קומדיה אלוהית ביקורת סרט

Le tout nouveau testament Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קומדיה אלוהית":
"הקומדיה החכמה והשנונה ביותר לשנת 2015"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Le tout nouveau testament
משחק פילי גרואין, בנואה פולוורד, קתרין דנב, פרנסואה דמיין במאי/ת ז'אקו ון דורמל  
קומדיה
ביקורת סרט לקומדיה אלוהית מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבריק ומצחיק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"קומדיה אלוהית" או בשמו המקורי "הברית הלגמרי חדשה" מגיע אלינו עטור שלל מועמדויות וזכיות בפרסים בינלאומיים, ובצדק. מדובר באחד הסרטים המקוריים, המפתיעים, הבלתי שגרתיים וטובי הלב שנראו על המסך הגדול. הבמאי/תסריטאי, ז'אקו ון דורמל הוא יוצר ייחודי שהשפה הקולנועית העשירה והסוראליסטית שלו רק הולכת ומשתכללת מסרט אחד למשנהו.סרטו הארוך הראשון "טוטו הגיבור" זכה בפרס מצלמת הזהב בפסטיבל קאן בשנת 1991 ואילו סרטו השני "החיים על פי גורג'" משנת 1996, זיכה את דניאל אוטיי בפרס השחקן בפסטיבל קאן. שניהם היו דרמות נוסחתיות שהשתמשו בעולם דימויים עשיר שנגע בקאמפ ואסתטיקה של שנות ה-50. העושר הקולנועי והמורכבות העלילתית הגיעו דווקא עם סרט מדע בדיוני משנת 2009 בשם "מיסטר נובודי" בכיכובו של ג'ארד לטו. הסרט אולי לא הפך ליקיר פסטיבלי הקולנוע הגדולים אבל כן צבר מעריצים בפסטיבלי קולנוע המתמחים בפנטזיה ומדע בדיוני. הסרט היה קצת ארוך ומבולגן, אבל עדיין סיפק חוויה קולנועית מרהיבה ויוצאת דופן.
עכשיו הוא חוזר אלינו עם חוויה קולנועית שמצליחה לשלב סיפור מרגש ואפקטיבי, הומור סאטירי מבריק וגם עולם ויזואלי עשיר וסוראליסטי שלא מפסיק להפתיע. "קומדיה אלוהית" הוא באמת סוג של נס קולנועי שנדיר לראות על גבי המסך הגדול. מבין כל ערמות הזבל שנקראות קומדיות צרפתיות שהוקרנו בשנה החולפת בבתי הקולנוע בישראל – העובדה שהסרט הזה מגיע ממש רגע לפני סוף השנה היא סוג של תיקון, לפחות של מפיץ אחד. אז נכון, מדובר בקומדיה תוצרת בלגיה, אבל היא דוברת צרפתית ומככבת בה קתרין דנב בהופעה נוגעת ללב, אז למה להתעסק בזוטות?אז לכל מי שתהה אם אלוהים קיים, הסרט חושף בפנינו עובדה מפתיעה: אלוהים קיים ואיך נגדיר זאת בעדינות, הוא חתיכת מניאק. אין דרך אחרת לתאר את האדם האלים, האלכוהוליסט, שונא אדם, שמתעלל באשתו ובבתו. הבן שלו, אולי שמעתם עליו – ישו – כבר ברח מהבית מזמן. עכשיו גם הבת איה, שרק מלאו לה עשר שנים, מחליטה לעשות מעשה. היא נוקמת באדם האלים שנהנה ליזום מלחמות ואסונות. היא פורצת למחשב שלו ושולחת לכל אדם בעולם הודעת טקסט עם התאריך בו ימות. בנוסף היא תהרוס את המחשב מה שימנע מאביה לממש את מזימותיו הזדוניות.
הנקמה מתממשת ואיה בורחת דרך מכונת הכביסה לעיר הכי משמימה בעולם, בריסל, שם היא תפגוש את השליחים שלה, כל אחד עם סיפורו הייחודי. המין האנושי הוא צבעוני ובלתי צפוי אך מה שמאחד את כולם הוא הצורך באהבה והדבקות בחיים. איה יוצרת לה משפחה אלטרנטיבית שתגן עליה למקרה ואביה יגיע לבריסל לנסות לעצור אותה.הסרט מתהדר בקאסט מרהיב ומרשים אבל מי שגונבת את ההצגה היא הילדה המקסימה פילי גרואין. בדרך כלל אני מוצא שילדים בקולנוע הם מתוקים מדי, אבל גרואין פשוט מושלמת. לעומתה ניצב אלוהים המרושע בגילומו של בנואה פולוורד המעולה. אפשר למצוא כוכבות קולנוע אירופאיות ותיקות כגון קתרין דנב המופלאה בתפקיד מפתיע. יולנד מורו נהדרת כאשתו של אלוהים.אין זה מפתיע שהסרט כבש את לבבות הצופים והמבקרים בפסטיבל קאן האחרון, לא רק בזכות התסריט המתוחכם או השחקנים המעולים, אלא גם בשל העולם הוויזואלי העשיר שהוא מהיפים והמרשימים שנראו על מסך הקולנוע השנה. גם המוסיקה המקורית של אן פירלה תורמת רבות לפסקול. אם הייתי אדם מאמין, אז בטח הייתי מסיים בזה שאצבע אלוהים נגעה בסרט האתאיסטי הזה. לכו לסרט הזה וסיימו את השנה עם חיוך גדול.
קומדיה אלוהית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 5920/02/2016 22:14:29
8/10אייקון ציון
סרט שנון,מהנה,חמוד,שורת שחקנים מפורסמים ומעולים,עשוי עם אמצעים גרפיים מדהימים שתואמים את הסיפור הפנטסטי על למה עולמנו אכזר...
שם: איציק גורגיל: 3706/02/2016 00:21:46
8/10אייקון ציון
סרט קסום ומהנה אם כי דרושות כמה דקות להתרגל לרעיון ההזוי שלו. לי הוא הזכיר את הסרט אמילי. נהניתי.
שם: regiגיל: 4528/01/2016 14:58:24
9/10אייקון ציון
אתמול צפינו בסרט הנ"ל ממש בספונטניות, בדרך כלל לא מתחברת לסרטים צרפתיים (לא אוהבת את השפה..) אבל הסרט הפתיע לטובה..מצחיק, שנון, הילדה משחקת נפלא. הסרט מעורר תהיות ושאלות לגבי החיים ומוות. בקיצור צחקנו ואהבנו, יצירה מקורית. (ולא...לא הפסקתי להאמין באלוהים..)
קישורים
חץ קומדיה אלוהית (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט