רצח כתוב היטב ביקורת סרט

Knives Out Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "רצח כתוב היטב":
"מותחן קומי עסיסי שהוא פינוק מתחילתו ועד סופו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Knives Out
משחק דניאל קרייג, כריס אוונס, טוני קולט, אנה דה ארמס, ג'יימי לי קרטיס, דון ג'ונסון, מייקל שאנון, קתרין לנגפורד, קית סטיינפלד, כריסטופר פלאמר במאי/ת ריאן ג'ונסון  
קומדיה
ביקורת סרט לרצח כתוב היטב מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בידור במיטבו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ריאן ג'ונסון, אחד מאנשי הקולנוע המוצלחים הפועלים בשנים האחרונות בהוליווד, חוזר אל מחוזות הסרט הבלשי והפילם נואר שבהם התגלה במותחן הנעורים המעולה שלו משנת 2005, "בריק". הפעם הוא עורך מחווה אוהבת במיוחד לסופרת אגאתה כריסטי ולשלל היצירות השונות שהושפעו מספריה. אפילו תוכלו לראות לרגע את אנג'לה לנסברי מתקתקת על מכונת הכתיבה שלה כאשר אחת מדמויות הסרט צופה בגרסה מדובבת לספרדית של הסדרה האייקונית בכיכובה, "רצח במשיכת קולמוס". אין ספק שג'ונסון אוהב קולנוע ומתייחס בסרט הזה לשלל יצירות קולנועיות וטלוויזיוניות נוספות, אם התייחסויות ישירות ל “Ring” היפני, "בייבי דרייבר" של אדגר רייט ואפילו "משחקי הכס" כאשר החשודים נחקרים כאשר מאחוריהם פסל עמוס בסכינים המזכיר את הכס המפורסם מהסדרה המצליחה.ג'ונסון עצמו צוטט כמי שהושפע משלל סרטי קולנוע כאשר עסק בכתיבת התסריט. מסרטים כמו "פארק גוספורד" זוכה האוסקר ושלל הפרסים של רוברט אלטמן עד יצירות אזוטריות כמו הקומדיה של ניל סיימון "Murder by Death" עם טרומן קפוטה או אפילו יותר אזוטרי הוא The Last of" Sheila" של הרברט רוס לפי תסריט של השחקן אנתוני פרקינס ("פסיכו") והמוסיקאי זוכה האוסקר, הטוני והפוליצר סטיבן זונדהיים. ואכן הסרט החדש פרי עטו של ג'ונסון הוא שילוב מבריק בין מתח לקומדיה, בין נושאים אקטואליים רציניים להומור פרוע ומשולח רסן. התסריט כפי שהתרגום בעברית מציין הוא אכן כתוב היטב ומצליח לנוע בין שלל הדמויות והסיטואציות המגוונות בצורה חכמה ללא מעצורים, לרקע קולו של פרנק סינטרה ששירו "I'm Gonna Live Till I die" מלווה את הסרט.
העלילה מתמקדת במשפחת תרומביי האמידה שזה עתה חגגה את יום הולדתו ה-85 במספר של ראש המשפחה - סופר ספרי המתח הבלשיים המצליח, הארלן תרומביי. אבל כפי שנגלה במהרה, תרומביי נרצח לאחר הערב החגיגי באחוזה המשפחתית המפוארת וכל בני המשפחה הופכים לחשודים. צוות שוטרים מגיע לחקור את הרצח ואליהם מצטרף בלש פרטי בשם בנואה בלאק שהוא גם סוג של סלב. מכאן העלילה רק הולכת ומסתעפת ובכל פעם שנראה לנו שהדברים הופכים לנהירים מסתבר שרק היתלו בנו. אפילו הסוף מצליח להפתיע לטובה ולהשאיר את הקהל מאושר מהתוצאה. ג'ונסון מצליח להפתיע אותנו בגלל שהוא מנפץ ומנתץ את מוסכמות הז'אנר. כדי לא להרוס את ההפתעה לא אחשוף יותר מכך. ג'ונסון משחק בצופים, חושף המון פרטים מרכזיים אבל במקביל מתגלה שיש הרבה יותר נסתר מהגלוי. בעזרת קלוז-אפ על ספל קפה שכתוב עליו "My house. My rules. My coffee." כבר בתחילת הסרט, ג'ונסון מזכיר לנו שאנחנו במשחק שלו, החוקים שלו וזה הסרט שלו.שלל כוכבי הוליווד משתתפים בסרט, וג'ונסון כמו קוסם מבריק במיוחד מצליח ללהטט ביניהם ולהוציא מכולם הופעות מעולות. את הארלן תרומביי, אבי המשפחה וקורבן הרצח, מגלם השחקן הותיק כריסטופר פלאמר. ג'יימי לי קרטיס ומייקל שאנון מגלמים את לינדה ו-וולט, שני ילדיו הנאמנים. היא מנהלת עסק מצליח משל עצמה והוא מנהל את החברה של אביו. את ריצ'רד בעלה הנכלולי של לינדה מגלם דון ג'ונסון ("השומרים,). טוני קולט מעולה כג'וני אלמנתו של בנו הצעיר של הארלן המגדלת את נכדתו (קתרין לנגפורד - "13 סיבות") . קפטן אמריקה aka כריס אוונס מגלם את בנם המפונק של לינדה וריצ'רד. גיבור סרטי "זה" השחקן הצעיר, ג'יידן מרטל מגלם את בנו הרפובליקני והגזען של מייקל שאנון. את בלש המשטרה החוקר את הפרשה מגלם לאקית' סטיינפלד ("אטלנטה") והבלש הפרטי בנואה בלאק שנשכר על ידי גורם מסתורי לפתור את הפרשה הוא דניאל קרייג בהופעה קומית נפלאה, ונראה כאילו הוא נהנה מכל רגע מהדמות הצבעונית והעסיסית שלו. הופעתו בסרט זה מזכירה לנו איזה שחקן נהדר הוא יכול להיות.
מי שגונבת מכל השחקנים המוכרים את הזרקור היא דווקא שחקנית לא ממש מוכרת, אנה דה ארמס, המגלמת את המטפלת הרפואית המקסימה והחביבה של הארלן. השחקנית הקובנית כבר הספיקה להופיע בשלל תפקידי משנה בסרטים כמו "בלייד ראנר 2049", "כלבי מלחמה", "אוברדרייב" ו"דפיקה בדלת". עד היום היא גילמה בחורה סקסית נטולת אופי אמיתי. באופן מפתיע דווקא הליהוק של השחקנית הצעירה שלא זכתה עד עתה לתפקידים מרכזיים טובים היא ההפתעה האמיתית של הסרט. נראה שג'ונסון עלה על הכישרון האמיתי שלה, והוא לעורר אמפתיה. דה ארמס עם עיניה הגדולות שמופתעות בכל פעם מחדש מהמתחולל סביבה, היא בין הדמויות הבודדות היחידות שהקהל באמת יכול להזדהות איתן בתוך גוב האריות של משפחת תרומביי. אין ספק שהיא התגלית האמיתית של הסרט והיא אף תככב בקרוב לצד קרייג בסרט ג'יימס בונד החדש "לא זמן למות".ג'ונסון, ביחד עם המפיק הקבוע שלו הישראלי רם ברגמן, עושים את מה שלא נעשה זמן רב בהוליווד ומספקים לקהל הצופים בידור קלאסי בוגר עשוי היטב, שאיננו צריך לרדת נמוך בהומור או לפעול לפי שבלונות תסריטאיות צפויות כדי לגרום לקהל לפרוץ בצחוק או להחזיק אותו במתח. סרט זה מוכיח עד כמה ג'ונסון הוא קול ייחודי בהוליווד. הוא הרבה מעבר לקולנוען מיומן. הסרט הזה עמוס באהבה לקולנוע, באהבה לדמויות שלו. יש לו קול מוסרי שאיננו מתבייש להיחשף מול הצופים, והוא גם עושה זאת בחוכמה. בסופו של דבר בעזרת הסרט הכול כך מבדר הזה ג'ונסון מצליח לא רק לארוג תעלומת מתח בלתי צפויה ומהנה להפליא, אלא גם לספק בלי שנרגיש פרשנות חברתית על היכן אמריקה נמצאת בשנת 2019. כאשר מתבוננים בפני הגיבורים בסוף הסרט, כאשר הם מעכלים את המציאות החדשה שלתוכה הם נזרקו, אין משהו מספק ומענג יותר מזה.
רצח כתוב היטב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4805/09/2020 09:31:37
8/10אייקון ציון
ניסיון מעניין.אגתה כריסטי עם נגיעות קומיות. ההתחלה טיפה מייגעת אבל תוך פרק זמן קצר יחסית הפקק משתחרר והעלילה מתחילה לזרום.לאחר מותו של סופר קשיש עשיר, מוזמן בלש מפורסם לסייע לצוות משטרתי לחקור את המקרה. מסתבר שלחלק מבני המשפחה יש מוטיבים לרצח, שעולים ומתבררים תוך כדי החקירה. המסייעת העיקרית בקידום החקירה היא העוזרת הצעירה של הנרצח שאולי נראית תמימה ,אבל האם היא באמת כזו? באופן אישי אני לא אוהב הכלאות בין סגנונות ,אבל במקרה הזה הביצוע הוא לא רע בכלל. היה מקום לקצר את הסרט ,אבל לסיכומו של דבר בהחלט שווה צפייה.
שם: נטלי מרקוביץגיל: 2828/03/2020 00:42:11
10/10אייקון ציון
זהו סרט מעולה. כל המצקצקים שהעלילה סבוכה - זה הקטע של הסרטים הללו. בעקרון, הסרט גם לא כ"כ מסובך, פשוט צריך להיות מעט מרוכזים. בקיצור - סרט מותח, מעניין מתחילתו ועד הסוף שאינו צפוי.
שם: מני כהןגיל: 2015/03/2020 13:37:32
10/10אייקון ציון
סרט נפלא ואפילו מהנדירים שראיתי בשנים האחרונות הכותב שלו הוא חכם וגאוני.סרט מותח.מצחיק ושאנון.מומלץ!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט