החופשה הסקוטית שלי ביקורת סרט

What We Did on Our Holiday Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "החופשה הסקוטית שלי":
"אחד מסרטי החופשה היותר מוצלחים בשנים האחרונות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר What We Did on Our Holiday
משחק רוזמונד פייק, דייויד טננט, בילי קונלי במאי/ת אנדי המילטון, גאי ג'נקין  
קומדיה
ביקורת סרט להחופשה הסקוטית שלי מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"חכם ומצחיק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קומדיות חופשה הם בדרך כלל סרטים קלילים עד פרועים שנועדו להעביר את הזמן בכיף בקולנוע. בימים אלו תוכלו לבחור בין 2 סרטים מהז'אנר: "החופשה הסקוטית שלי" ו"חופשה בהפרעה" (המשך לסדרת הסרטים בכיכובו של צ'אבי צ'ייס – "חופשה נעימה")."החופשה הסקוטית שלי" הוא לא רק סרט קליל ברובו, אלא גם אחד מסרטי החופשה היותר טובים ומוצלחים שראיתי בעשר השנים האחרונות. הוא מאזן בצורה עדינה בין תוכן קומי ולבין תוכן דרמטי. לא רק בכך הוא מצליח, אלא גם בכך שהבמאים והתסריטאים שלו, אנדי המילטון וגאי ג'קלין, מצליחים ליצור דמויות משכנעות של ילדים הנאלצים להתמודד עם משבר משפחתי, לשקר למען ההורים ולבצע החלטות לא פשוטות.
המשבר ב"החופשה הסקוטית שלי" הוא מערכת היחסים הגוססת בין אבי (רוזמונד פייק) ודאג (דיוויד טננט). הם נוסעים יחד עם הילדים מלונדון לסקוטלנד לכבוד יום הולדתו ה-75 של אביו של דאג, גורדי (בילי קונולי). מכיוון שמצבו הבריאותי של הסבא לא ממש טוב, ההורים מחליטים להעמיד פנים שהם לא מתגרשים ולבקש מהילדים לא לספר על כך שהם גרים בבתים נפרדים.ילדים אינטליגנטים בצורה מוגזמת נראו לא אחת בקולנוע והוצגו בצורה לא ממש אמינה. שלושת הילדים ב"החופשה הסקוטית שלי" הם חכמים אך יחד עם זאת גם תמימים. הבולטת מכולן היא ג'ס (הרייט תורמבול) שהיא מעיין דיווה קטנה. מצד אחד הם נאלצים לסבול מהמצב התמידי בו ההורים שלהם רבים, ומצד שני הם לא ממש רוצים להסתיר את המידע מהסבא.
בילי קונלי, כהרגלו, משחק בצורה מקסימה. הפעם הוא מגלם סבא חצי היפסטרי. לחגיגת יום ההולדת שלו באים קרובים וחברים מכל רחבי הממלכה הבריטית, אבל מה שבאמת מעניין אותו זה לבלות על החוף עם הנכדים. מלבד קונלי, מי שגונב את ההצגה מידי פעם הוא אחיו של דאג, גאווין (בן מילר). דמותו הנוירוטית מזכירה קצת את זו של בן סטילר.לפני שכולם מגיעים לחגוג לגורדי את יום ההולדת, הוא לוקח את שלושת הנכדים ונוסע לחוף. שם מתרחשת סיטואציה לא פשוטה שעל מנת לא לספיילר אמנע מלספר עליה. מה שכן אוכל לומר, שאותו מצב הוא זה שנותן את העניין והמהות לסרט ובזכותו, "החופשה הסקוטית שלי" הוא לא עוד סרט קומי על חופשה, אלא סרט חכם, מעניין, מפתיע ויש לו סגנון משלו.אל תצפו להומור ביבים מ"החופשה שלי עם סבא". מדובר מצד אחד בסרט לכל המשפחה, אבל לא מומלץ להגיע אליו עם ילדים קטנים מדי. הבימוי נפלא, הליהוק מושלם והעלילה אינה צפויה ואינה משעממת אף לא לרגע אחד. כאמור, מדובר באחד מסרטי החופשה היותר מוצלחים שנראו על מסכי הקולנוע בשנים האחרונות.
החופשה הסקוטית שלי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4422/07/2016 09:44:01
6/10אייקון ציון
זוג שחווה משבר בחיי הנישואין ונמצא על סף גירושין, נוסע עם שלושת ילדיו הקטנים לסקוטלנד כדי לחגוג את יום הולדתו ה-75 של הסבא החולה במחלה קשה. עם הגעתם לסקוטלנד הם פוגשים בבית הסבא את האח של הבעל ומשפחתו המעט מוזרה. לאחר מכן , הסב החביב לוקח איתו את שלושת הילדים הקטנים לטיול על רקע חופיה היפים של סקוטלנד ומשתף אותם בניסיון חיו ובכמה תובנות. לרוע המזל , קורה מקרה שמשנה את כל התמונה ומשבש את כל התכניות. בסך הכל סרט נחמד עם סיפור מקורי ומעניין אבל לא יותר מזה. הילדים גונבים את ההצגה ובמיוחד הילדה הקטנה.
שם: מיכלגיל: 5324/01/2016 15:18:21
9/10אייקון ציון
סרט מדליק, אהבתי את הראש המופרע ונהניתי מאוד. בן זוגי התלהב פחות וחשב שהיה משעמם עד להתפתחות המפתיעה. הילדים גונבים את ההצגה, בייחוד הקטנטונת בעלת ההבחנה ששמו בפיה טקסט של מבוגרים וזה יוצר צחוקים והתלהבות. רעיונות מופרעים ומדליקים, כמו שאני אוהבת, בשילוב אמירה על היחסים הבעייתיים בין בני משפחה. הזכיר לי קצת את הסרט "להעיר את נד".
שם: נעמהגיל: 3003/01/2016 13:40:58
9/10אייקון ציון
קאסט נהדר, שחקנים לא מוכרים.תסריט קצת הזוי .הילדים עושים את הסרט. סרט לכל המשפחה . סרט מתוק , חמוד ומר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט