עלובי החיים ביקורת סרט

Les miserables 2019 Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "עלובי החיים":
"קולנוע חברתי עוצמתי ומזעזע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Les miserables 2019
משחק דמיאן בונאר, אלכסיס מננטי, דג'בריל זונגה במאי/ת לאדג' ליי  
זר
ביקורת סרט לעלובי החיים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"נושך ובועט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחת התמות המרכזיות בקולנוע הצרפתי בעשרים השנים האחרונות היא השינוי הדמוגרפי שעובר על צרפת והפיכת המדינה לרב לאומית והטרוגנית. שינוי שהביא את נושא המהגרים (החוקיים והלא חוקיים), ללב הדיון החברתי בצרפת. מדינה שבעברה קיבלה כל נכנס בשעריה בזרועות פתוחות וכיום הקשיחה את מדיניותה כלפי מהגרים' דבר שכמעט הביא לסגירת הגבולות שלה באופן הרמטי. בין אם מדובר בסיפור אחד מיני רבים בסרט כמו "פריז" של סדריק קלפיש או במורה בכיתה שמרבית התלמידים לא נולדו בצרפת בסרט "בין הקירות" המופתי של לורן קנטה, החברה הצרפתית מתחבטת בשאלת זהותה העצמית והקולנוע הצרפתי מציג את השאלות ואת הבעיות העולות בחברה הצרפתית של ימינו. חברה ששואלת את עצמה האם הרמוניה היא אידיאל מופשט או שבכל זאת ניתן לקוות לטוב?
ב-1995 ביים מתיו קסוביץ' את סרטו העוצמתי "השנאה" שנעשה גם בעקבות מהומות שפרצו בפאתי פריז באמצע שנות התשעים. קסוביץ' הציג בני מהגרים שחיים במציאות בלתי אפשרית של הזנחה ועימות תמידי עם שלטון החוק בשכונות שנראות יותר כאזורי קרבות מאשר כמקום מגורים. סרטו של קסוביץ' זעזע את הצופה הצרפתי שלא האמין שהמציאות שהוצגה לו בסרט אכן קיימת ממש על סף דלתו בפריז המדושנת והנהנתנית.לדג' לי, במאי הסרט "עלובי החיים", גדל במונפרמיי, אותו אזור מוזנח בפרברי פריז שבו התגורר ויקטור הוגו שכתב את "עלובי החיים" במאה ה-19 . לדג', בן מהגרים, חווה עוד בנעוריו מפגשים לא ידידותיים עם המשטרה וכשפרצו המהומות בשכונתו ב-2005 לקח מצלמה ותיעד את כל מה שארע מקרוב ובזמן אמת. תחנות הטלוויזיה מיהרו להשתמש במה שהוא תפס והוא קלט כי דרך הקולנוע הוא יכול להעביר את המצוקה שלו ושל חבריו לשכונה.
"עלובי החיים" של לי מתרחש במהלך יום אחד במונפרמיי, יום שבו הרגשות גואים וצוות שיטור מחפש עד ראייה לתקרית לא נוחה במיוחד למשטרה. בצוות שוטר שצמח בשכונה, שוטר גזען והבחור החדש שמוכה תדהמה ממה שהוא חש ורואה ומסרב להשלים עם המצב בשכונה שהיא שדה קרב. השוטרים ובני השכונה הצעירים ימצאו עצמם בהמשך במאבק עקוב מדם שיזעזע את הצופה וישאיר הרבה מקום למחשבה.הסרט מתאר בסגנון על גבול הריאלזם את הניתוק של המהגרים ובני המהגרים מהחברה הצרפתית שאמורה להכיל אותם ולחבק אותם. שכונת "עלובי החיים" היא מעין אי בודד, אקס טריטוריה שבו יש חוקי משחק שונים. לשלטון החוק אין מקום. הסרט מתאר ברגישות ובדקדקנות סיוט אורבני שמזכיר את האפילה של "נהג מונית", וגם את המתח הבין גזעי שמוצג ב"עשה את הדבר הנכון" של ספייק לי. הבמאי הוא המועמד האפרו-צרפתי הראשון שסרטו מועמד לאוסקר לסרט הזר הטוב ביותר (בטקס האוסקר הקרוב) ובצדק. זוהי יצירה נוקבת ששורטת ופוצעת את הצופה שוב ושוב."עשה את הדבר הנכון" הסתיים בכך שאחרי הריסת הפיצרייה השכונתית חזרו מוקי השליח ובעל הפיצרייה לדבר ואולי אף השלימו. לדג' לי הרבה יותר זועם ופסימי מלי האמריקאי וסוף הסרט ישאיר את הצופה עם מחשבות נוגות על אומה שמחפשת תשובות לשאלות. האם הפתרון נראה באופק או שכלל אינו קיים?
עלובי החיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5029/07/2022 09:33:02
7/10אייקון ציון
שאלה של רמת ציפיות. כמו כל אחד גם אני קורא ביקורות לפני הצפייה. מדובר בסרט טוב בסך הכל אבל לא טוב מאוד כפי שאפשר להסיק מהציון שלו ב imdb.יש כבדות בחלקים מסויימים ואין אחידות ברמת העניין .לטובה ניתן לציין את תחושת האותנטיות שמלווה לכל האורך.מזכיר שקורה אצלנו בתקופה האחרונה בכל מה שקשור לאלימות ולחוסר המשילות.בסיום מובא ציטוט של ויקטור הוגו מסיפרו, שממנו ניתן להסיק מהי נקודת ההשקפה של יוצרי הסרט על הסיטואציה.שאלה שעולה היא מיהם ה"גננים". ציון 7.5.
שם: איציק גורגיל: 4724/07/2020 13:57:32
8/10אייקון ציון
גור אריות נגנב מקרקס כמעשה קונדס של ילד. המשטרה יורה בו בטעות ומנסה לטשטש את זה. מכאן הכל מתדרדר.. שם הסרט יומרני לטעמי אך הסרט טוב בלי קשר ועם סוף חזק שהזכיר לי את עיר האלוהים ומראה עד כמה שכונות העוני הם חביות נפץ עם פתיל קצר..
שם: tonywגיל: 5307/03/2020 22:32:11
10/10אייקון ציון
סרט עוצמתי. אחד הטובים שנעשו בשנים האחרונות. התחושה כצופה שהמצלמה נכנסת לתוך סיפור אמיתי. אותנטי. משחק מעולה של כל השחקנים. תובנות רבות לגבי הלך הרוח ומרקם היחסים בין הקבוצות השונות החיות בשכונות החשוכות בצרפת. סרט שלומדים ממנו הרבה- וגם תמרור אזהרה לגבי העתיד.
קישורים
חץ עלובי החיים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט