פאלם ספרינגס ביקורת סרט

Palm Springs Movie Review

תמונת כתביבגני גרינברג על "פאלם ספרינגס":
"קומדיה רומנטית לא סטנדרטית, מרעננת ומפתיעה לטובה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Palm Springs
משחק אנדי סמברג, כריסטין מיליאוטי, ג'יי קיי סימונס במאי/ת מקס ברבאקו  
קומדיה
ביקורת סרט לפאלם ספרינגס מאת יבגני גרינברג | כתב קולנוע
ציון המבקר
"חכם וחמוד "
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
המיני-ז'אנר של סרטי לולאות זמן מקבל תוספת מרעננת בדמות "פאלם ספרינגס", שהוצג בפסטיבל סאנדנס 2020 ומשם הגיע ישירות לשירות הסטרימינג של הולו, בהיעדר בתי קולנוע. אחרי "לקום אתמול בבוקר" פורץ הדרך, זכינו לשלל אדפטציות של הרעיון בז'אנרים שונים: "קוד מקור" באקשן, "קצה המחר" במדע בדיוני ו"מז"ל טוב" באימה. "פאלם ספרינגס" חוזר למקורות הקומיים של לולאת הזמן ומספק מבט שונה ומקורי על הפרדוקס הבדיוני.הסרט הופק על ידי הטריו הקומי-מוזיקלי "לונלי איילנד", המוכר לטובה מהמערכונים הדיגיטליים ומ"סטרדי נייט לייב". כבר בכתוביות הפתיחה, שם הלהקה מתנוסס על הלוגו הכחול של "סוני קלאסיקס", במקום המילה סוני. מי שמכיר את פועלם של חברי הלהקה, אנדי סמברג ושות', מבין מאותו רגע שלא מדובר בקומדיה רומנטית סטנדרטית.
עלילת הסרט מתרחשת כולה בתוך לולאת זמן קיימת, מתוך הנחה שהצופים כבר בקיאים בנבכי התת ז'אנר. ללא שום הקדמה, ניילס (אנדי סמברג, "SNL", "ברוקלין 99") מתעורר בפעם המי יודע כמה בבוקר של יום שחוזר על עצמו. הוותק של ניילס בלולאה לא נאמר במדויק בשום שלב בסרט, ניתן רק להסיק מההתנהלות האדישה שלו שמדובר בכמה שנים טובות. ניילס נמצא באתר הנופש פאלם ספרינגס, שם הוא משמש כבן זוג לחתונה של השושבינה ראשית. בשבילו, הזוג המאושר מתחתן שוב ושוב מדי ערב. הוא מכיר כל תסריט אפשרי שניתן לסחוט מהיום הזה, שכב כמעט עם כל אישה אפשרית בסביבה (וגם התנסה עם חלק מהגברים) ועשה בערך כל דבר שטותי שמצופה מדמות של סמברג לעשות.המשתנה היחיד בתוך הקיבעון היומי הוא רוי (ג''. קיי. סימונס, "ויפלאש"), אורח בחתונה שנשאב באשמת ניילס ללולאה ומגיע מדי פעם לחפש נקמה אלימה. למה לא כל יום? כי הוא גר רחוק ומתעורר כל בוקר בבית שלו. באחת הפעמים שרוי מגיע לרדוף את ניילס, גם אחות הכלה, שרה (כריסטין מילוטי, "איך פגשתי את אמא"), נכנסת למערה שממנה מגיעים לבוקר של אתמול. אירוע זה מניע את עלילת הסרט. ניילס ושרה הופכים את מרחב הזמן למגרש המשחקים שלהם ומנצלים את המציאות החדשה למעשים שאף אחד לא יזכור להם בבוקר ולא היו מעזים לעשות אותם בחיים האמיתיים. מבחינת הז'אנר, מדובר בחידוש של ממש, כאשר יש יותר מדמות אחת בתוך לולאת הזמן והן חולקות זיכרון משותף של כל מה שעברו בתוכה.
הסרט עושה שימוש נהדר ברפטטיביות של היממה כדי לקדם את העלילה ולשפוך אור על פרטים מפתיעים מחיי הדמויות שלא ידענו לפני כן. כתוצאה מכך נוצר אפקט יפה של תגליות חדשות בכל יום, למרות שמדובר באותו יום. גם הדמויות לומדות על עצמן לא מעט. מסתבר שעוד לפני הלולאה, השניים היו תקועים בדפוסי התנהגות חוזרים והחיים שלהם עמדו במקום. שרה הייתה שקועה במעגל של שתייה ויחסים חסרי משמעות, ניילס לא התקדם עם חייו בגלל פחד מסיכונים. לאורך כל הסרט הוא שותה פחיות בירה של אותו מותג, וכשמציעים לו בירה אחרת בבקבוק – מעקם את פניו בחשדנות."פאלם ספרינגס" הוא סרט קטן וחמוד עם רעיונות יפים וחדשניים. התסריט החכם מאזן בצורה טובה את הקומדיה עם הדרמה והפנטזיה, הדמויות משלימות זו את זו והבימוי המדויק של מקס ברבאקו מצליח להזרים חיים חדשים לגימיק שנדמה שכבר מיצה את עצמו.
פאלם ספרינגס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אגם יגיל: 4026/08/2021 13:47:11
1/10אייקון ציון
סרט גרוע.לא ללכת.ברחתי באמצע.ביקורת 0
שם: אילן רזגיל: 5825/08/2021 16:58:30
3/10אייקון ציון
סרט שלא הולך לשום מקום. מתחיל מסקרן אך חסר כיוון. עלילה רדודה. סיפור אהבה לא ממצא. אתה אומנם נשאר לצפות בו עד הסוף אך לא מבין את תכליתו
שם: ברברהגיל: 6724/08/2021 17:23:51
4/10אייקון ציון
הלכתי לסרט בעקבות ביקורות הצופים. להגיד שזה קומדיה לא עולה על הדעת. סרט לא מעניין בכלל, עם המון כללות שכל הזמן קופץ לזמן אחר. לא ממליצה לצפות לו בכלל. מזלי שרק שילמתי 10 שקל עבור כרטיס. היו כמה שירים טובים זה הכל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט