זה בידיים שלך ביקורת סרט

Au bout des doigts Movie Review

תמונת כתבמישל צ'יקו על "זה בידיים שלך":
"אינו מממש את הפוטנציאל הטמון בו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Au bout des doigts
משחק למברט וילסון, קריסטין סקוט-תומס, ז'ול בנשיטרית במאי/ת לודוביק ברנאר  
זר
ביקורת סרט לזה בידיים שלך מאת מישל צ'יקו | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"קלישאתי וצפוי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די5.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נראה שלפחות פעם בשנה יוצא סרט אחד כזה - בחור צעיר, אבוד ציני ולא יוצלח, אבל בעל כישרון יוצא דופן, חובר לאדם בוגר ממנו מכורח נסיבות שונות ומשונות, ומקבל בכך הזדמנות חד פעמית להכיר אדם ייחודי המלמד אותו דרך התבוננות מחודשת על העולם שהתאכזר אליו עד כה ושיעור חשוב ויוצא דופן שילווה אותו הלאה וישנה את חייו."זה בידיים שלך", הוא בדיוק הסרט הזה. העלילה מגוללת את סיפורו של מתיאו מלינסקי - נער צעיר משכונת עוני אשר נתפס בעת פריצה, נלקח תחת חסותו של ראש הקונסרבטוריון (למברט וילסון) העומד בפני פיטורין, לבצע במחלקתו את עבודות השירות. כאשר ראש הקונסרבטוריון מגלה את כישרונו הטבעי של מתיאו לנגינה על פסנתר, הוא רואה בו את הפתרון בחידוש מעמדו ומעמד המוסד שבראשו הוא עומד כמוביל בעולם המוזיקה, ומעודד אותו ללמוד נגינה באופן מקצועי ורושם אותו לאירוע הדגל של בית הספר - תחרות הפסנתרן המצטיין.
נראה שהסרט שגובל בחוסר יצירתיות מובהק, מנסה להשיג את אפקט העניין אצל הצופה בהעצמת כל קלישאה עלילתית המזוהה עם הז'אנר, דבר הגובל רוב הזמן בחוסר אמינות או רציונאל. ההתעקשות המוגזמת של ראש הקונסרבטוריון כלפי מתיאו המסרב לשתף פעולה, והמכשולים השונים והמאולצים, מגיעים עד לכדי גיחוך פעם אחר פעם ולא מציעים הסבר הגיוני לדרך שבה העלילה מונעת לאורך הסרט. וגם כשכן- זהו הפיתרון הצפוי ביותר.בסרטים מסוג זה, שעיצבו אצלינו הצופים את היכולת לזהות מה אנו עתידים לראות עוד לפני שהתחיל הסרט, קשה להתעלות על הציפיות לתוכן יצירתי, מעניין וסוחף. אולם סרטים כמו "המילים הפשוטות" ו"כל מה שתרצה" שעלו לאקרנים בשנה שעברה, הציעו כל אחד מהם קסם ייחודי ומסקרן משלו ובכך הצליחו להשיג את מטרתם למרות הכל. לעומת זאת הסרט "זה בידיים שלך" נכשל במבחן התוצאה ולא מצליח לעמוד במטרה שהיא לספק מוצר שבלוני מהנה בעל קסם ייחודי כלשהו.
הפלוס היחיד בסרט הינו הפסקול. הסרט מבצע הקבלה בין הדמויות תוך שילוב בין השירים והמוזיקה העכשווית והמוכרת לבין המוזיקה הקלאסית המנוגנת על הכלים השונים ובכך מבליט את הייחודיות של המוזיקה הקלאסית שטובה בהרבה מהתוצר שמוגש בפנינו.
זה בידיים שלך - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4811/07/2020 10:31:40
7/10אייקון ציון
חמוץ מתוק. מצד אחד, סיפור סינדרלה שכל אחד יכול להתחבר אליו ,עם סוף שגורם לך להזיל חצי דמעה. מצד שני, די צפוי ונגרר לבנאליות ולוקה באמינות. מאתייה הוא בחור צעיר מרקע סוציואקונומי נמוך שמנגן על פסנתר בתחנת רכבת. את הכישרון שלו מגלה פייר, שהוא מנהל קונסרבטוריון בפריס. לאחר שמאתייה נעצר בגין פריצה לבית, פייר פועל להשיג עבורו עיסקת טיעון שבעקבותיה מאתייה מרצה עבודות שירות אצלו בקונסרבטוריון. מה שעומד מאחורי זה ,הוא רצונו של פייר לקדם את מאתייה ולהציג לעולם את כישרונו המיוחד .בזמן שפייר מועמד לפיטורים, הוא שם את כל יוקרתו ואת עתידו המקצועי על מאתייה ומהמר עליו כנציגו לתחרות בינלאומית. מאתייה הוא בחור שלא מקבל מרות כל כך מהר והוא צריך ללמוד להסתדר עם המורה הקשוחה שפייר מצמיד לו. בין לבין הוא מתאהב בבחורה שהיא גם נגנית. בסך הכל סרט שהוא שווה לכל נפש למרות שאינו מבריק.
שם: לגיל: 4002/07/2019 16:29:27
1/10אייקון ציון
אם היה אפשר פחות מציון 1 הייתי נותנת. סרט משעמם ברמות, לא אמין ולא משכנע. אפילו לצפיה בבית לא מומלץ.
שם: EFRONADAMגיל: 6929/06/2019 09:30:54
6/10אייקון ציון
אני לא אהבתי את הסרט. העלילה מעושה ולא משכנעת. רוב הזמן לא ניתן להבין מה סיבת הדרמה והמתח. המוסיקה טובה אבל יש טובות ממנה. לעומת זאת שלושה אנשים שהיו איתי בסרט מאוד נהנו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט