הכל בשביל איב ביקורת סרט

Tadpole Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "הכל בשביל איב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Tadpole
משחק ג'ון ריטר, רון ריפקין, סיגורני וויבר, אהרון סטנפורד, בבה ניווירת' במאי/ת גארי וויניק  
דרמה
ביקורת סרט להכל בשביל איב מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "הכל בשביל איב" מציג רעיון שאינו חדש בקולנוע - נער צעיר, שאינו נמשך לבנות גילו, כי אם לאשה מבוגרת. "הבוגר", עם דסטין הופמן, הציב את הגיבור בסיטואציה בה הוא נע בין האשה המבוגרת לבין בתה. גם "אלכס חולה אהבה" שלנו, על כל הבורקסיות שלו, הציג את ערגתו של הנער לאשה המבוגרת והחושנית, בניגוד גמור ליחסים הנורמליים לכאורה שלו עם אחת מבנות השכבה שלו בבית הספר.מה מצית את הדמיון שלנו כאשר מדובר במשיכה של נער צעיר לאשה מבוגרת? האם המיניות הבשלה שבדבר? האם הערגה לדבר שלא ניתן להשיג? האם רק קורטוב הקינקיות שבדבר? ואולי משהו מעבר לכך - אולי אתגר נפשי ואינטלקטואלי? אולי המחשבה שאשה מבוגרת תבין אותנו טוב יותר, ותהא חפה משלל החסרונות של נערה צעירה?
אבל בסרט "הכל בשביל איב", הנער הצעיר אינו צעיר כלל, לפחות לא ברוחו. מדובר בצעיר אינטלקטואל בן 15 ושמו אוסקר (אארון סטנפורד), הקורא את כתביו של וולטר ואשר הנו בעל ידע רחב אופקים לגבי נושאים רבים בעולם. במובן זה, ואף בהתנהגותו לאורך כל הסרט, למעשה אנו נוכחים כי הוא למעשה זקן הכלוא, במקרה, בגוף של נער. בעוד בת כיתתו בת ה- 15 משדרת לו כי היא מעונינת שהוא יתחיל עמה, הוא כלל אינו מרעיף מבט לכיוונה, אלא מאוהב עד כלות דווקא באמו החורגת, איב (סיגורני ויבר), הנדמית בעיניו כהתגלמות הנשיות הבשלה במלואה. הוא מאמין שאביו (ג'ון ריטר) אינו מבין את צרכיה של איב, וכי הוא יוכל למלא את מקומו בצורה טובה יותר. ניסיונותיו למשוך את תשומת לבה של איב נלעגים למדיי, והוא נקלע לסיטואציות אבסורדיות בניסיונו לכבוש את לבה.אורכו של הסרט 78 דקות בלבד - תופעה חריגה, היות ואורכו של סרט ממוצע בימינו הנו כשעתיים. כבר בכך יתרונו, היות ויישאר לכם זמן לקפוץ לשתות קפה לפני שאתם הולכים לישון ומתעוררים ליום עבודה חדש... ועם זאת, עדיין קשה להימנע מהתחושה שהסרט איטי ומהורהר מדי, ובכך חסרונו הגדול. תוספת לתחושת הכובד מהווה הצילום המאד ריאליסטי, שניכר בו שלא נעשתה עבודה מרשימה בניקיון, בעריכה ובצביעה של הסצינות - כאילו כדי שלא תוסח דעתו של הצופה מהדיאלוגים והדמויות.
עם זאת, נקודה חזקה מאד בסרט הנה דיאלוגים שנונים, מורכבים ומלאים, ובהחלט מהווים תענוג עבור הצופה. הבניית הדמויות טובה מאד ועשירה בפרטים. יוצאת דופן הנה דווקא דמותה של איב, אשר נותרת חד ממדית גם בסוף הסרט, בלי שהצופה יוכל לתהות על קנקנה. גם שפע הסיטואציות הקומיות המעניינות, אליהן נקלע הגיבור הצעיר, מעלה חיוך לפרקים על פניו הצופה, אם כי נראה שהבמאי לא הצליח להחליט איזה דגש לשים על סרטו - דגש קומי או דגש דרמטי. בכל מקרה, נראה כי הסרט נע לסירוגין בין שני הקצוות - הדרמטי והקומי - בחן ובצורה מאוזנת, והתוצאה המתקבלת הנה סרט שנהנים לראותו ולחשוב עליו.סופו של הסרט שוב החזיר אותי באחת ל"אלכס חולה אהבה", באשר, בצורה חשודה עד מאד, נראית סצינת הסיום כגרסה מערבית לסרט הבורקס החביב שלנו. אבל את השיפוט בקשר לכך אשאיר לכם.לסיכום: דיאלוגים טובים ומלאים, הבניית דמויות טובה. 7 בסולם יגאל.
הכל בשביל איב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דנהגיל: 2111/11/2002 22:28:47
8/10אייקון ציון
אחלה אחלה אחלה סרט !!! תהנו.... סרט מקסים !
קישורים
חץ הכל בשביל איב (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט