מידוסמר ביקורת סרט

Midsommar Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "מידוסמר":
"סרט אימה ייחודי שלוקח את הצופים למסע שלא ישכחו במהרה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Midsommar
משחק פלורנס פיו, ג'ק ריינור, וויליאם ג'קסון הרפר, וויל פולטר, וילהלם בלומגרן במאי/ת ארי אסטר  
אימה
ביקורת סרט למידוסמר מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"קריפי ואפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לאחר שסרט הבכורה שלו "תורשתי" הפתיע את העולם כשהפך לסרט האימה המדובר של השנה שעברה, מגיע סרטו החדש של ארי אסטר שגם הוא צבר לו קהל אוהדים וזכה לביקורות משבחות מאז צאתו. גם אם התוצאה לא מורכבת ומבהילה כמו סרטו הקודם, עדיין מוכיח אסטר כי מדובר בבמאי ייחודי, עקבי ועם יד בוטחת שיודע לנתב את צופיו במשעולי הטירוף. העלילה עוקבת אחר דני (פלורנס פיו המצוינת) וכריסטיאן (ג'ייק ריינור), זוג אמריקאים צעירים שנמצאים במערכת יחסים לא מוצלחת. לאחר שהוריה ואחותה מתים בנסיבות טראגיות, מחליטה דני להצטרף, למורת רוחם של שאר החברים, לחגיגות אמצע הקיץ בכפר שוודי מרוחק אליהם מזמין אותם חברם השוודי פלה, בניסיון להתגבר על הטראומה.
אסטר מושך אותנו אל החגיגות הביזאריות בכפר שטוף האור, המלוות במוטיבים המשלבים בין האדם לטבע, בטקסים יוצאי דופן החוגגים את מעגליות החיים ובציורי קיר מבשרי רעות. הצעירים מקבלים את הטקסים תחילה בעניין ואף רוצים לבצע עליהם מחקר אנתרופולוגי, אך ככל שהזמן עובר, הטקסים לובשים אופי מדמם יותר ואנשים מתחילים להיעלם, הם מבינים שמשהו לא בסדר בכפר השלו לכאורה.הסרט נע בטון בהצלחה בין נגיעות קומיות משעשעות, שבאות לידי ביטוי בדמותו של האמריקאי הטיפוסי מארק (וויל פורטה, "הרץ במבוך") שמביט בתימהון על המתרחש במקום, לבין אימה שמחלחלת אט אט כשאנו מבינים שהחגיגות אינן מה שהן נראות על פני השטח. בין לבין הסרט עובד גם כדרמה העוסקת בהתגברות על אבל דרך חווית טראומה מחדש, נושא בו עסק גם סרטו הקודם של אסטר - "תורשתי".
למרות אורכו (שעתיים וחצי) הסרט מצליח לשאוב את הצופה לתוכו, מציב אותו בהצלחה בנעלי הדמויות וגורם לו לחוות את המתרחש בחגיגות יוצאות הדופן מעיניהן, גם כאשר הן מאבדות את צלילותן באמצעות סמים הזייתיים שונים. "מידסומר" עובד יותר כחוויה שעל הצופה להיגרף אליה ולהתנסות בה, מאשר כסרט אימה קלאסי. הפחד מגיע אט אט ומצטבר, ולא נבנה ב-jump scares רגעיים (על אף שיש כמה סצנות שכוללות Gore). גם אור היום השוטף את הסרט מהווה ניגוד מעניין לסרטי האימה המתרחשים ברובם בחושך.בכך מצליח אסטר לייצר אווירה קריפית במיוחד, בסיוע צילום שמציג את מצבי התודעה של הדמויות, פסקול מאיים ותחושה כללית של אובדן שליטה בסרט על אישה שצריכה לעבור מסע בכדי להשתחרר מהעבר שלה ובן הזוג שלה ולצאת לדרך עצמאית. "מידסומר" אולי לא מתוחכם מספיק כדי להיכנס לליגת העל של סרטי האימה, אך הוא בהחלט מוכיח שאסטר כאן כדי להישאר.
מידוסמר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ר.גיל: 2105/10/2023 16:09:11
1/10אייקון ציון
אחד מהסרטים הבודדים שפשוט עצרתי לקראת הסוף ומעולם לא המשכתי. מדובר בסרט עם עלילה הזויה וחסרת כל היגיון. נתתי ניסיון אחד יותר מדי.
שם: דניאלגיל: 3506/09/2021 01:01:00
2/10אייקון ציון
פשוט תחסכו לעצמכם את הסרט ההזוי הזה. בזבוז זמן אמיתי.
שם: איציק גורגיל: 4717/10/2020 10:29:31
9/10אייקון ציון
סיוט אמיתי במובן הטוב של סרט אימה! יש קטעים שהאימה פוגשת את האבסורד ואתה כבר מתחיל לצחוק.. השעתיים וחצי אורך עברו בלי ששמתי לב. בכל מקרה לא משהו שצופים ושוכחים..
קישורים
חץ מידוסמר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט