חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד ביקורת סרט

Fantastic Beasts The Crimes of Grindelwald Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד":
"לא מוסיף דבר לעולם הקסמים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fantastic Beasts The Crimes of Grindelwald
משחק אדי רדמיין, ג'וד לאו, ג'וני דפ, ג'סיקה וויליאמס, זואי קרביץ, עזרא מילר, קתרין ווטרסון במאי/ת דייויד ייטס  
הרפתקאות
ביקורת סרט לחיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"בלתי זכיר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הדבר המאכזב ביותר שניתן להגיד על "חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד" מתמצה בעובדה שבקושי עבר שבוע מאז שצפיתי בסרט ועד לכתיבת הביקורת ואני נאלץ להתאמץ רבות כדי לזכור במה בכלל עסקה עלילתו. להבדיל, באותו יום צפיתי גם בסרט הראשון והחביב בהחלט בסדרה והוא זכור לי בהחלט, גם אם ערכו וההנאה ממנו פחותים בהרבה מאלו של סרטי הארי פוטר, במיוחד האחרונים בסדרה.זו בדיוק הבעיה שטמונה בסדרת סרטי "חיות הפלא". למרות שג'יי קיי רולינג משמשת כתסריטאית סרטי הפרנצ'ייז החדש, המתרחש כ-70 שנה לפני סרטי הארי פוטר, העובדה שאין מקור ספרותי מאחורי הסרטים גורם להם להרגיש במשקל נוצה. הקסמים משמשים כדאוס אקס מכינה ופותרים כל בעיה כלאחר יד, הדמויות הולכות ובאות ולא צוברות משקל ונפח והכי בעייתי – הסרטים, ובמיוחד הסרט הנוכחי, לא עוברים גם כסרטים בפני עצמם אלא רק כחלק מעלילה רחבה יותר שלא מעוררת עניין רב מדי.
העלילה הפעם מתחילה לאחר שהמכשף האפל גלרט גרינדלוולד (ג'וני דפ בעוד תפקיד אופייני לשנים האחרונות תחת איפור כבד) נמלט מהכלא בו הושם בסוף הסרט הקודם. לאחר שדמבלדור הצעיר (הפעם בגילומו של ג'וד לאו) מסרב להילחם נגדו, נאלץ ניוט סלמנדרה (אדי רדמיין) לחבור לחבריו מהסרט הקודם ולסכל את מזימתו של גרינדלוולד לשלטון הקוסמים טהורי הדם על פני בני האדם.למרות שיש פה פוטנציאל לעיסוק בנושאים רלוונטיים בדמות רשע השואף לשלטון טהורי הדם בעלי יכולות הקסמים על פני הפחותים מהם (מטאפורה ברורה ללאומנות הלבנה ולמשבר ההגירה) ואפילו נרמז כאן בעקיפין על הקשר הרומנטי שהיה בעבר בין דמבלדור לגרינדלוולד, הסרט נמנע מלהיכנס לעובי הקורה ומשאיר נושאים אלו תלויים באוויר כמו שרביט מרחף. ובכלל, העלילה כלל לא מגיעה לכדי מיצוי או פיתרון כלשהו והסרט הוא רק פילר שנועד לקדם את המשך הסדרה.
דמותו של ניוט ממשיכה להיות חביבה מדי מבלי יכולת לסחוב על עצמה סרט שלם. בניגוד להארי פוטר וחבריו שהלכו והתבגרו עם השנים, וכך גם נושאי הסרטים בהם כיכבו הלכו ונהיו אפלים יותר, "חיות הפלא" נדמה כמכוון לקהל צעיר יותר ואין שום תחושת דחיפות במעשיהן של הדמויות או בהלה של ממש שמעורר הנבל שבמרכזו.אנחנו נותרים עם אפקטים חביבים, אזכורים שיעוררו חיוך במעריצי הארי פוטר עם החזרה להוגוורטס וההתוודעות המחודשת לדמויותיהן של דמבלדור, מינרווה מקונגל ונגיני (טרם הפכה לנחש) וסרט שאולי יעורר עניין במעריצים המושבעים של הפרנצ'ייז, אך אינו מוסיף דבר לעולם העשיר שהיטיבה לבנות ג'יי קיי רולינג בספריה ונשכח רגעים ספורים לאחר הצפייה.
חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רחלי זיגלרגיל: 7018/04/2022 18:52:20
7/10אייקון ציון
נכדי בן השש אוהב קסמים ונהנה לדבריו. מבחינתי הסרט נועד לאוהבי הז''אנר בלבד וכמובן למכורי הארי פוטר ודומיו
שם: תומר רפאליגיל: 1607/11/2019 08:10:39
6/10אייקון ציון
קצת מוגזם, הקודם היה יותר טוב, חבל שלא מראים את דמבלדור יותר
שם: .MOR Rגיל: 1627/07/2019 06:11:58
5/10אייקון ציון
סרט סתמי ומיותר לחלוטין. המשחק לא רע בכלל, הצילום מצויין, הפס-קול נהדר ומוסיף המון לאווירת הפנטזיה, האפקטים נפלאים וקסומים, סצנות האקשן סוחפות וכיפיות במיוחד, העריכה מעולה ועיצוב התלבושות והתפאורה מרשימים אך הדיאלוגים, התסריט והעלילה לא מעניינים בכלל, משעממים, צפויים מאוד, די מבולגנים, גנריים, לא תמיד מובנים, לא מחדשים הרבה, חסרי פואנטה, מטופשים ולעיתים אפילו מגוחכים ומביכים. בקיצור, בזבוז זמן. עדיף לוותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט