להתאהב מעל הראש ביקורת סרט

Un homme a la hauteur Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "להתאהב מעל הראש":
"קומדיה רומנטית קטנה עם לב גדול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Un homme a la hauteur
משחק ז׳אן דוז׳ארדן, וירז׳יני אפירה במאי/ת לורן טיראר  
קומדיה
ביקורת סרט ללהתאהב מעל הראש מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"ממתק אמיתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקומדיה הרומנטית היא אחד הז'אנרים הפופולריים בקולנוע. ז'אנר שממשיך את ספרי הרומן הרומנטי לדורותיהם. בחור פוגש בחורה, בחור מתאהב בבחורה, הם יוצאים, רבים, נפרדים ובסוף הכול מסתדר. עם השנים הפכו קומדיות אלו לאפלות ולעיתים בוצע בהם היפוך תפקידים ואף נדמה היה שלעיתים הם איבדו את הרלוונטיות שלהן.

סרטו החדש של לורן טיראר, "להתאהב מעל הראש", מספק לצופיו קומדיה רומנטית צנועה שאינה מתיימרת לרגע לספק איזו תובנה חשובה על החיים או תחכום תסריטאי שנון, אולם כבידור בסיסי היא עושה את העבודה בגדול.ז׳אן דוז׳רדן ("הארטיסט") המצוין כהרגלו הוא אלכסנדר (לא בכדי נבחר לו השם הזה, מישהו אמר "אלכסנדר הגדול"?), ארכיטקט הגר בבית גדול. יש לו כלב גדול (שמספק כמה רגעים משעשעים), מכונית גדולה וכארכיטקט הוא מתכנן מבנים גדולים. אך אלכסנדר הוא מאותגר בגובהו - בעברית תקנית הוא פשוט נמוך. וירז'יני אפירה (שהפליאה ב"נפלאות החושים") היא דיאן, עורכת דין מצליחה ואשה יפהפייה ומאוד גבוהה. אלכסנדר מוצא בפאב את הסלולרי של דיאן וכשהוא מחזיר לה אותו הוא מתחיל לחזר אחריה במרץ. האם יש סיכוי לסיפור האהבה בין שני אנשים שסנטימטרים רבים מפרידים ביניהם, והם לא לטובת הגבר?
סיפורי אהבה בכלל וקומדיות רומנטיות בפרט נשענות בראש ובראשונה על הכימיה של צמד השחקנים הראשיים. ז׳אן דוז׳רדן הוא סוג של קלרק גייבל בן זמננו ואפירה היא מעין קתרין הייגל צרפתייה (אבל שחקנית הרבה יותר טובה). שניהם משכנעים בתפקידיהם, במיוחד דוז'ארדן שמצליח להעביר לצופה את התסכול העמוק שהוא חש מהמחסור שלו בכמה סנטימטרים טובים. טיראר, שמתמחה בקומדיות שעושות טוב בלב ("ניקולא הקטן" "אסטריקס ואובליקס"), מקצין את דמותו של דוז'ארדן והופך אותו למעין סופרמן נמוך המנסה נואשות לפרוץ את תקרת הזכוכית שבה הוא לכוד גם בעידן התקינות הפוליטית.אפרימי המרשימה מלבבת בתפקיד דיאן, אשת קריירה מלחיצה אך חסרת כל ניסיון בעניינים שבינו לבינה. "זה ממש לא בשבילי" היא ממלמלת לעצמה בשכנוע עצמי ועושה הכול כדי להימנע ממערכת היחסים המבלבלת עם אלכסנדר, אך כידוע לקומדיה הרומנטית חוקים משלה.
"להתאהב מעל הראש" הוא לא קלאסיקה כמו "כשהארי פגש את סאלי" או "זה קרה לילה אחד", שני סרטים שהוכיחו כי קומדיה רומנטית יכולה להיות משעשעת אך גם מורכבת. ייאמר לזכותו של טיראר, הוא יודע את העבודה וגם הרגעים המופרכים (כמו קפיצה ממטוס תוך הפגנת כישורים של לוחם קומנדו), מצליחים להשתלב או לא לפגוע בעלילה שזורמת לה על מי מנוחות עד לסוף הצפוי. בהקרנה שבה נכחתי, בתום הסרט כל הקהל עטה על פניו חיוך גדול, אשתי החזיקה את ידי ואמרה "איזה סרט מתוק", ואני נוטה להסכים איתה.
להתאהב מעל הראש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5007/01/2022 19:05:14
6/10אייקון ציון
גימיק נחמד. קומדיה רומנטית שאומנם יש בה כמה רגעים יפים ומצחיקים אבל גם לא מעט רגעים צולעים ולא מעניינים.דיאן היא בלונדינית חתיכה שפרודה מבעלה, למרות ששניהם מנהלים במשותף משרד עורכי דין. לאחר שהטלפון שלה שאבד נמצא על ידי אלכסנדר, הם קובעים להיפגש לסוג של בליינד דייט. להפתעתה היא מגלה שהוא ממש ננס. אך מעבר לגובהו, אלכסנדר הוא אדריכל עשיר ומצליח ויותר מזה, בעל אישיות מצחיקה וכובשת. הקשר הרומנטי והחריג שנוצר בין שניהם, גורם להרבה הרמות גבה מצד הסביבה הקרובה והפחות קרובה.זהו המכשול הקשה שעומד בפני שניהם. האם יתגברו עליו? ראוי לציין גם את טכניקת הצילום שהקטינה את גובהו של השחקן הראשי, שבמציאות גובהו נורמלי. ציון 6.5.
שם: איתיגיל: 4327/11/2018 16:50:32
8/10אייקון ציון
סרט חמוד, מעט מצחיק ורומנטי התחושות אחרי הסרט מעורבות, מצב אחד הסרט מרגש ונותן לך חומר למחשבה ומצד שני כשחושבים בצורה ריאלית/פרקטית הוא מנותק לחלוטין מהמציאות ולכן למי שאוהב לברוח מהמציאות אני ממליץ בחום!
שם: shoshkiגיל: 1527/04/2017 17:27:18
8/10אייקון ציון
מתוק מקסים ומשעשע
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט