לילה קשוח ביקורת סרט

Rough Night Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לילה קשוח":
"סיטואציות משעשעות ושחקניות מצחיקות הופכות את הסרט לראוי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Rough Night
משחק סקרלט ג'והנסון, קייט מקינון, ג'יליאן בל, אילנה גלזר, זואי קרביץ, דמי מור במאי/ת לוסיה אניילו  
קומדיה
ביקורת סרט ללילה קשוח מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מוצלח מסוגו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לוסיה אניילו ופול דונס הם לא רק בני זוג במציאות, הם גם היוצרים מאחורי הסיטקום "Broad City" וגם התסריטאים מאחורי הקומדיה המשעשעת "לילה קשוח". העלילה מזכירה סרטים אחרים, ובראשם את "סוף שבוע אצל ברני" מסוף שנות ה-80 וכמובן שלל סרטי הרווקים והרווקות מהשנים האחרונות כגון "מסיבת רווקות", "הרווקה" וגם "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס". היא גם מזכירה במקצת את "עד החתונה זה יעבור", הקומדיה השחורה והעצמאית מ-1997 בכיכובה של קמרון דיאז. מקוריות וחדשנות זה לא הצד החזק של הסרט. אפילו את הבדיחות ראינו כבר עשרות פעמים בסרטים אחרים. בקיצור, את הסרט הזה כבר ראיתם, ולמרות זאת הוא מספק את הסחורה ובמשך 101 דקות גם מצליח להצחיק לא פעם ולא פעמיים.את ההצלחה ניתן לתלות באניילו, שגם ביימה את הסרט ומצליחה לשזור שרשרת של אירועים משוגעים, מגוחכים, ילדותיים ובלתי הגיוניים שאין ביניהם כל קשר. היא עושה זאת באופן קצבי ולמרות שהיה אפשר לחסוך מאיתנו לפחות 10 דקות, הסרט הזה זורם במהירות יחסית והסיטואציות השונות, על אף כל החסרונות, מצליחות לשעשע ובחלקן אפילו להצחיק. אבל הקסם האמיתי שהופך את הסרט למוצלח באופן יחסי הוא דווקא בשחקניות שמצליחות להפוך את חוויית הצפייה לראויה למחיר הכרטיס, למרות התסריט המרושל.
סקרלט ג'והנסון, אחת מכוכבות הקולנוע הגדולות של תקופתנו, כבר הוכיחה שהיא בעלת כישרון קומי בסרטיו של וודי אלן וגם בתפקיד קומי מוצלח בסרט "דון ג'ון". בשנים האחרונות היא בעיקר מוכרת בגלל שלל סרטי פעולה, ביניהם "הנוקמים" ו"קפטן אמריקה", שהפכו אותה לשחקנית הכי רווחית בהוליווד. ב"לילה קשוח" היא חוזרת אל עולם הקומדיות והפעם היא מגלמת את ג'ס, פוליטיקאית צעירה העומדת להתחתן עם בחיר ליבה. אליס, חברתה הטובה מהקולג', מארגנת לה מסיבת רווקות במיאמי עם חברותיה מהלימודים, אליה מוזמנות עוד שתי חברות - פרנקי ובלייר שבעבר גם היו זוג ופיפה, חברתה הטובה של ג'ס מאוסטרליה.ג'והנסון מגלמת את הכוכבת, כלומר היא הדמות הפאסיבית בחבורה כי ארבע החברות המופרעות גונבות ממנה את הזרקור בקלות רבה. קייט מקינון, הזכורה מהמערכונים ב-SNL כאשר גילמה את הילרי קלינטון בתקופת הבחירות בארה"ב, מגלמת את פיפה האוסטרלית המופרעת. ג'יליאן בל השמנמנה היא אליס החברה הטובה ביותר מהקולג' שאין לה ממש חיים וכל שאיפותיה הן לצלם תמונות ולהעלות בפייסבוק. אילנה גלזר, כוכבת הסיטקום "Broad City", מגלמת את פרנקי האקטיביסטית וזואי קרביץ את בלייר מי שהייתה בת זוגה בקולג', אישה עשירה מניו יורק ואם לילדה הנמצאת בתהליכי גירושים. בגלל שהדמויות שלהן הרבה יותר עסיסיות וכל אחת חוץ מקרביץ היא באמת קומיקאית בחסד אנחנו זוכים לסוג של מפגש פסגה ייחודי של שלוש הקומיקאיות המוכשרות ביותר הפועלות כיום באמריקה. גם דמי מור המגלמת את השכנה החרמנית מפתיעה לטובה עם הומור מודע לעצמו וגוף מרשים בגיל 55.
ג'והנסון וחברותיה משתכרות, רוקדות, מסניפות סמים ומסתבכות עם גופה של חשפן שהוזמן למסיבת הרווקות, ואילו במסיבת הרווקים של בעלה העתידי בגילומו של התסריטאי פול דונס, הם טועמים יינות ובעיקר משעממים למוות עם קשקושי סרק. היפוך תפקידים משעשע במיוחד המבוצע היטב.מזמן לא הייתה החפצה של גברים ערומים בסרט הוליוודי מרכזי כאשר כל גיבורות הסרט לבושות לכל אורכו. הגברים הם הנשיים בעוד הנשים הן הגבריות. כל אלו היו יכולים להיות הרבה יותר מעניינים ומורכבים אם ההומור היה הרבה יותר מתוחכם. התוצאה בסופו של דבר מזכירה לנו שעבור היוצרת ובן זוגה בסך הכל מדובר בבדיחה אחת גדולה ואין להם באמת שום מסר על מקומותיהם של האישה והגבר בעולם העכשווי שבו הם מתנהלים.
לילה קשוח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מאורסיגיל: 2523/09/2018 12:33:18
9/10אייקון ציון
סרט מעולה! אני קורא לסרטים מהסוג הזה- סרט "אווירה". סרט שכיף לצפות בו ומכניס לאווירה. מצחיק וקליל. צפיתי בVOD של יס, העברתי את הזמן בכיף. היה קורע ומהנה. בהחלט ממליץ.
שם: ברגיל: 2225/12/2017 23:08:36
2/10אייקון ציון
סרט פשוט מטומטם בצורה קיצונית. השחקניות טובות אבל התסריט פשוט ביזיוני והזוי. רגעים ספורים של צחוק והסרט רק הולך ומתדרדר מרגע לרגע. נורא ואיום, לא מומלץ
שם: nanaגיל: 2826/11/2017 21:51:06
7/10אייקון ציון
חביב,קייט מקינון מצוינת. סרט שלא קורע מצחוק ולא מעורר מחשבה והרעיון לא הכי מקורי אך התסריט יחסית מבדר ובזכות קאסט מצוין שכולל את סקרלט ג''והנסון,ג''ייאן בל ,אילנה גלייזר וזואי קרביץ וכמובן קייט מקינון (הקומיקאית הכי טובה של זמננו ומוכיחה שיש שוביניזם בהוליווד בגלל שכל הגברים מקנאים שאין קומיקאי גבר מוכשר ממנה, ואני אומר את זה כגבר) הסרט מצליח לבדר והופעות אורח חביבות בעיקר של הקומיקאי המצוין שלא מוכר לקהל הישראלי בו בורנהאם. בקיצור לא לצפות לקומדיה קורעת ואפשר לראות בעיקר בגלל השחקניות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט