אי האשליות ביקורת סרט

Fantasy Island Movie Review

תמונת כתבאביב עגיב על "אי האשליות":
"סרט שהוא הונאה של הצופים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fantasy Island
משחק מייקל פניה, לוסי הייל, מגי קיו, אוסטין סטוול במאי/ת ג'ף וודלו  
אימה
ביקורת סרט לאי האשליות מאת אביב עגיב | כתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"אי של שטויות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די36.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
החודש מציינים עשור ל"שאטר איילנד". אחת מיצירות המופת של מרטין סקורסזה שמגוללת עלילה בלשית מותחת ומסויטת המתרחשת כולה על אי בודד. כידוע, למי שראה את הסרט, האשליות והפנטזיות על אותו אי מתערבבות זו בזו, מתעתעות, ועובדות על הצופה באופן מופתי. התוצאה היא אחד מסרטי המתח והאימה הטובים של המאה הנוכחית.באופן מקרי, עשור אחרי, יוצא לאקרנים באותו השבוע בדיוק סרט האימה "אי האשליות" שמשמו כבר נגזרת עלילת הסרט. אך אל תטעו, הדמיון היחידי בין השניים הוא העובדה המשותפת ששני הסרטים מתרחשים על אי. כל ניסיון נוסף להשוות בין השניים יעשה עוול ליצירה של סקורסזה, שמהווה אבן דרך לעוד הרבה סרטים שבאו ועוד יבואו אחריה. הסרט "אי האשליות" לעומת זאת, הוא לא פחות מסרט שכולו אשליה אחת גדולה עבור הצופים.
הבמאי ג'ף וודלו חתום על סרטי נעורים מוכרים ומצליחים רבים, האחרון שבהם הוא "מת או חובה" מהשנה שעברה,וניכר שגם בסרט הנוכחי הוא לא זונח את אותו קהל יעד. תעיד על כך הגבלת הגיל המתונה שלו (גילאי 13 ומעלה) והיעדר אלימות גרפית. שתי נקודות הפתיחה הללו כבר מנטרלות ומרדדות את עוצמת האימה והפחד, כך שלכל חובבי האימה שצפו בטריילר וראו דמיון רב לסרטי "המסור" צפויה אכזבה. ועדיין, זו הקטנה שבבעיותיו של הסרט, שמבוסס על סדרת הטלוויזיה משנות השבעים בעלת אותו השם.למעשה, הסרט משלה את הצופים מתחילתו ועד סופו –החל משלב הטריילר שמבטיח עלילה בסגנון "אבודים" פינת "הוסטל" בואכה "המסור", ועד לרמת הפוסטר של הסרט, שמתהדר במפיקי הסרט "תברח", אלא שלמרות הקרדיט, אין בסרט שום זכר לתחכום ולמופת שאפיינו את הסרט הנהדר של ג'ורדן פיל. בדומה לסדרה, עלילת הסרט נפתחת כשמטוס מגיע לאתר הנופש שמנוהל ע"י מר רורק (מייקל פניה, "התרסקות"). האסיסטנטית שלו (פריסה פיץ הנלי), שבהמשך הסרט יתגלה טיב הקשר ביניהם, תקבל את פניהם של חמשת האורחים ותבטיח להם שבמקום הזה יתממשו כל הרצונות שלהם, אך לא בהכרח לפי מידת רצונם האמיתית.
חמשת האורחים כוללים מנעד רחב של דמויות סטראוטיפיות בלתי נסבלות שכאילו נלקחו מסרטי הנעורים לאורך השנים: שני אחים חורגים שאחד גיי והשני חובב בלונדיניות שרק רוצים להנות מהחיים. מלאני (לוסי הייל) שמפנטזת על נקמה בסלואן (פורישיה דאבלדי), בת כיתתה שמיררה את חייה בתיכון, וזוכה ממנה להתעללות אכזרית בסגנון "התפוז המכני". גוון האסייתית (מגי קיו) שענתה בשלילה להצעת נישואין שקיבלה לפני כמה שנים, ומאז מצפונה מייסר אותה. ואחרון חביב בשרשרת הוא פטריק (אוסטין סטוול), בחור צעיר שכל חייו חולם להיות חייל לאחר שאיבד את אביו בצבא. כל החמישה הללו שגילם של חלקם לא תואם את הפנטזיות שלהם (בולט במיוחד אחד האחים החורגים שנראה בן 40, והפנטזיה שלו למסיבות ובחורות לא משדרת אמינות) יקבלו את מבוקשם באופן מלא, אך במהרה יגלו כצפוי, שלכל אחד מהרצונות האלו מתווספת תוספת מסויטת.וכך לאורך הסרט אנו עדים לארבעה קווי עלילה מקבילים, ארוכים, מופרכים ומייגעים שמצטלבים אחד עם השני ונמרחים לחלוטין. היעדר התחכום, המתח והמטרה בעלילה מורגשים לאורך כל הסרט. וכך גם בחלקו האחרון, שבמהלכו מגיע טוויסט מפתיע בתוך שרשרת של תפניות לא מפתיעות, התוצאה שעולה היא לא יותר מגיחוך. הן בשל רמת המופרכות, והן כי כאשר נזכרים בסרטים בעלי מבנה עלילתי דומה שעשו זאת קודם, ומבינים את גודל האשליה שהסרט הזה מציע לצופיו.רובד נוסף שנזנח בסרט הוא היעדר הדינמיקה החברתית בין השחקנים. בכל סרט אימה רווי משתתפים החל מ"המסור" ועד ל"בקתת הפחד" ושות', הדינמיקה בין חברי הקבוצה הייתה מנוע מרכזי לעלילה. כאן נדמה כי כל דמות מייצגת באופן שטחי ורדוד את הסטראוטיפ התורני שבשמו לוהקה. למען האמת אין שום כימיה בין השחקנים. אינטראקציה בין השחקנים הייתה אולי יכולה להתניע את העלילה לכיוונים מעניינים ועמוקים יותר. בסופו של דבר, הסרט נמרח כמו מסטיק והתחושה היחידה שעולה בסיומו היא שאולי מדובר בסרט על אשליה, אך התחושה היחידה שהוא מייצר בקרב הצופה היא תחושת הונאה.
אי האשליות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאל לויגיל: 3501/06/2021 23:17:22
6/10אייקון ציון
רעיון הסרט מעניין. הוא כשלעצמו קצת פחות. קצת מוזר, לא שגרתי. לא מסוג סרטי האימה המפחידים. מתאים בשביל להעביר ערב עם סרט. יש בו כמה קטעים יחסית לא רעים עבור סרט מסוג זה. בגדול נחמד לא עפתי.
שם: רוניתגיל: 4725/04/2020 05:00:48
10/10אייקון ציון
סרט מתח מעולה ואין בו רגע משעמם
שם: יוסיגיל: 6905/03/2020 15:45:00
3/10אייקון ציון
תודה על הכרטיסים. מדובר בסרט גרוע, עשוי בצורה רשלנית עם עלילה ילדותית ומופרכת . הסרט אינו מומלץ
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט