סטלין מת ביקורת סרט

The Death of Stalin Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "סטלין מת":
"בידור אינטליגנטי שלא תמיד פוגע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Death of Stalin
משחק סטיב בושמי, ג'פרי טמבור, אולגה קירילנקו במאי/ת ארמנדו יאנוצ'י  
קומדיה
ביקורת סרט לסטלין מת מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"ציני ושנון"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסאטירה הפוליטית היא מצרך נדיר כיום בקולנוע. בעוד בטלוויזיה כוכבה דורך בשלל תכניות מה"דיילי שואו" וג'ון אוליבר האמריקניות ועד "ארץ נהדרת" ו"גב האומה" הישראליות, על המסך הגדול נמנעים היוצרים מלעסוק בסוגיות נפיצות ואקטואליות שעשויות להבריח קהל שאינו תומך בעמדה אותה מביע הסרט ולכן הז'אנר די נזנח, למעט הבלחות פה ושם בדמות "ד"ר סטריינג'לאב" או "לכשכש בכלב".התסריטאי והבמאי הבריטי ארמנדו יאנוצ'י, לפיכך, הוא מגדלור באפלה של הסאטירות הפוליטיות היום. הוא זכה להכרה רחבה עם הקומדיה "בסוד העניינים", שעקבה אחרי שר בריטי זוטר שמשמש כלי משחק במהלך מלחמתי במזרח התיכון. לתהילת עולם זכה עם הקומדיה הטלוויזיונית "Veep" – מהמבריקות שנכתבו אי פעם, זוכת שני פרסי אמי לקומדיה הטובה ביותר ושישה פרסים לג'וליה לואי דרייפוס, המגלמת את סגנית הנשיא (ולאחר מכן נשיאת ארה"ב) סלינה מאייר, שכל מעייניה הם התקדמות בסולם הפוליטי ושמירה על מעמדה, כשהאידיאולוגיה אינה קיימת והכל כשר למען הישרדות בתפקיד (מזכיר לכם מישהו מהארץ?).
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
ההומור של "VEEP" הוא ציני ומרושע. הדמויות חסרות עמוד שדרה, דורכות ויורדות זו על זו כדי לקדם את עצמן וזה בדיוק ההומור עליו הקומדיה החדשה של יאנוצ'י "סטאלין מת" מתבססת. השנה היא 1953. הדיקטטור סטלין בשיא כוחו, עד שבוקר בהיר אחד הוא נמצא על רצפת משרדו ללא רוח חיים והמירוץ מתחיל. בימים שלאחר מכן תנסה כל צמרת השלטון הרוסי להיראות ממלכתית ומכובדת תוך כדי שחבריה דוקרים זה את זה בגב, זוממים ומנסים, כל אחד לעצמו, להשיג כמה שיותר כוח ומעמד.יאנוצ'י משתמש במאבקים הפוליטיים בברית המועצות של לפני 65 שנה כדי להאיר על הפוליטיקה בת ימינו בה, היום כמו אז, כולם אומרים דבר אחד ועושים דבר אחר, משקרים זה לזה ולציבור בפנים וכורתים בריתות פוליטיות עם צדדים יריבים, ללא קשר לאידיאולוגיה אותה הם מציגים לציבור. הבעיה היא שזה קל מדי. בעידן טראמפ, הברקזיט והלאומנות העולה - ליצור סאטירה פוליטית על ברית המועצות של סטלין, שאינה כוס התה של רבים בעולם (ובוודאי לא ארה"ב), היא ברירת מחדל פשוטה מדי.
כך למרות מספר סצנות מצוינות כסצנת הפתיחה בה נדרשת התזמורת לנגן מהתחלה את הקונצרט לאחר סיומו ואנשים מן הרחוב מובאים לאולם בשל דרישתו של סטלין לקבל את הקלטת הקונצרט, הסרט הולך בקווים צפויים מדי והאמירות שלו מובנות מאליהן. בעייתי מכך – הוא לא מספיק מצחיק. אם ב-"VEEP" יש מדי פרק מספר מקרים בהם הצופה יצחק בקול רם, ב"סטלין מת" החיוכים יהיו יותר מתונים בשל ההכרה בהומור הבריטי המתוחכם יחסית, אבל אינו מספיק מצחיק.הקאסט - בראשות סטיב בושמי הנהדר כניקיטה חרושצ'וב, גפ'רי טמבור כגיורגי מלנקוב ורופרט פרינד ("הומלנד") כבנו השיכור של סטלין וסילי – עושה עבודה מצוינת ומדבר כולו באנגלית צחה ללא מבטא רוסי מזויף. זוהי החלטה חכמה של יאנוצ'י, שעובדת בסאטירה מוקצנת מעין זו, לעומת האופן המגוחך בו סרטים אמריקאים כ"דרור אדום" או "ג'ק ריצ'ר" פועלים כשהם נותנים לגיבוריהם הרוסיים לדבר ללא סיבה באנגלית עם מבטא רוסי כבד.אם מגיעים עם ציפיות גבוהות, כפי שיצירותיו הקודמות של יאנוצ'י הבטיחו, הצפייה ב"סטלין מת" עשויה להיות מאכזבת מעט. ועדיין, היכולת שלו לטוות עלילה פוליטית רבת נפתולים, חדה ושנונה, הלוקחת סיפור היסטורי שמתרחש במקום ותקופה שונים לחלוטין אך עדיין בעלת רלוונטיות כואבת למציאות הפוליטית של ימינו, היא יחידה בסוגה. אז אולי הוא לא תמיד פוגע, אבל הוא מספק בידור אינטליגנטי, וגם זה משהו שלא תמיד קל למצוא על המסך הגדול בימינו.
סטלין מת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5113/01/2023 09:36:49
7/10אייקון ציון
מצחיק ומשמעם לסירוגין. ההתחלה טובה אבל לאחר מכן נכנס לרוטינה שמתקשה לשמור על רמה אחידה. הרעיון מעניין והמשחק טוב והתוצאה הסופית סבירה.
שם: ramiגיל: 6901/02/2019 12:45:29
8/10אייקון ציון
זו פרודיה חכמה,הומור ציני,על אידיאולוגיות משתנות,מבלבלות,עם הדגשה על רלוונטיות ומסר של זהירות-ההיסטוריה חוזרת ולא רק בבריה״מ.משחק מצויין.
שם: ברגיל: 2311/08/2018 12:09:52
4/10אייקון ציון
כל כך רציתי שהסרט הזה יהיה טוב. כבר תקופה שתכננתי לראות אותו. התחיל מעולה ופשוט לא החזיק. למרות שהשחקנים מעולים הדיאלוגים משעממים בטירוף, רגעי שעשוע קלים ובאופן כללי יכול היה להיות לזה פוטנציאל אדיר שפשוט לא התממש. ממש מבאס!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט