לילה בטירוף ביקורת סרט

Game Night Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "לילה בטירוף":
"קומדיה מוצלחת שמעלה חיוך על הפנים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Game Night
משחק ג'ייסון בייטמן, ג'סי פלמונס, קייל צ'נדלר, רייצ'ל מקאדמס במאי/ת ג'ון פרנסיס דיילי, ג'ונתן מ. גולדסטיין  
קומדיה
ביקורת סרט ללילה בטירוף מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"הפתעה מצחיקה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בימינו זה נראה שכל כך קל ליצור קומדיות "משוגעות". נראה שהסרטים האלו נמצאים בכל מקום אליו נלך. סרטים כמו "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" ו"מסיבת רווקות" זכו להצלחה כלכלית וביקורתית כל כך גדולה, שהם הפכו את הז'אנר הזה למקבילה הקולנועית של "מקדונלד'ס". האולפנים מכינים אותם מהר ויחסית בזול (ולאו דווקא עם דמויות מוכרות מאחורי ומלפני המצלמה), דוחפים לנו אותם לאורך השנה ומרוויחים הרבה כסף די בקלות.

הכמות, כמובן, לא מעידה על האיכות והרבה מהסרטים האלו היו נוראיים כמו: "חשבון משותף" עם מליסה מקראתי, שהפכה לכוכבת של הז'אנר, וגרוע בהרבה הוא "סבא בהפרעה" עם רוברט דה נירו, שלהגיד שהוא מתבזה בו יהיה אנדרסטייטמנט.למזלנו, בין כל הצחנה הקולנועית הזאת, צצות להן מדי פעם יצירות שהן פשוט כיף גדול, סרטים שהם באמת מצחיקים וכיפיים, וזה לא דבר של מה בכך – וכזה בדיוק הוא המקרה של "לילה בטירוף", סרט שמתהדר בצמד הבמאים של הקומדיה המשוגעת אך הסבירה "חופשה בהפרעה", ברייצ'ל מקאדמס (שהתפקיד שלה פה עושה חשק שהיא תשתתף יותר בקומדיות) ובג'ייסון בייטמן (שכמו מקארתי, גם הפך בעצמו לכוכב בז'אנר). השילוב בין כולם לוקח את התסריט של מארק פרז, (שלא מתהדר ברזומה מרשים) ומרים אותו גבוה-גבוה, כך שניתן להגיד כבר עכשיו, לא הרבה זמן אחרי שנכנסנו ל-2018, כי זו אחת הקומדיות הטובות ביותר של השנה.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
מקאדמס ובייטמן מגלמים בסרט את אנני ומקס, זוג נשוי ומאוהב שמנסה להביא לעולם ילד ללא הצלחה, וזאת בגלל שמקס נמצא בלחץ תמידי בעקבות הצלחתו המקצועית של אחיו הגדול ברוקס (קייל צ'נדלר בהופעה מושלמת כדושבאג שכמעט כולם אוהבים). השניים גם אוהבים להשתתף בערבי משחק, מנהג תרבותי אמריקאי מאוד נפוץ שבישראל כמעט ולא מכירים, שבמהלכו מספר אנשים משחקים בכמה סוגי משחק ו.. זהו, זה הקונספט. אנני ומקס הם סופר תחרותיים, וביחד הם מהווים את הצמד המושלם במשחקים מהסוג הזה. לא שהחברים שלהם גרועים, פשוט הם לא קרובים לרמה של הזוג הזה, שפיתח אובססיה של ממש לערבי המשחק המשותפים.באחד הערבים מחליטה החבורה להגיע לביתו המרשים של ברוקס, שמציע להם לשדרג את הערב: בשלב כלשהו ייכנסו לבית אנשים זרים לחלוטין שיחטפו את אחד מהם, וכל שאר האורחים יצטרכו לגלות את כל הרמזים כדי להגיע אליו. כשאותם זרים פורצים לבית ומכים את ברוקס הזועק לעזרה, לא ברור האם מדובר בחלק מהמשחק או באלימות אמיתית. חבורת השחקנים מסתובבת בבית בניסיון לדלות רמזים שיובילו אותם אל ברוקס, והצופה עצמו לא בטוח האם זהו שוד אמיתי ואלים במיוחד או משחק קיצוני במיוחד – ומכאן שרשרת ההתפתחויות נהיית משוגעת יותר ויותר מרגע לרגע.
יש בסרט הזה כל כך הרבה תפניות לא צפויות שקשה לדבר עליו בלי לספיילר אותו, אז אפשר רק להגיד שבסופו של דבר "לילה בטירוף" עושה דבר אחד, והוא עושה אותו טוב – הוא מבדר. אין לו איזשהו מסר סמוי, הוא לא מתכנן לזכות באוסקר או להפוך לקלאסיקה מכוננת, הוא פשוט מנסה להצחיק ולמתוח, והוא עושה זאת היטב. התזמון הקומי של כולם לא פחות ממושלם, ודמותו הדי קבועה של בייטמן כבחור התמים שנקלע לסיטואציות מפתיעות נמצאה כאן בשיאה, כשגם מקאדמס מוציאה מעצמה רגעים קומיים נפלאים שלא נראו ממנה מאז ימי "ילדות רעות".מי שבכל זאת גונב את ההצגה הוא ג'סי פלמונס ("שובר שורות"), המגלם בצורה אדירה את מקס השכן, השוטר המוזר והקריפי שהשתתף בעבר בערבי המשחק עם אשתו לשעבר, אך מאז הגירושים זכה להתעלמות גורפת בגלל התנהגותו הווירדית. לא תוכלו שלא להרגיש מובכים מצחוק בכל פעם שהוא מופיע ולגמרי מדובר בכוכב האמיתי של הסרט.

בקצת יותר משעה וחצי, מצליחים הבמאים ג'ון פרנסיס דיילי וג'ונתן גולדסטיין ליצור קומדיה שבאמת גורמת לצחוקים רמים, גם ברגעי הקומדיה השחורה שהיו יכולים להתפספס בקלות, אבל הם הצליחו להוציא מהם שנינות שרק מוסיפה להומור המשוגע של הסרט.בתקופה בה מסכי הקולנוע מלאים בסרטי איכות שמועמדים לאוסקר, זה מרענן לצפות בקומדיה משוגעת שלא מנסה להגיד משהו מיוחד, אלא פשוט להעביר כשעה וחצי בכיף ובצחוק גדול - ו"לילה בטירוף" עושה זאת בהצלחה גדולה. גם אם מניחים את ההשוואה הזו בצד, פשוט נהנים מסרט קליל וכיפי שלא מרגיש כמו מנה מחוממת שפג תוקפה. אני אדם שאוהב הפתעות, ואם הן מגיעות בלי שום הכנה הן מהנות אפילו יותר - וזו התחושה בסיומו של "לילה בטירוף". זה לא סרט שיהפוך לקלאסיקה, אבל לעזאזל, הוא לגמרי יודע להעלות חיוך גדול על השפתיים.
לילה בטירוף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Ron.Aגיל: 3114/12/2018 12:37:25
8/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט לפחות לפני שלושה חודשים.. שמחה הגיע להקרנה בארץ כי הוא קורע מצחוק. הוא מתקדם יפה ומהר והוא כלכך מצחיק. ממש מומלץ.
שם: רוניתגיל: 4502/07/2018 00:11:32
10/10אייקון ציון
ואוו סרט אחד המצחיקים שראיתי...זורם עד סופו
שם: ערןגיל: 4712/06/2018 07:24:41
4/10אייקון ציון
אותה הגברת בשינוי אדרת , קומדיית מצבים החוזרת על סרטי עבר , דיי מיותר ולא מצחיק
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט