מגנוליה ביקורת סרט

Magnolia Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "מגנוליה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Magnolia
משחק ג'רמי בלקמן- טום קרוז, מלינדה דילון- אפריל גרייס, לואיז גאזמן- פיליפ בייקר הול, פיליפ סימור הופמן- ריקי ג'יי, אורלנדו ג'ונס- ויליאם ה.מייסי, אלפרד מולינה- ג'וליאן מור, מייקל מרפי- ג'ון סי ריילי, ג'ייסון רוברדס- מלורה וולטרס, מייקל בואן- הנרי גיבסון, פליסיטי הופמן- עמנואל ל.ג'ונסון, דון מקמנוס- דני וולס במאי/ת פול תומאס אנדרסון  
דרמה
ביקורת סרט למגנוליה מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מגנוליה הוא סרט טוב, ללא ספק, ועם זאת מייגע ולא קל לעיכול. זה לא הסרט לראות כאשר חוזרים עייפים מאד מיום עבודה. זה סרט שמאלץ את הצופה להשקעה מרובה של ריכוז ואנרגיה רגשית - ואי אפשר לראות אותו ולפטור אותו בהינף של ביטוח יד. בשלוש השעות לאורכן הוא משתרע הוא פורס בפנינו יריעה רחבה של רגשות ותשוקות, דמויות מוזרות עם כאבים נפשיים איומים, מצבים ביזאריים לצד רגעים קודרים. וכל זאת עובר על הדמויות ביום אחד, ממש מחורבן, בחייהם...איל התקשורת ארל פרטרידג' (ג'ייסון רוברדס), החולה בסרטן סופני, מעביר את יומו האחרון על ערש דווי. אשתו הצעירה והבוגדנית (ג'וליאן מור) פתאום מגלה שהיא בעצם אוהבת אותו ובולעת גלולות בקצב מסחרר. האחות ממין זכר (פיליפ סימור הופמן) של ארל, מנסה נואשות לאחר וידוי מפי ארל, לאתר את בנו של ארל, עמו ניתק כל קשר, ע"מ שיסעד את אביו על ערש חוליו. מסתבר שהבן, פרנק טי.ג'יי מקי (טום קרוז, בהופעה בלתי נשכחת, שזיכתה אותו בפרס גלובוס הזהב), הוא סקס-מאנייק אגוצנטרי, אשר עושה כסף מסמינר שהוא מעביר לגברים שלא מצליחים עם נשים - "פתה והשמד"... כמו כן יש לנו את הילד הגאון סטנלי (ג'רמי בלקמן) שנדחף שוב ושוב להצליח בשעשועון טלויזיה ע"י אביו השתלטן ותאב הבצע.
מזוית אחרת מובא לנו סיפורו של דוני סמית (ויליאם ה. מייסי), ילד פלא כמו סטנלי - רק לשעבר - אשר מביא על עצמו הרס עצמי. מנחה השעשועון, ג'ימי גאטור (פיליפ בייקר הול), גם בשלבי מחלת הסרטן הסופיים, ומצר על יחסיו עם בתו (מלורה וולטרס), אשר ברחה מן הבית בשל טראומת עבר וחיה את חייה בין יחסים מזדמנים כאלה ואחרים ומנות קוקאין גדושות. לחייה פורץ שוטר מקוף אידיאליסט וטוב-לב (ג'ון סי. ריילי), אשר מנסה למשוך אותה מעולמה האבוד אל העולם האנושי בחוץ. ומעל הכל מאפילים שמיים, אשר בתחילת הסרט הנם מעוננים קמעא, ובסוף הסרט הם מאיימים להמטיר משהו יותר כבד מסתם גשם...הבמאי פול תומס אנדרסון (לילות בוגי) רקח תבשיל מורכב, פעמים מורכב מדי, אולם המוצר הסופי הוא קולנוע במיטבו - מתוחכם, שנון, קולח, חברתי ואישי כאחד. כל פיסת פזל משובצת למקומה בדייקנות רבה. תיאמר האמת לא ירדתי לסופן של כל הסצינות, אולם הדבר לא גרע כהוא זה מהנאתי. קאסט מעולה של שחקנים, תסריט אינטליגנטי, עבודת בימוי מעולה - כל אלה מצטרפים לכדי סיפור קולנועי מרתק, המדבר על הסוגיות הבנאליות לכאורה בחיים - הורים מזניחים, ילדים שגודלים להיות מבוגרים דוחים וקשי-אישיות, והרבה הרבה נפשות רעבות לאהבה וכמהות לגילוי פרץ כלשהו של אנושיות כלפיהם. ופתאום, ביום אחד, קורים פרצי התנגשויות, תקריות מוזרות, תאונות - שכולם מעצבים את חיי הדמויות מחדש ולתמיד.
הפתיח של הסרט מביא לנו שלושה מקרים לא הגיוניים, חסרי כל ביסוס מדעי לכאורה. לשם הדוגמא: אדם נרצח בפתח חנות ע"י שלושה שודדים, אשר שמותיהם גרין, ברי, היל. האם זו יד המקרה ששם החנות ממנה פסע הנרצח היה "גרינברי היל" (גבעת גרינברי)? הבמאי רומז לנו שיש המון אי-סדר בתצריפים המוזרים בחיים, בכל התרחישים שפוקדים אותנו חדשות לבקרים. שום דבר אינו מוחלט, אינו מדעי, ותמיד יש תקווה שהעניינים יתהפכו לחלוטין מן הקצה הרע אל הקצה הטוב ולהפך.טום קרוז אינו שחקן מרשים, אעפ"י ששיחק בסרטים מעולים יחסית בעשור האחרון. הופתעתי לטובה ממשחקו המדויק ורב הפנים בסרט זה. גם שאר השחקנים עושים עבודה מדויקת ואמינה, ונראה שחלקם קיבלו בסרט זה את ההזדמנות לה שאפו זמן רב כשחקנים. משחקו של ג'רמי בלקמן מרשים ונוגע ללב במיוחד - במיוחד כשמנסים לדמיין את חייה של הדמות שהוא מגלם בעתיד.
מגנוליה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1509/07/2018 20:03:47
8/10אייקון ציון
סרט נהדר ומרשים. השחקנים נפלאים, הצילום מרהיב ויפהפה, הפס-קול מצויין ומוסיף המון לאווירה, העריכה מעולה ומקצועית במיוחד, הדיאלוגים עמוקים ועשויים היטב (!) והתסריט והעלילה חכמים, מקצועיים במיוחד ודי סוחפים עם זאת שהם גם נמרחים מידי, לפעמים מרגישים עמוסים מידי, לא תמיד בעלי אותו הקצב ולעיתים רחוקות קצת רדומים. בקיצור, מומלץ (מגיע לו אפילו 8.5).
שם: ברגיל: 2322/04/2018 15:40:16
8/10אייקון ציון
סרט לא פשוט לעיכול אבל אין ספק שהוא סרט מצוין. נוגע ברבדים שונים ועמוקים בחברה ובמערכות יחסים. שומר על מתח דק לכל אורכו ובעיקר גורם לנו להרהר בדברים.
שם: ירין גולדשטייןגיל: 1403/02/2013 23:09:30
9/10אייקון ציון
פשוט מדהים. אין מילים לסרט הזה. הוא משתמש באמצעים קולונעיים גיאוניים, מעוצב יפהפה ,מצולם מדהים, עמוס תובנות ומסרים, משחק ברמה, אנושי, נוגע, אמיתי, ופשוט יצירה. לא להפסיד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט