בחזרה מטואיצ'י ביקורת סרט

Jungle Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "בחזרה מטואיצ'י":
"עיבוד שטחי ולא מספק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jungle
משחק דניאל רדקליף, תומס קרצ'מן, אלכס ראסל במאי/ת גרג מקלין  
הרפתקאות
ביקורת סרט לבחזרה מטואיצ'י מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"הספר יותר טוב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הציפייה שלי לקראת הסרט "בחזרה לטואיצ'י" המבוסס על ספרו הקלאסי של יוסי גינסברג הייתה גדולה ולכן גם האכזבה מהסרט הייתה בהתאם. כאשר טיילתי בג'ונגלים של דרום אמריקה הספר היה לצידי כמדריך, כפי שהיה לצד ישראלים רבים בעשורים האחרונים. במשך שנים ניסו להפוך את סיפור ההישרדות המופלא להרפתקה קולנועית, אך התוצאה שהגיעה כעת למסכים לא מספקת. הסרט משחזר את סיפורו הלא ייאמן של גינסברג, שיצא למסע בג'ונגלים של בוליביה עם שני חברים שפגש בטיול, מרקוס וקווין, ובהדרכתו של קרל, מדריך מפוקפק שהבטיח להם למצוא זהב ושבטים אינדיאנים לא ידועים. המסע המלהיב הופך לסיפור הישרדות יוצא דופן לאחר שיוסי נסחף במים לבדו ונאלץ לשרוד בכוחות עצמו בג'ונגלים האימתניים במשך כשלושה שבועות עד להצלה המיוחלת.
את דמותו של גינסברג מגלם לא פחות מאשר דניאל רדקליף שעושה עבודה לא רעה עם מבטא ישראלי סביר באנגלית, אך הסרט לא מציין כי הוא מישראל ולא מאפשר לו לדבר בעברית, לפי הסבר המפיקה כדי לא לפגוע בהפצת הסרט במדינות מוסלמיות. רדקליף ממשיך במסעו לעשות שינוי דרסטי מדמותו של הארי פוטר שרודפת אותו במגוון סרטים עצמאיים ויוצאי דופן, אך למרבה הצער התהליך שהוא עובר בסרט הזה בלב הטבע רק מזכיר כיצד הופעתו כגופה בסרט "איש האולר" בו שהה גם על אי בודד הייתה טובה בהרבה. לצד זאת הסרט סובל מתסריט שטחי שמדלג מנקודה לנקודה ובעיקר מבימוי חסר השראה של במאי האימה גרג מקלין, שמעניק לסרט כמה סצנות על סף הגיחוך הקולנועי (טריפ הסמים, קן נמלי האש או סצנות הפלאשבק המיותרות לילדותו של גינסברג) וכמה סצנות Gore קשות לצפייה שמציגות ביטוי נצלני לעינוי הגופני שעבר גינסברג בהישרדותו בג'ונגלים. נדמה כי במקום להתעמק בתהליך הנפשי שעובר על הגיבור הסרט מעדיף לחבוט בצופה בדימויים קשים ולהעביר בצורה פיזית את הקושי שהוא חווה בהישרדותו, אך קושי זה נותר על פני השטח בלבד ללא עומק של ממש.
עם זאת יש לציין כי עבור מוצ'ילרים הסרט יהפוך להיות לצפיית חובה טרם הטיול הגדול וכי הוא מכיל מספר רגעים סוחפים במעבי הג'ונגלים ורמת הפקה גבוהה, כך שגם אם התוצאה הסופית לא עונה על הציפיות מסרט מסע והישרדות שצולל לעומקים מטאפיזיים ואומר משהו גדול יותר על ההישרדות האנושית מסיפורו של היחיד (כמו "עד קצה העולם" או "הכל אבוד"), עדיין ניתן לצפות בו בעניין מסוים.
בחזרה מטואיצ'י - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4927/11/2020 10:02:11
7/10אייקון ציון
סיפור טוב שמשתלב עם נופים יפים וזה מספיק. אין כאן עלילה יוצאת דופן אלא מסע הישרדות מדהים, שגם מבוסס על סיפור אמיתי. יוסי גינסבורג הוא חייל ישראלי משוחרר מהצבא בתחילת שנות ה-80 שעשה טיול לדרום אמריקה. כשהוא נמצא בבוליביה, הוא יוצא יחד עם עוד שני תרמילאים ומדריך שרלתן לטיול במעברה הג''ונגלים. לאחר שהמסע לא מתקדם לפי התכניות, הארבעה מתפצלים ובשלב מאוחר יותר ,יוסי נשאר לבדו כשהנהר השוצף והגועש מפריד אותו מבן זוגו.עתה עליו לשמור על בריאותו הפיזית והנפשית כדי להישאר בחיים. זורם ושווה צפייה. ציון סופי 7.5.
שם: איתיגיל: 4803/08/2018 00:52:39
7/10אייקון ציון
סרט הרפתקאות/פעולה עם צילומי טבע מרהיבים של הג''ונגל הדרום אמריקאי. סיפור ההישרדות המדהים של יוסי גינסברג מתואר בצורה יפה
שם: תבורגיל: 1701/08/2018 23:16:01
8/10אייקון ציון
אין מילים סרט מעולה בזכות סיפור מרתק. אם כי, יש מספר סצנות שהיו כבדות ונמתחות בלי שום משמעות להמשך העלילה. מומלץ לכל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט