תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של פייר סאגה ביקורת סרט

The Story of Fire Saga Movie Review

תמונת כתביבגני גרינברג על "תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של פייר סאגה":
"נוראי ומעולה בו זמנית - כמו האירוויזיון"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר  The Story of Fire Saga
משחק וויל פארל, רייצ'ל מקאדמס, פירס ברוסנן, דן סטיבנס במאי/ת דיוויד דובקין  
קומדיה
ביקורת סרט לתחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של פייר סאגה מאת יבגני גרינברג | כתב קולנוע
ציון המבקר
"מטופש ומשעשע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
האירויזיון לא התקיים השנה בגלל מגיפת הקורונה והסרט שהיה אמור ללוות אותו, "תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Saga", נדחה גם הוא ועלה בשבוע האחרון בנטפליקס. הסרט הופק ונכתב על ידי השחקן ויל פארל, שהתאהב בתחרות בזכות אשתו ממוצא שבדי. פארל ערך מחקר מקיף מאחורי הקלעים של התחרות בליסבון ב-2018 וגם בתל אביב ב-2019 יחד עם השחקנית רייצ'ל מקאדמס.פארל עושה לתחרות האירוויזיון את מה שכבר עשה בעבר לתחרות החלקה על הקרח ב"מחליקים אותה" ולתחרות מרוצי נאסקאר ב"לילות טלדגה" – קומדיה מטופשת ובמרכזה דמות אנדרדוג מגוחכת המצליחה כנגד כל הסיכויים. כמו בסרטים האחרים בתת-הז'אנר שפארל יצר לעצמו, גם "אירוויזיון" מצליח לא בזכותו אלא בזכות הדמויות הסובבות אותו.
האירוויזיון הוא מטרה קלה ומתבקשת להוות תפאורה לקומדיה כזאת. לא ברור איך דווקא הפקה אמריקאית הייתה הראשונה לשים את ידיה על תחרות הזמר האירופית. למרבה הפלא, הסרט מצליח במינונים הנכונים ללעוג לתחרות ובו זמנית להצדיע לה, כך שבכתוביות הסיום אף אחד לא נשאר נעלב. חוץ מרוסיה. פארל מגלם בסרט את לארס, גבר בגיל העמידה מכפר נידח באיסלנד. מאז שהיה ילד, לארס חולם להגיע לאירוויזיון ולזכות, למורת רוחו של אביו (פירס ברוסנן, הזכור מסרטי ג'יימס בונד). איסלנד מעולם לא זכתה בתחרות וזה הדבר האחרון שמעסיק את תושבי הכפר. יחד עם חברת ילדות שחולקת איתו את החלום, סיגריט (רייצ'ל מקאדמס - "היומן", "ילדות רעות"), לארס מקים הרכב בשם Fire Saga ושולח בקביעות שירים לוועדת תחרות הקדם המקומית. לצורך השירה בסרט, הקול של מקאדמס משולב עם קולה של הזמרת השבדית מולי סנדן, בעוד פארל מתעקש לשיר בעצמו.כיאה לתרבות זרה שמוצגת בקומדיה אמריקאית, האיסלנדים מוקטנים לכדי אוסף של סטריאוטיפים. על אחת כמה וכמה, האיסלנדים הכפריים, כולל הגיבורים הראשיים, מוצגים כאנשים לא חכמים במיוחד. אפילו רוחות הרפאים שלהם לא מחוברות למציאות (כן, יש בסרט רוח רפאים). יותר מזה, לא פעם עולה בסרט הרמיזה שלארס וסיגריט, שאמורים להיות זוג, עלולים להיות אחים. אפילו שמות המשפחה שלהם מרמזים על כך. הבדיחה הלא מצחיקה הזאת בטוח לא תורמת להיעדר הכימיה בין פארל למקאדמס.
נראה שאיסלנד נמצאת בדרך הבטוחה לזכייה ראשונה עם השיר של קטיאנה (דמי לובאטו), בעוד Fire Saga לא מצליחים לבצע שיר מתחילתו ועד סופו כל פעם שהם עולים לבמה. אבל אחרי רצף של תקלות מוזרות והרבה מזל, Fire Saga נבחרים לנסוע לגמר באדינבורו, שם הם מוצאים את עצמם במכבש הלחצים של הבמה הגדולה, עם המתמודדים הציניים והמסיבות הפרועות. לחגיגות מצטרפים גם זוכי העבר הבולטים ביותר. השילוב בין הלעג למחווה בא לידי ביטוי הכי טוב בסצינה המוזיקלית המשלבת את קונצ'יטה המזוקנת, הכנר אלכסנדר ריבק, לורין השבדית וגם נטע ברזילי שלנו. מצד אחד צוחקים על הפריק שואו ומצד שני מצלמים אותו באהבה והערצה.הבולט מעל כל המתחרים הוא הנציג הרוסי אלכסנדר למטוב, עם פוזה של צ'ארמר, קול של זמר אופרה ושיר מטומטם להחריד, בתיאור מדויק של מועמדים רוסים בכל ההיסטוריה של התחרות. דן סטיבנס ("אחוזת דאונטון", "היפה והחיה") גונב את ההצגה בהופעה קומית מצוינת ומדויקת. למטוב הוא הכלאה בין קירקורוב ובסקוב, שתי הדמויות הכי אקסצנטריות בקרקס הזמר של רוסיה. כמו שני אלה וגם רבים אחרים, הוא הומוסקסואל מובהק שלא יכול להרשות לעצמו לצאת מהארון, כי "ברוסיה אין הומואים".בהיעדר הדבר האמיתי, "תחרות הזמר של האירוויזיון" הוא הדבר הטוב ביותר בנמצא. הבמאי דיוויד דובקין ("לדפוק חתונה"), שבשנים האחרונות הפך לבמאי הבית להקת מארון 5, עושה עבודה טובה עם הנאמברים המוזיקליים. הנוכחות המעיקה של פארל מאוזנת נכון על ידי זמן מסך של רייצ'ל מקאדמס המקסימה ודן סטיבנס הקורע. מדובר בסרט שהוא בו זמנית נוראי ומעולה, ממש כמו התחרות שעליה הוא מבוסס.
תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של פייר סאגה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4723/07/2020 23:52:27
8/10אייקון ציון
באמת הגיע הזמן לעשות סרט על האירוויזיון על שלל יצוריו. קצת ארוך לסרט קומדיה אבל עובר בכיף. רייצ''ל מקאדמס מפתיעה בגיל 42 בתפקיד קומי. צחקתי וגם קצת התרגשתי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט