שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר ביקורת סרט

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר":
"אקשן ונבל מצוינים מחפים על עומס בעלילה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
משחק ג'וני דפ, אורלנדו בלום, ג'פרי ראש, חאוויר ברדם, פול מקארתני במאי/ת ג'ף נתנזון  
הרפתקאות
ביקורת סרט לשודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"הרפתקה סוחפת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם יש משהו שהאולפנים הגדולים בהוליווד אוהבים יותר מהכל, זה כסף, ועדיף כמה שיותר ממנו. בואו נהיה כנים, לפעמים הסרטים שמוקרנים על המסכים שלנו נועדו רק לסחוט מאיתנו, הקהל, עוד כסף. עיבודים לספרים או סדרות טלוויזיה מוכרות והמשכונים ללהיטי עבר נמצאים כל הזמן מעבר לפינה, והקולנוע האמריקני גם ככה כמעט ולא מייצר סרטים מקוריים שהופכים ללהיטי ענק.

אבל, וזה אבל חשוב מאוד, מדי פעם מתפלק לאולפנים סרט שעלה הון תועפות, שנועד להכניס לחשבונם הון גדול יותר, אך הוא גם מצליח להוציא את הצופים בו מרוצים. וזה, פחות או יותר, מה שאפשר להגיד על סדרת סרטי "שודדי הקאריביים". "נקמתו של סלזאר", החמישי של הפיראטים, מגיע 6 שנים אחרי "זרמים זרים", שאמנם היה להיט ענק, אך הוא לא בדיוק סרט שזוכרים אותו לטובה. הפרש כל כך גדול בין שני סרטים עלול רק לפגוע בסרט החדש יותר, מבחינה כלכלית ואמנותית, אך אין זה המקרה פה. נכון, זה לא סרט שייזכר לדורי דורות, אבל זה כן סרט שעושה את מה שהוא מנסה לעשות בצורה כל כך טובה – הוא פשוט קליל וכיפי.
גם הפעם, איך לא, מי שנמצא במרכז הסרט הוא לא אחר מאשר ג'ק ספארו האחד והיחיד. כשג'וני דפ גילם אותו בסרט הראשון, הוא הפך משחקן איכות לסופרסטאר של ממש, וגם קיבל מועמדות ראשונה לאוסקר על התפקיד. אחרי חמישה סרטים כקפטן הלא יוצלח, דפ אמנם מגלם את ספארו על אוטומט, אבל הוא עושה זאת בצורה משעשעת כהרגלו, בדיוק כפי שמצופה ממנו. בסרט החדש ספארו נרדף על ידי ארמנדו סלזאר, רב חובל ספרדי ומעין מת מהלך- רוח רפאים שהוא וצוותו הגיעו למצבם לפני שנים רבות הודות לתחכומו של ספארו. פה הם יחליטו להוציא לפועל את שם הסרט, ולצאת לנקמה בקפטן המוזר.אך ג'ק אינו לבד. הוא מלווה בחבריו הפיראטים, שאליהם הצטרפו שתי דמויות חדשות: הנרי טרנר (ברנדון טוויטס), בנם של הזוג הנודניק, וויל ואליזבת, משלושת הסרטים הראשונים, שרוצה להסיר מעל אביו קללה שגרמה לו לשקוע בתחתית האוקיינוס יחד עם ספינת "ההולנדי המעופף"; וקארינה סמית (קאיה סקודלריו), אסטרונומית שמחפשת אחר הקלשון של פוסידון. את הקלשון מחפשים גם טרנר הצעיר וסלזאר, כשבו בעת קפטן ברבוסה נמצא על הזנב שלהם. אותו קלשון, אגב, יכול להגשים את משאלתו של האוחז בו – ולכן המרדף אחריו לוהט במיוחד.
אם הייתה ציפייה מסוימת שסיפור האהבה בין הנרי לקארינה ישתווה לזה של וויל ואליזבת, זו מאבדת תקווה מהר מאוד. בין השניים קיימת כימיה סבירה, אבל זה מרגיש כאילו הם יותר ידידים קרובים מאשר זוג שנכנס לקלישאת ה"לא נראה את הרגש האמיתי שלנו אחד לשנייה אבל אנחנו בעצם מאוהבים". זו בעיה גדולה מאוד של התסריטאי ג'ף ניית'נסון, שלא גורם לזוגיות הזו להפוך למשהו פחות מקלוש.

למזלו של ניית'נסון, הסיפור לא מהווה את ליבו של הסרט. הצופים לא מגיעים לסרט כזה כדי לצפות בהתפתחויות ה"מרגשות" שבו, אלא כדי לראות סצנות אקשן – וכאלה יש ב"נקמתו של סלזאר" בשפע, וברמה הגבוהה ביותר. האפקטים המדהימים, המוסיקה, האפיות, הצילום, העריכה – כל אלה מתאחדים ויוצרים סצנות סוחפות ומהנות, חלקן מהמצטיינות שבסרט. מכל השחקנים, אין ספק שחוויאר בארדם והמבטא המתגלגל שלו גנבו את ההצגה. סלזאר בגילומו הוא נבל מאיים במיוחד שמעורר צמרמורת ואימה בדמויות ובצופים כאחד, ובארדם פשוט מתענג על התפקיד, אותו הוא הפך לאחד הרשעים הגדולים ביותר של עולם הקולנוע בשנים האחרונות.

מי שאמון על הספינה הזו הם הצמד הנורבגי אספן סנדברג ויואכים רונינג, שב-2012 היו מועמדים לאוסקר על סרטם "קון טיקי" ועכשיו קפצו לבריכה של הגדולים, תרתי משמע. הם לא מחדשים, והאמת שגם קצת ממחזרים, אבל הם מוציאים את המיטב שיש בסרט, גם בסצנות האקשן המצוינות (למשל בסצנת הפתיחה או בסיום, שירעידו לכם את הלב) וגם ברגעים המשעשעים שבו. עומס הסיפורים שבסרט אולי לא מעלה אותו לרמה גבוהה במיוחד,זאת למרות הפן הפמיניסטי המפתיע שבו, אבל רונינג וסנדברג ממצים את מה שהוגש להם ויוצרים מוצר הוליוודי עתיר תקציב שעשוי בדיוק במידה הנכונה.

בדיוק כמו שג'וני דפ מגלם שוב את ג'ק ספארו, כך גם "נקמתו של סלזאר" נותן לנו עוד מאותו הדבר, אבל עם טוויסט מסוים, כזה שאמור לגרום לנו להמשיך להתאהב בו. זה אותו שטיק שכולנו מכירים, ויש כאלה שהוא נמאס עליהם, אבל אם מנקים לרגע את הראש ומגיעים אליו עם גישה חיובית, מגלים סרט הרפתקאות קצת טיפשי, אך כזה שפשוט עושה שמח בבטן.
שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תמירגיל: 1610/08/2018 19:49:48
10/10אייקון ציון
הכי טוב בסדרה ואחד הסרטים הכי טובים שראיתי
שם: פאוורגיל: 3105/04/2018 18:15:50
8/10אייקון ציון
כיף מצחיק, אפקטים מעולים וסיפור יפה סוגר יפה הטרילוגיה.
שם: .MOR Rגיל: 1527/01/2018 14:38:15
5/10אייקון ציון
סרט בינוני ובורגני. רוב השחקנים לא רעים בכלל, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף המון לאווירה ההרפתקנית, מרבית האפקטים נהדרים, סצנות האקשן סוחפות ודי מהנות והעריכה נפלאה אבל הדיאלוגים לא טובים (בלשון המעטה) והתסריט והעלילה צפויים, חסרי מקוריות ויצירתיות, טיפשיים, ילדותיים, לא תמיד כל כך מעניינים ולפעמים אפילו משעממים. בקיצור, עדיף לוותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט