לך תדע ביקורת סרט

You Never Know Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "לך תדע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר You Never Know
משחק סרג'יו קסטליטו,ז'אן בליבר,מריאן בסלר,הלן דה פוגרולס במאי/ת ז'אק ריווט  
קומדיה
ביקורת סרט ללך תדע מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"לך תדע" הוא מסוג הסרטים שקורצו מחומר מיוחד באמת. במידת מה, אם לא הייתי יודע שלא כך הדבר, הייתי מוצא שהאמרה "איכות היא לא מלה גסה" נתפרה ויועדה כל כולה אליו, שכן "לך תדע" הוא פנינה קולנועית נדירה, בפרט לאוהבי הקולנוע הצרפתי המסוגנן, אבל לא רק עבורם. ככזו, נותר לי מאד לקוות שהקהל הישראלי ישמח לאמצה.הסרט, שאורכו כשעתיים וחצי, מתנהל ברוגע, בלי להיחפז בצורה שתבוא על חשבון פיתוח הדמויות ומערכות היחסים שבו. הוא מגולל סחרחרה רומנטית שבמרכזה שש נפשות: קאמי, שחקנית צרפתייה שחוזרת לפאריס לאחר שלוש שנים במסגרת סיבוב הופעות תיאטרון; אוגו, בן זוגה האיטלקי ומנהל צוות השחקנים, המחפש באובססיביות כתב יד נעלם של מחזה אבוד מהמאה ה- 18 בעת שהותם בפאריס; דומיניק, צרפתייה סקסית, העוזרת לאוגו לחפש את כתב העת, תוך ניסיונות לפתות אותו; ארתור, אחיה-למחצה של דומיניק, המנסה לנהל רומן מהצד עם סוניה הנשואה; פייר, בעלה של סוניה, אשר הנו בן זוגה לשעבר של קאמי, אשר נשאר מאוהב בה גם לאחר שעזבה את פאריס.
הדמויות שמשרטט ז'אק ריווט הנן רבות מימדים ומלאות פגמים וחסרונות. אין תוכה של דמות כברה, והפרופיל הראשוני של כל דמות נזנח במהלך הסרט, תוך שהדמויות עוברות מהלך של שינוי, ומשילות מעל עצמן עכבות ומגבלות. ניתן לומר, שבמידה דומה אף הסרט עובר תהפוכות דומות. הסרט, המתחיל כדרמה איטית בעלת ניחוח מלנכולי קמעא, עובר במהלכו להיות קומדיה שנונה ועדינה, ומקנח בסצינה אבסורדית מאין כמוה בסופו. "המהלך" (של השינוי) בסרט מקביל למהלך שעוברות הדמויות הנראות קרירות בתחילה, והמשילות אט אט את עכבותיהן המיניות והרומנטיות, ונפתחות האחת אל רעותה.הסרט משלב בתוכו לפרקים סצינות מההצגה המועלית על ידי הלהקה האיטלקית הנודדת, וניכר בבמאי ריווט שהוא אוהב לעסוק בקשר המשולש בין הקולנוע והתיאטרון למציאות בה פועלות דמויותיו. הבימוי של ריווט הנו מלאכה צרופה של דיוק - כמו מנצח על תזמורת, הוא שולט ביד רמה על צוות שחקניו, ומוציא מהם את המיטב. היצירה המורכבת שהוא טווה היא אחד מהדברים הכי קרובים לשלמות קולנועית - כל משפט, כל סצינה, כל תנועה - הכל מבוצע באופן מבריק בצורה שלווה - דבר המעיד על ביטחונו העצמי וניסיונו הרב של ריווט.
אהבתי מאד את הדואליות של כל דמות שיוצר ריווט. הדואליות מתבטאת בפנים השונים של כל דמות בתחילת ובסוף הסרט. הדואליות מתבטאת אפילו בתנועות של הדמות. במהלך הסרט תראו מצבים משעשעים, בהם דמות עושה תנועה מסוימת, וכעבור שנייה חוזרת בה, ומתקנת את התנועה (בד"כ תוך שהיא "מוחקת" את זו האחרונה). דבר נוסף שאהבתי בסרט הוא הדיאלוגים המינימליסטיים בין הדמויות - דיאלוגים משעשעים ואירוניים על גבול ההצחקה, הנעצרים לעיתים בתווך שבין רמיזה שנונה לאמירה מפורשת.צוות השחקנים של ריווט מעולה. נקודה. אהבתי מאד את סרג'יו קסטליטו (אוגו), הזכור לטובה מהסרט "המטבח של מרתה" בתור השף האיטלקי החמים. גם בסרט זה מגלם אוגו דמות סימפטית ונעימה מאד. גם ז'אן באליבר (קאמי) עושה עבודה נהדרת, ומצליחה להוליך את הצופה עמה במעבר מדמות היסטרית בעלת פרנויות לעבר דמות סקסית, בשלה ובטוחה בעצמה בסוף הסרט. אציין לטובה גם את יתר השחקנים, ביניהם ז'אק בונאפה (פייר) החביב, העושים עבודה אמינה ומדויקת, ומצליחים בהחלט לשרטט דמויות רבות ממדים ומורכבות. לא ללכת ל"לך תדע" הוא בבחינת החמצה, בכל מובן, של הצופה - החמצה של סרט נהדר, של מלאכת מחשבת של במאי מיומן, הטווה יצירה רבת שכבות, העשויה ביד אמן רצינית, ועם זאת תוך הפגנת הומור דק ושנון על טיבם של החיים ואנשים.השורה התחתונה: מלאכה צרופה שכולה תענוג; משחק נהדר. 10 בסולם יגאל.
לך תדע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הילהגיל: 3301/09/2003 00:17:13
8/10אייקון ציון
סרט מהנה מאוד. ישנתי כמעט לכל אורכו אבל ישנתי ממש טוב עם הצרפתית ברקע. אמי ואחותי שהיו ערניות לאורך כל הדרך ועליהן אפשר לסמוך ממש אהבו את הסרט אז- לך תדע!
שם: איה שניגיל: 4220/07/2003 16:47:11
1/10אייקון ציון
בבקורת שכתוב על הסרט אפשר לחשוב שמדובר בעוד סרט צרפתי נחמד וטוב. אך לא כך היא, זהו סרט שלא עובר, שום דבר לא מתחבר. הדמויות לא אמיתיות ולא מגיעות אילך. אתה נאלץ לראות כל מיני קטעים מהצגות שהם עושים שלא מוסיפים כלום. ארוך בטרוף, אני יצאתי אחרי שעה ורבע כאשר הבנתי שזה פשוט בזבוז זמן.
שם: לי דןגיל: 3207/07/2003 10:05:29
6/10אייקון ציון
לך תדע מה גרם לאנשים לכתוב ביקורות טובות, השעה הראשונה היתה שעמום רצח!!! נשארתי רק מפני שידעתי שהיו צופים שנהנו מאוד. בסוף הבנתי שהיה נחמד מינוס,אני חושבת שהייתי מעדיפה טיפול שורש במקום.
קישורים
חץ לך תדע (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט