אהבה עיוורת ביקורת סרט

No Filter Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "אהבה עיוורת":
"הרעיון מרגש, הביצוע קצת פחות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר No Filter
משחק אלכסנדרה לאמי, חוזה גרסייה במאי/ת אריק לוויין  
זר
ביקורת סרט לאהבה עיוורת מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"מעורר מחשבה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
במעמד החתונה המרגש, הזוג המתחתן מתחייב לתמוך ולאהוב "גם בחולי ובריאות וגם בעוני ובעושר". החיים רווי הפתעות ולעתים במירוץ המטורף נוחתת מכה שמשנה את התמונה ואנו מוצאים עצמנו בסיטואציה חדשה וקשה. לא תמיד ניתן לצלוח את המשבר וישנם קשיים רבים בדרך שדורשים התמודדות וחוזקה. הסרט "אהבה עיוורת" הוא מעין אלומת אור חזקה שמצליחה להאיר ולהעיר ולתת חומר למחשבה על שבריריות החיים, על זוגיות ועל תמיכה.הסרט בבימויו של אריק לאבין ("הבחירה שלה") מבוסס על ספרה של ברברה הלרי-לפונט (היא גם אחת משלושת התסריטאים בסרט). לפונט תיארה בספרה את סיפורה האמיתי: איך יום בהיר אחד חייה השתנו. בעלה עבר תאונת דרכים שגרמה לו לאובדן הראייה ולפגיעה בזיכרון לטווח הקצר. מגבר עצמאי ובריא הוא הפך למוגבל ותלותי והיא מצאה עצמה מטפלת בו ובשלושת ילדיהם.
הסרט נותן טעימה על קצה המזלג על החיים לפני התאונה וקופץ בזמן חמש שנים קדימה. אנו מוצאים את ביאטריס (אלכסנדרה למי, הכוכבת הקבועה בסרטיו של לאבין) מוציאה לאור את ספרה החושפני על חייה. בנקודת זמן זו, היא מתכננת חגיגת יום הולדת משותפת לה ולבעלה פרד (חוסה גרסיה השרמנטי) עם כל חבריהם הטובים. במפגש המשותף החברים יקראו את ספרה וינסו להבין מי מהדמויות היא כל אחד ואחת מהם. המפגש המשמח יעלה קולות מהעבר ויעמת את החברים אחד עם השני."אהבה עיוורת" היא קומדיה בעלת סיפור דרמטי-טראגי. הסרט לוקח את הטראגיות וצוחק על הסיטואציות הקשות. בזאת הוא קצת מזכיר אינספור סרטים שעוסקים באנשים בעלי נכות כלשהי והיחסים עם המטפלים או בני משפחתם, כמו "מחוברים לחיים" הצרפתי או החידוש האמריקאי "אפסייד", אך הפעם ההתמקדות היא במשפחה ובעיקר באשתו של פרד שצריכה להתמודד עם הכול. הסרט מביא אל המסך הגדול סיפור נוגע ללב עם זווית שלא נוגעים בה במיוחד. ליהוק השחקנים בו מצוין (בעיקר אלכסנדרה למיה וחוסה גרסיה) והשחקנים מדויקים ומרגשים. אהבתי את האנקדוטות ההומוריסטיות המשעשעות (אם כי די נדושות) שתרמו להקליל את האווירה הכבדה.
אך ישנן גם מספר השגות. היכן רגעי המשבר הקשים שעוברים על ביאטריס? לאורך כל הסרט היא לא הפגינה חולשה כלשהי וזה הוריד מאמינות דמותה. יש גם עודף דמויות של חברים בתפקידי משנה, ולכן הן נשארו עמומות ושטוחות. לא מספיק התוודענו אליהן ורק חלק קטן מהם תרם לעלילה. הסרט זנח את קו העלילה המרכזי והתעסק בבגידות של החברים. זה אולי תרם לסיטואציות הקומיות של הסרט, אך בהחלט לא תרם לאפקט הדרמטי. ניתן היה להוריד חלק מהדמויות ואז המיקוד היה חזק יותר.שלישית, מכיוון שהסרט מביא את הזווית המשפחתית של ההתמודדות עם מצבו של פרד, לא היה מספיק מידע על ההתמודדות של הילדים. פרט למספר סצנות קטנות בקושי התוודעתי אליהם. בנוסף יש בעיה בעריכה, הסרט נטול קצב והעלילה מתקדמת באיטיות.למרות זאת מדובר בסרט חביב המספק חומר למחשבה. נושא ההתמודדות עם מוגבלות הוא נושא שלא מספיק עוסקים בו וחשוב להעלותו לסדר היום. לדעתי כמעט כל אדם שני הכיר או מכיר אנשים שהתמודדו או מתמודדים עם מחלה או מוגבלות כלשהי. לכן סרט שדן בהתמודדות עם הבעיה בהחלט תורם להבנתה באופן מוחשי יותר. אשמח לראות סרטים נוספים שדנים בהתמודדות המשפחות עם המוגבלות, כאשר אולי הפעם ישימו דגש גם על הילדים במשפחה.
אהבה עיוורת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 6328/10/2019 13:23:26
9/10אייקון ציון
סרט מומלץ,קומדיה על עיוור שיש לו עוד הפרעה מוחית ועל ההתמודדות של הסובבים אותו.סיפור חכם מאוד שמדגיש גם את הנכויות של הבריאים שיכולים להיות ״עיוורים״ וחסרי רגישות כלפי אחרים.וכמו הצרפתים,יש הרבה אהבה בסיפור.
שם: עופרגיל: 5829/09/2019 18:37:13
8/10אייקון ציון
סרט זורם, מספר סיפור קטן שנחלק למספר סיפורי משנה, על כוחה של חברות
שם: doritnaגיל: 6324/08/2019 10:00:58
8/10אייקון ציון
סופרת המוציאה ספר שבו היא מתעדת את חייה עם בעלה שנפגע בתאונה והתעוור. באנגלית הסרט נקרא" NO FILTER ואכן, אין לבעל מסננים כשהוא מדבר דבר הגורם לצחוקים בקהל הצופים. סרט קליל ליום קיץ חם.
קישורים
חץ אהבה עיוורת (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט