פורשים בסטייל ביקורת סרט

Going in Style Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "פורשים בסטייל":
"הוכחה משעשעת שהקריירה לא נגמרת בגיל הפנסיה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Going in Style
משחק מורגן פרימן, מייקל קיין, אלן ארקין במאי/ת זאק בראף  
קומדיה
ביקורת סרט לפורשים בסטייל מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"קשישים שכאלה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחת הבעיות הגדולות ביותר של שחקני הוליווד היא העובדה שמגיל מסוים, לא משנה עד כמה הקריירה שלך הייתה ענפה, בכמה פרסים זכית ואם הפכת לאגדה עוד בחייך – אתה לא תקבל תפקידים ראויים. העובדה הזו קשה אפילו יותר אצל נשים, שזוכות לפחות ופחות תפקידים טובים מגיל צעיר אף יותר מזה של הגברים (אלא אם קוראים לך מריל סטריפ).

הקומדיה החדשה "פורשים בסטייל" מציגה את הבעיות שמגיעות עם הזקנה לכל אדם באשר הוא, אך אפשר להסתכל עליה גם כסוג של משל לקריירות משחק ארוכות שנים של מיטב משחקני הקולנוע המשתתפים בסרט זה.הסרט, רימייק לסרט מצליח משנת 1979, עוקב אחר שלושה פנסיונרים, חברי ילדות, שחיים את היום-יום שלהם ללא כל שינוי משמעותי, כל אחד והשגרה שלו. כשיום אחד הם מגלים שהם לא יקבלו יותר את כספי הפנסיה שלהם, הם מחליטים לשדוד את הבנק כדי להשיב אליהם את הכספים שנלקחו מהם שלא בצדק. ופה מתחילה הבעיה האמיתית שלהם: לארגן שוד זה לא דבר קל, אבל איך עושים את זה כשאתה נמצא בשנות ה-80 שלך? קל זה לא הולך להיות.
אם בסרטי פשע אנו רגילים לראות את חבורת השודדים מתכננת לפרטי פרטים כיצד להוציא לפועל את תוכניתם, הדרך לשוד של השלישייה המשעשעת הזו היא קצת אחרת. אין להם שמץ של מושג מה קורה כיום בעולם המודרני, הם לא צעירים ומהירים כשהיו – אבל בעיקר אין להם מה להפסיד.

פה מתחילה הקומדיה הזו לצאת לדרך, כשהם מנסים ליצור קשר עם גורמים מפוקפקים שיעזרו להם לשדוד את הבנק, אבל כמובן שאת השוד הם עושים בצורה שמעלה לא מעט חיוכים על הפנים של הצופים, שאולי ירגישו קצת התנשאות על הקשישים המבולבלים שעל המסך.בין לבין, כל אחד מהם משליך על השוד את הבעיות האישיות שלו: אחד מהם (מייקל קיין) חושש שהוא, בתו ונכדתו המתגוררות עמו יזרקו לרחוב, השני (אלן ארקין) מבין שכבר לא נשאר לו כסף בחשבון הבנק והשלישי (מורגן פרימן) סובל מאי ספיקת כליות ובקושי רואה את בתו ונכדתו שלו.

אחד המסרים הבולטים בסרט הוא שלמרות שבגיל מבוגר כמו של השלישייה הזו הפנסיונר הממוצע כבר אמור להיות בסתלבט, בפועל שלל גורמים לא הופכים את החלום הזה למציאות לגבי מיליוני אנשים בעולם. החברות הגדולות דואגות לשמור את הכסף לעצמן, ושהאזרח הפשוט ילך לעזאזל.
למרות שהסרט מוגדר כקומדיה, הוא לא באמת קורע מצחוק, אבל הוא גם לא מנסה לעשות את זה. "פורשים בסטייל" מנסה להיות קומדיה חכמה, כזו שגורמת לצופה לחשוב, והוא בהחלט עושה זאת – אבל הוא לא עמוק כמו שהוא היה רוצה להיות וגם לא מצחיק כמו שהוא יכול היה להיות. הוא בסדר, הוא כיפי, הוא מעביר שעה וחצי בהצלחה, אבל פה זה נגמר. אחת המגרעות הגדולות שבו היא שניתן לחזות בלי טיפה של מאמץ כל מהלך, עוד לפני שהגלגלים במוח של הדמויות יתחילו לנוע לכיוון הברור מאליו.סביר להניח שהסרט לא היה מצליח לולא העבודה המוצלחת של צוות השחקנים שבו (כמו כריסטופר לויד שגונב את ההצגה), בעיקר של שלישיית זוכי האוסקר מייקל קיין, מורגן פרימן ואלן ארקין, שגילם הממוצע עומד על 82. נכון שהם עובדים כמעט ללא הפסקה ומקבלים תפקידים עם בשר, אבל הסרט מהווה משל למי שנמצא בגילם. החיים האמיתיים הגיעו, והם לא ורודים כמו שהבטיחו לנו. השלושה נותנים תקווה לדור השחקנים העתידי שיגיע לגילם, שכן הם מוכיחים שעבודה קשה יכולה להוביל לכך שגם בגיל שבו אתה אמור להיות "מחוץ למשחק", אתה לא רק תהיה שם – אלא גם תוביל אותו.עבודת הבימוי של זאק בראף, לנצח ג'יי.די. מ"סקראבס", סבירה, אבל הוא לא באמת מתאמץ להציע איזושהי פרשנות חדשה לסיפור קיטשי ודי נדוש. למרות זאת, התסריטאי תיאודור מלפי, הבמאי-תסריטאי של "וינסנט הקדוש" ו"מאחורי המספרים" (שעל תסריטו היה מועמד לאוסקר), מצליח לתת כמה פאנצ'ים לא רעים בקומדיה שעולה בכמה רמות בזכות הקאסט הרחב שבה. "פורשים בסטייל" מעניק שובבות מחממת לב ששובה את לב הצופה. החיים כפנסיונר קשיש כנראה לא קלים במציאות כמו על המסך הגדול, אבל לפחות שם הם מרגישים קצת יותר קלילים ופחות כואבים.
פורשים בסטייל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4607/04/2018 19:05:38
8/10אייקון ציון
מי שאהב את "מתים על החיים" יאהב גם את זה. סיפור יפה ואופטימי על הזיקנה. שלושה פנסיונרים חברים, שמתבשרים על כך שמפסיקים לשלם להם פנסיה בגלל שהמעסיק אצלו עבדו נקלע לקשיים כלכליים ועבר תהליך של שינוי בעלות. מבחינתם מדובר על דבר שהוא בחזקת "יהרג ובל יעבור" ואז אחד יוזם שוד של בנק כדי להשיג את הערך המהוון של כספי הפנסיות של שלושתם. אחרי שהוא מגייס את שני חבריו והם רוקמים תכנית מבריקה ולאחר אימונים לקראת המשימה, הם יוצאים לדרך.נושא הזיקנה והתארכות תוחלת החיים הוא בכותרות בימים אלו והמסר הוא לכולם שצריך להערך בהתאם. החברה חייבת לדאוג למבוגרים ואילו המבוגרים צריכים להפנים שהחיים לא מסתיימים בעת זיקנה.חבל שהסרט קצר יחסית. שלושה שחקנים נפלאים הם תוספת אדירה.
שם: ערןגיל: 4730/10/2017 21:23:17
5/10אייקון ציון
שחקנים טובים בסרט מטופש , צפוי , מצחיק רק לפעמים ובאמת דיי משעמם. סרטים דומים ראינו לא מעט , על זקנים שמחליטים לעשות מעשה נועז או מטופש...אין חדש בסרט הזה , סתם
שם: מורגיל: 3501/10/2017 20:16:26
8/10אייקון ציון
סרט מהנה קליל ומצחיק. משחק טוב של השלושה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט