אפקט המים ביקורת סרט

Leffet Aquatique Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "אפקט המים":
"משעשע ומחמם את הלב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Leffet Aquatique
משחק סמיר גסמי, פלורנס ליורה קאייה, דידה יונסדוטיר במאי/ת סולווג אנספה  
קומדיה
ביקורת סרט לאפקט המים מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"קטן ומרענן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די6.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הצורך האבסולוטי להיות אדם אהוב - הוא הנושא המרכזי בסרטה האחרון של הבמאית והתסריטאית האיסלנדית-צרפתייה סולבג אנספה, שלא זכתה לצפות בהקרנת הבכורה שלו בפסטיבל קאן עקב מותה ממחלת הסרטן. הבמאית לוקחת אותנו בסרט לשני מקומות יקרים עבורה: צרפת, המדינה בה גרה מרבית חייה, ואיסלנד, מולדתה. חרף הלוקיישנים, הסרט כולל לא מעט אזכורים פוליטיים הנוגעים לישראל, המגיעים בדרך מפתיעה ומשעשעת. כמו כן, איפשהו ברקע ניתן לראות דיון על הבדלי תרבויות בין שתי המדינות בהן מתרחש הסיפור.סמיר (סמיר גסמי), מנופאי ביישן עם ראש בעננים תרתי משמע, מתאהב באגתה (פלורנס ליורה קאייה), מדריכת שחייה חסרת אמון בגברים, ומנסה לכבוש אותה. הוא לא מוצא שום דרך להתקרב אליה חוץ מאשר להעמיד פנים שאינו יודע לשחות. השקר הזה עוד יצוף, אבל איש לא יכול לצפות מראש את האופן בו תיחשף האמת. סמיר לא מוכן לוותר גם כאשר השקר מתגלה והכימיה המגושמת של השניים מובילה אותם לסיטואציות יוצאות דופן.
סמיר המנופאי מגיע מעולם הגובה והוא מעז לצלול עם אגתה לעולמה, וגם לעומק, למרות הסיכונים. הרגשות שהדמויות מפגינות, הנאיביות של סמיר והקנאה של אגתה, שמגיעה בשלב מאוחר יותר, מרגישים אמיתיים. לאורך העלילה הדמויות נאבקות במצבים קיצוניים, שמוכיחים כי טבע האדם הוא לעשות הכל על מנת לא לוותר על אהבה כשהיא אמיתית.השחקנים הראשיים מוכרים מהסרט "מלכת מונטריי" של הבמאית, כעת הם מוצגים באותם שמות אך במקצועות שונים ובקונטקסט אחר. ההומור של אנספה עוסק באנשים ממוצעים, הדמויות חביבות, מה שגורם לנו לאהוב את אגתה וסמיר ולהתרגש איתם. סמיר מעלה בצופים חיוך עם המבט הרציני-נאיבי שלו ושאר השחקנים מתאימים היטב גם הם לטירוף, בייחוד צוות הבריכה שמציג בהומור עובדי ציבור מנופחים, כפי שהם נראים בחיים עצמם.
המקומות בהם העלילה מתרחשת מייצגים גם הם את היחסים בין השניים. הם מתחילים באופן מלאכותי בבריכת שחייה קרה ומתוחמת ובהמשך מגיעים לשיאם במעיינות פראיים וחמים המייצגים את חוסר הוודאות והגבולות הברורים ביחסיהם הסוערים והגועשים באותם רגעים. מעבר לנופים האיסלנדיים הנהדרים, סצנת לילה יפה מאוד המתרחשת בבריכת שחייה ממחישה עין ויזואלית טובה של הבמאית. תנועות המצלמה המדויקות של איזבל רזבה מתאימות עצמן לסצנות והצילומים תחת המים מצוינים גם הם. המוזיקה העדינה במים מצליחה להעביר את התחושות הנכונות.הבמאית, ברוח הפמיניזם, מציעה לנשים להיות חזקות ולקחת את גורלן בידיהן: אגתה היא היחידה שמחליטה על העתיד שלה ושולטת בפעולותיה. היצירה מציגה בהומור כיצד נשים וגברים יכולים לחלוק כוח ומעמד באופן שווה. אנספה יוצרת סיפור אהבה קטן, ייחודי ומרענן, בו הבדיחות מפוקפקות, המבטים אומרים הכל והמים החמים מסוגלים להמיס רגשות שהיו עצורים מתחת לפני הקרקע. מדובר בשיר הלל לחיים, המעניק עצה מעשית – להתמודד עם החיים יותר בקלילות. למרות פיתולים אבסורדיים מסוימים שנראים נואשים למדי לכוון את העלילה לכיוון מסוים, מדובר בסרט משעשע שמשפר את מצב הרוח ומחמם את הלב.
אפקט המים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איתיגיל: 4905/01/2019 19:19:06
5/10אייקון ציון
ה"דרמה הקומית" לא מעניינת ולא מצחיקה
שם: מירי בלוםגיל: 6704/01/2019 16:04:19
1/10אייקון ציון
הסרט אפקט המים הוא סרט כל כך הזוי וגרוע שלא ברור לי איך בכלל הגיע להקרנה ועוד בסינמטק... אולי בתור סרט קאלט, הסרט הגרוע של התקופה. עלילה לא מתקבלת על הדעת בשום רמה, שחקנים שנבוכים מהתסריט ובתוך כל זה הכניסו גם את ישראל והפלסטינים וגם הרבה הנחיות על איך צריך להתרחץ נכון במקלחת :-)
שם: יעקבגיל: 6003/01/2019 18:31:25
7/10אייקון ציון
בסה"כ סרט חביב (עם קטע "ישראלי") עם שתי הסתייגויות: א. לא ברורה לי מדיניות המפיצים בארץ - מדובר בסרט משנת 2016 - לא ברור למה יוצא בארץ באיחור של שנתיים וחצי. ב. מהווה סרט המשך (עם אותה במאית ואותם 4 שחקנים מרכזיים)לסרט בשם Queen of Montreuil שלדעתי לא הופץ בארץ. ניתן להינות מסרט זה מבלי לראות את הסרט הקודם, אבל מומלץ אם אפשר לראות אותו קודם אם אפשר.
קישורים
חץ אפקט המים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט