קרימזון פיק ביקורת סרט

Crimson Peak Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קרימזון פיק":
"תופס תאוצה לקראת סוף הסרט, צ'סטיין גונבת את ההצגה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Crimson Peak
משחק צ'רלי הונאם, ג'סיקה צ'סטיין, טום הידלסטון במאי/ת גיירמו דל טורו  
אימה
ביקורת סרט לקרימזון פיק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"גותיקה רומנטית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע89.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די6.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"קרימזון פיק" הוא עוד יצירה קולנועית תוצרת מוחו שופע הרעיונות של הבמאי המקסיקני גיירמו דל טורו. מי שהתחיל עם סרטי אימה דלי תקציב, היה מועמד לאוסקר על "המבוך של פאן" והביא פעמיים למסך הקולנוע את גיבור הקומיקס הלא שגרתי "הלבוי" ואת סרט המדע בדיוני המבדר ביותר של שנת 2013, "פסיפיק רים", חוזר עם סרט קטן מידות באופן יחסי אך זה לא אומר שהוא לא יספק לנו עולם פנטסטי חדש ואפל שעונה לשם - "קרימזון פיק".גיבורת הסרט היא אידית, בתו של איש עסקים עשיר, החולמת להיות סופרת. היא גם ניחנה בכישרון על טבעי לראות רוחות. כאשר היא פוגשת גבר בריטי צעיר ונאה המגיע למשרד של אביה כדי לבקש שישקיע מכספו במחצבה שהוא מקים באחוזה, היא נופלת שבי בקסמו. אך לאותו גברבר נאה יש כמה סודות אפלים מעברו וגם אחות מסתורית שממעיטה בדיבור. אידית מוותרת על הרופא טוב הלב המאוהב בה, ויוצאת להרפתקה אי שם בצפון בריטניה, באחוזה גותית בה מתגוררים האח והאחות.
אידית ואנחנו עתידים להיחשף לעולמם החולני של הצמד ולשפע הסודות אותם הם מסתירים. כדי לספר את סיפורם גיירמו דל טורו מגייס ארבעה שחקנים מוכשרים ואיכותיים. האוסטרלית שמעדיפה להשתתף בסרטי איכות מיה וסיקובסקה, שלאחרונה נראתה בדרמה האוסטרלית היפה Tracks, וגם בסרטו המטורף של דיוויד קרוננברג, "מפות לכוכבים", מגלמת את אידית המתאהבת ברוזן הבריטי, בגילומו של טום הידלסטון שגילם את אחיה בסרט הערפדים האמנותי של ג'ים גרמוש "רק האוהבים שורדים" ולקהל הרחב הוא מוכר כלוקי אחיו החורג והמרושע של ת'ור בסרטי הקומיקס של Marvel.צ'רלי הונאם, שכיכב ב"פסיפיק רים", כאן בתפקיד קטן יותר אך חשוב מאוד. אבל מי שגונבת מכולם את ההצגה בשלוב מנצח של תשוקה וטירוף היא המועמדת פעמיים לאוסקר ג'סיקה צ'סטיין. שוב פעם בתפקיד מאוד שונה ממה שראינו אותה בעבר. השחקנית הזאת שמחליפה דמויות מסרט אחד למשנהו, נראתה לאחרונה כקפטן של החללית ב"להציל את מארק וואטני" והייתה מועמדת לאוסקר על תפקידה המקסים ב"העזרה" ובסרט של קתרין ביגלו "כוננות עם שחר", בו גילמה את מפקדת הכוח שחיסל את בן לאדן.
נראה שצ'סטיין עשתה את שיעורי הבית שלה והיא מזכירה בתפקיד זה את בטי דיוויס וג'ואן קרופורד שלעת זקנה גילמו שלל דמויות לא ממש סימפטיות בשלל סרטי מתח ואימה דלי תקציב שחלקם אף הפכו לקלאסיקות כמו "מה קרה לבייבי ג'יין?". והכן דל טורו מנסה בכל הכח ליצור יצירה גותית קלאסית, אפילו קצת מיושנת ואיטית בכוונה תחילה. ההחלטה הקולנועית המקסימה הזאת גם הופכת את החצי הראשון של הסרט לנטול קצב ולסרט לוקח זמן רב מדי להתניע את המנועים ולהתחמם.הסרט, שלבטח יהיה מועמד לאוסקר על התלבושות המרהיבות שלו ואולי גם על האיפור ועוד מספר היבטים טכניים, מרשים מבחינה ויז'ואלית אבל סובל מעלילה צפויה ותסריט דל לעומת סרטיו הקודמים. נראה שהניסיון של דל טורו ליצור סרט קטן מידות ממה שהוא רגיל אליו השפיע לרעה על העלילה. למזלו הוא לא וויתר על האלימות הגראפית הבוטה ולראשונה הוא מתעסק גם במין בסרטיו, אז למרות שמדובר בסרט רוחות - הסרט הזה לא מיועד לכל המשפחה.בחצי השני של הסרט, כאשר העניינים מתחילים לתפוס תאוצה, גם הסרט מתעורר לחיים וכאשר האמיתות מתחילות להיחשף ואידית מבינה שסופה קרב ומחליטה להחזיר מלחמה, גם הסרט מתעורר לחיים והופך לרכבת שדים קצבית וסוחפת שהופכת את "קרימזון פיק" לחוויה קולנועית מספקת ובעיקר מזכירה לנו כמה גיירמו דל טורו הוא גאון קולנועי מוכשר כשד.
קרימזון פיק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: rotem590גיל: 1718/06/2016 23:55:21
3/10אייקון ציון
סרט אימה זה בטוח לא. יותר מתח-דרמה. ציפיתי לסרט אימה לאחר כל התגובות הטובות פה, אבל התאכזבתי ממש, לא היה קטע אחד מפחיד. הסרט עצמו נורא איטי ואולי מלבד 10 דקות אחרונות הכל היה משעמם
שם: amit0544גיל: 2301/11/2015 21:29:15
4/10אייקון ציון
כתוב אבל לא אימה אף אחד לא קפץ מכיסא אולי דרמה יותר נכון זה לא אימה
שם: Mגיל: 5531/10/2015 21:57:08
8/10אייקון ציון
מרהיב... מותח... גם כשמבינים מה קורה... עדיין התפאורה האווירה השחקנים ממשיכים להחזיק אותך עד לסוף הדי צפוי... שווה לראות גם אם לא מושלם...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט