ספר הג'ונגל ביקורת סרט

The Jungle Book Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ספר הג'ונגל":
"הפתעה אמיתית! החידוש ראוי כמו המקור הנוסטלגי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Jungle Book
משחק סקרלט ג'והנסון, אידריס אלבה, ביל מארי, בן קינגסלי במאי/ת ג'ון פאברו  
הרפתקאות
ביקורת סרט לספר הג'ונגל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קלאסיקה אמיתית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מאז "אווטאר" לא נראה עולם קולנועי דיגיטלי כל כך מרהיב ומרשים. מי היה מאמין שדווקא השחקן הבינוני ג'ון פאברו יהפוך לאחד הבמאים המובילים בהוליווד. אחרי ההצלחות של שני סרטי "איירון מן" הראשונים, הוא משדרג את מעמדו ומתעלה על עצמו עם עיבוד עכשווי אך נאמן לספרו הקלאסי של רודיארד קיפלינג. רוח הנוסטלגיה מרחפת מעל התוצאה העכשווית, ויוצריה מכבדים אותה כאשר הם מעניקים כבוד לסרט האנימציה הקלאסי של דיסני משנת 1967 ומשלבים מספר שירים קאנוניים שכל ילד בעולם המערבי גדל עליהם.פאברו מצליח ליצור סרט שמצליח לספק חוויית צפייה מושלמת גם מבחינה ויזואלית וגם מבחינת תסריטאית. התסריט המנצח נכתב על ידי ג'סטין מרקס שעד היום לא עשה דבר משמעותי. זהו תסריט שמצליח לשלב בין הומור, מתח, רגש ודמויות מונפשות בעלות רבדים. תוסיפו לזה את קולם של השחקנים המדבבים את הדמויות הקלאסיות כמו סקרלט ג'והנסון עם קולה המפתה שמדבבת את נחש הפיתון קא. במהלך כתוביות הסיום, ישנו גם השיר הקלאסי של קא בביצועה.
ראוי לציון הליהוק המבריק של כריסטופר ווקן לתפקיד קינג לואי. נעשה שימוש מבריק בטירוף המוכר של ווקן ובכשרון המוזיקלי לתפקיד האורנג-אוטן שחולם להיות בן אנוש. ביל מוריי נהדר כבאלו הדוב. בן קינגסלי הוא הפנתר בגירה שגם מלווה את הסרט בקולו הסמכותי. לופיטה ניונגו היא הזאבה רקשה שגידלה את מוגלי. אבל מי שגונב את ההצגה בדיבוב מפחיד ומטריד ביותר הוא אידריס אלבה, המגלם את שירקאן הטיגריס הרצחני וצמא הדם. אין ספק שהסצנות איתו לא מיועדות לבעלי לב חלש. חלקן אלימות מאוד ואף מפתיעות בבוטות שלהם. אין ספק, מדובר בדמות הרע המפחידה ביותר של השנה.את מוגלי מגלם הילד החביב ניל סטי, הוא אולי קצת מתוק מדי ומחושב מדי, אבל זה עדיין לא מצליח לפגוע בסרט. אין ספק שלב הסרט הן החיות שבעזרת אנימציה ממוחשבת מתקדמת במיוחד נראות ומרגישות אמיתיות לחלוטין, כאילו הן הגיעו אלינו הישר מסרט טבע שמוקרן בערוץ "אנימלט פלאנט". ההישגים הטכנולוגים של הסרט הם בהחלט מהמרשימים והיפים ביותר שנראו על גבי המסך הגדול מאז "אוואטר", מה שהופך את "ספר הג'ונגל" לניצחון טכנולוגי פורץ דרך.
אולפני דיסני והבמאי ג'ון פאברו מצליחים לראשונה לקחת קלאסיקה קולנועית וספרותית וליצור ממנה יצירה אפית שמכבדת את ההיסטוריה אבל גם פונה אל הקהל העכשווי בלי לרדד אותה. סיפורו של מוגלי גור-האדם שגודל על ידי להקת זאבים והפנתר בגירה זוכה לגרסה מכובדת ומרגשת שכדאי מאד לראות על מסך הקולנוע, ואם יש באפשרותכם צפו בתוצאה באולם ה IMAX בתלת מימד. השימוש בטכנולוגיית תלת ממד בסרט הזה חכמה ותורמת לו רבות. מומלץ ולא רק לילדים.
ספר הג'ונגל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איתמרגיל: 1901/09/2016 00:12:06
9/10אייקון ציון
סרט מעולה. עיבוד מוצלח ומהנה, החיות המדברות ממש מגניבות ונראות אמיתיות לגמרי. מומלץ!
שם: שי אלימלךגיל: 3615/06/2016 21:12:19
7/10אייקון ציון
מפתיע ומיוחד , עולם בעלי החיים בג''ונגל פשוט מושלם. נכון שהרבה כתבו ויכתבו שזהו סרט לכל המשפחה אבל בתכלס זהו סרט ילדים שגם מבוגרים יאהבו ( כמובן לכל מי שמתרפק על זיכרונות ילדות או אוהב חיות במיוחד יהנה יותר) מה שבטוח אפשר להגיד על הסרט שבכל מה שקשור לבעלי החיים הוא עשוי מעולה, אמין וחוויה סוחפת לילדים !
שם: קסםגיל: 1714/06/2016 11:03:43
6/10אייקון ציון
הרסו את הסרט, הכל מסומן, השירים מביכים...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט