לחזור לגור עם אמא ביקורת סרט

Retour chez ma mere Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "לחזור לגור עם אמא":
"קומדיה משעשעת וכתובה היטב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Retour chez ma mere
משחק אלכסנדרה לאמי, ז'וזיאן בלאסקו, מתילד סנייה, פיליפ לפבר במאי/ת אריק לאבן  
קומדיה
ביקורת סרט ללחזור לגור עם אמא מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מצחיק ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"לחזור לגור עם אמא" הגיע לישראל כסרט הפתיחה של פסטיבל הקומדיות הצרפתיות ומשם המשיך להפצה ברחבי הארץ. בשנים האחרונות התת-ז'אנר של הקומדיות הצרפתיות מהווה נתח נכבד מהסרטים הזרים שמופצים בישראל בניסיון לשחזר את ההצלחה של "מחוברים לחיים" ו"למה זה מגיע לי?" ולמשוך לקולנוע צופים שמחפשים בידור נינוח ולא מחייב – לאו דווקא קהל היעד של סרטים זרים איכותיים.הניסיון הזה גרם לתופעה שלמסכי הקולנוע מגיעות קומדיות צרפתיות זניחות וקלות משקל, בעוד סרטים עטורי פרסים וטובים יותר מדלגים במקרים רבים על האולמות בישראל. זה היה החשש שלי לפני הצפייה ב"לחזור לגור עם אמא", חשש שהתפוגג במהרה במהלך הצפייה בסרט המהנה, מצחיק וכתוב היטב הזה.
עלילת הסרט עוקבת אחר סטפני (אלכסנדרה לאמי) שלאחר שהתגרשה ואיבדה את עבודתה, חוזרת לגור עם אמה המבוגרת (זו'זיאן בלאסקו) שהתאלמנה מבעלה ופתחה בקשר רומנטי עם השכן אותו היא מסתירה מבני משפחתה. סטפני נאלצת להתמודד עם דירה מחוממת יתר על המידה, להאזין לזמר פרנסיס קברל בלא הרף, להשתתף במשחקי "שבץ נא" אינסופיים, וכמובן, לשמוע את הערותיה החוזרות של האם והמלצותיה כיצד לנהל את חייה. כל אחת מהן צריכה לגלות סבלנות רבה מאוד, אבל יום אחד, כאשר שאר בני המשפחה מגיעים לארוחת ערב, נחשפים סודות משפחתיים, שמביאים לשבר גדול במשפחה.בראיון שערכתי עם במאי הסרט אריק לאבן (שביים גם את הקומדיה "ברביקיו" שהפציעה על מסכינו בשנה שעברה) הוא הסביר כי הבסיס לסרטיו הוא תמיד דרמטי ועליו הוא מוסיף את הסיטואציות הקומיות. ואכן "לחזור לגור עם אמא" לוקח את מסורת סרטי הארוחה המשפחתית אליה מתנקזים כל המשקעים, השברים והדרמות (כמו בסרטים "החגיגה” ו"מלנכוליה") ומוציא משם בו זמנית רגעים דרמטיים אמינים שנבנים על מתח פנים משפחתי המוכר לכולנו וסיטואציות קומיות שהדינמיקה בין הדורות מזמנת בשפע.
השחקנית הוותיקה ז'וזיאן בלאסקו גונבת את ההצגה בתצוגת משחק של אישה חושנית שלא נותנת לגיל להאט את אורח חייה ונחושה להמשיך לחיות ולאהוב גם לאחר מות בעלה. לאבן מציג את הקשר הרומנטי בגיל מבוגר בצורה מלאת אהבה, שלא מנסה לטשטש - כפי שנעשה בסרטים הוליוודיים רבים - את הפן הפיסי של מערכת היחסים בגיל השלישי, ומוציא מכך כמה מהסצנות המצחיקות ובו זמנית מרגשות של הסרט."לחזור לגור עם אמא" הוא לא סרט גדול או משמעותי במיוחד אבל הוא עושה את מה שהוא צריך לעשות בצורה טובה: מצליח להצחיק פעמים רבות בלי להביך או לרדת נמוך מדי ולספר עלילה שכבר שמענו פעמים רבות בדרך שיוצרת הזדהות עם הדמויות ומספקת לסרט גם מספר שיאים דרמטיים בעלי נפח רגשי. לא פלא שהסרט היה להיט בצרפת עם הכנסות של 16 מיליון דולר, אם אתם מחפשים סרט לקחת את ההורים אליו – זה הסרט בשבילכם.
לחזור לגור עם אמא - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: JBגיל: 3821/01/2017 20:52:22
8/10אייקון ציון
קומדיה מתוקה מהחיים , מומלץ
שם: ברוכגיל: 6503/01/2017 22:51:48
8/10אייקון ציון
למרות המלצות שלא כדאי והסרט רדוד, אני מאוד נהניתי, הסרט מביא מצב שיכול לקרות לכל אחד ןאחת וממצב בלתי אפשרי נוצרת צמיחה משפחתית "מעז יצא מתוק" מומלץ בחום
שם: הדדיגיל: 5925/12/2016 09:39:04
4/10אייקון ציון
סרט כבד ומשעמם כל הסרט מתנהל בתוך בית ומתבסס על שיחות בין אנשים לא מומלץ
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט