספיריט". מה גרם לאולפני "יוניברסל" להמר דווקא על טרוורו שהוא יהיה הבמאי שיוביל את הסרט הרביעי במספר בסדרת "פארק היורה"? לא ברור, אבל נראה שהאולפנים בעלי ההישגים המסחריים מרשימים בחודשים האחרונים – ידעו בדיוק מה הם עושים.בסופשבוע הראשון שלו "עולם היורה" שבר כל שיא אפשרי מבחינה מסחרית. האולפנים ליהקו לתפקיד הראשי את כריס פראט האנונימי, שהפך לכוכב בינלאומי בעזרת "שומרי הגלקסיה". הם בחרו תאריך חכם להוציא את הסרט כאשר אין תחרות אמיתית מול סרט גדול נוסף. וכמובן הפעלולים - מה שהיה נראה בשנת 1993 כפריצת דרך לא היה עובד היום. הדינוזאורים היו צריכים לעבור שדרוג רציני והיום הם נראים אמינים ומרשימים יותר. החשוב מכל היא כמובן העובדה שהתגעגענו. חלפו 14 שנה מאז הסרט השלישי במספר וכנראה שהביקוש לדינוזאורים שיטרפו ניצבים ושחקני משנה היה גבוה מהמצופה.
"עולם היורה" עושה סוג של אתחול. אנחנו חוזרים אל המקורות, אל הפארק שנחשף בסרט הראשון לפני 22 שנה. האי איסלה נובלר הפך עם הזמן לאתר נופש יוקרתי אליו מגיעים עשרות אלפי נופשים מידי שנה כדי לחוות את התקופה הפרהיסטורית של כדור הארץ מקרוב. הבעלים של הפארק הוא סיימון מאסראני, ביליונר בגילומו של כוכב הקולנוע ההודי אירפאן קאן. מנהלת התפעול של הפארק היא קלייר, אישה חזקה, קרה ודומיננטית בגילומה של ברייס האוורד דאלאס, הממחזרת את תפקידיה בסרטים "העזרה" ו "50/50". עוד משתתפים וינסנט ד'אונופריו בתפקיד הרע, ג'ודי גריר בתפקיד האם המודאגת ואפילו הביאו שחקן חיזוק צרפתי - עומאר סי מהסרטים "מחוברים לחיים" ו"סמבה".כמו בסרט המקורי גם כאן יש שני ילדים - האחיינים של קלייר, שנשלחים על ידי ההורים לבקר בפארק בזמן שהם עסוקים בלהתגרש. על מנת למשוך עוד מבקרים לאי, רוקחים במעבדה דינוזאור חדש לחלוטין המשלב תכונות שונות של דינוזאורים וחיות אחרות. הוא גדול מימדים, מסוגל לשנות את גווני עורו כמו זיקית ולתקשר עם שאר הדינוזאורים באי. דווקא כאשר צמד האחיינים יגיע לאי, הדינוזאור החדש והאכזרי, אינדימינוס רקס, יחליט לשחרר את עצמו ולהפוך את הפארק לגן השעשועים הפרטי שלו ואת עשרות אלפי המבקרים למאכלים דשנים. קלייר פונה לעזרתו של אוון גריידי, חוקר הדינוזאורים בגילומו של פראט המתנגד לניסויים הגנטיים המתרחשים באי, אבל גם לה יש גם כמה רעיונות נועזים כדי להציל את המצב.
התוצאה מבדרת, מרגשת ובעיקר נוסטלגית. קולין טרוורו מצליח לספק לקהל הצופים חוויה קולנועית קיצית מבדרת, שמצליחה לקיים מחווה למקור אבל עדיין שומרת על רלוונטיות לדור הצעיר. בקיצור סרט קיץ מושלם שבו דינוזאורים טורפים בני אדם ועדיין לא אלים מדי מכדי שיהיה מותאם לכל המשפחה.
עולם היורה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גרוטגיל: 1115/04/2016 00:05:55
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים הכי טובים שראיתי סרט המשך מצויין לפארק היורה עלילה מרתקת סרט אם המון אקשן אפקטים מצוינים מצפה לראות סרט המשך מצויין
שם: שמסגיל: 1512/03/2016 01:07:36
7/10אייקון ציון
סרט נחמד. לא יוצר מזה
שם: patrickגיל: 4023/11/2015 19:55:14
3/10אייקון ציון
וואוו איזו אכזבה שאין דברים כאלה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט