ברוס הגדול מכולם ביקורת סרט

Bruce Almighty Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "ברוס הגדול מכולם":
"ג'ים קארי חוזר במפגן משובח של העוויות וצחוקים, שאינם מספיקים כדי להרים קומדיה בינונית מינוס."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bruce Almighty
משחק ג'ים קארי ,מורגן פרימן ,ג'ניפר אניסטון במאי/ת טום שאדיאק  
קומדיה
ביקורת סרט לברוס הגדול מכולם מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
"ג'ים קארי חוזר במפגן משובח של העוויות וצחוקים, שאינם מספיקים כדי להרים קומדיה בינונית מינוס."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע10.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די81.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'ים קארי הנו אחד השחקנים היותר מעניינים בהוליווד, אשר כשלעצמה לא מגלה כל כוונה לתת לו צ'אנס לקבל הכרה כשחקן רציני מעבר לגבולות הקומדיות הבנאליות מהן בא. הוא מלמל, בציניות מה, כי הוא "טום הנקס של טקס גלובוס הזהב", לאחר שזכה בטקס זה בפסלונים עבור משחקו בדרמות איכותיות. אמירתו זו מובנת על רקע העובדה שחברי האקדמיה לקולנוע מיהרו להסיר חוצנם ממנו עת דובר בפרס האוסקר הרשמי. מה פתאום? שמישהו שמיומן בהוצאת קולות מהתחת והעוויות פנים יקבל אצלם פרס על משחקו בדרמה, איכותית ככל שתהא? לא באקדמיה שלנו.וכך, נראה לי כי ג'ים המתוסכל קץ בציפיה להכרה בו כשחקן איכותי, והחליט - תסלחו לי על הביטוי - לשים זין על האידיוטים היושבים בפאנל האוסקר. הוא יראה להם מה זה. הוא יעשה בוחטות של כסף בקומדיות הדביליות שלו, ויוציא להם את העיניים מקנאה.
וכך, לפי התיאוריה הבנאלית שלי, בא לעולם "ברוס הגדול מכולם". קארי חוזר למה שהוא עושה נהדר, ונראה כי "ברוס הגדול מכולם" היה יכול להיות, בשינויים קלים, "אייס ונטורה 3". יש בו את כל השטיקים המוכרים של ג'ים קארי - העוויות פנים, דיקציה לשונית מגוחכת ועוד כהנה וכהנה שטויות פרי מוחו הקודח של קארי. ניכר שהתפקיד נכתב במיוחד עבור קארי, ועוד יותר ניכר בו שהוא אף נהנה מאד לעשות אותו.העלילה הכה פשטנית של "ברוס הגדול מכולם" משמשת לג'ים קארי כר נרחב למעללים אותם זמם לבצע. מה יותר טוב מעלילה בה אלוהים בכבודו ובעצמו חולק כבוד למר קארי הנכבד, ונותן לו לנהל את העניינים לשבוע, תוך שהוא מקבל לצורך כך את כוחותיו של הקב"ה? שום דבר למעשה. תנו לג'ים כמה כוחות והוא כבר יראה לכם איך אפשר לסחוט צחוקים מכל סיטואציה אפשרית.
הבעיה בסרט אינה ג'ים קארי. הוא דווקא עושה את עבודתו מצוין. הבעיה של "ברוס הגדול מכולם" הנה שיש לו תסריט מזעזע ומשמים באופן שקשה לתאר. הסרט מתיש בחלק מהזמן, קיטשי בחלקו האחר, לא מפוקס בחלקים אחרים, ולמעט כמה קטעים מצחיקים עד דמעות שמתרחשים בעיקר כאשר קארי מנסה את כוחותיו החדשים (ובהם אודה כי צחקתי בפה מלא), מדובר בקומדיה בסיסית ושגרתית, ולא יותר מכך."ברוס הגדול מכולם" אינו באמת סרט רע. הוא פשוט סרט מאכזב, שאינו מצחיק ממש ברוב הזמן ומרגיש יותר מדי "אמריקני" במובן זה שהתסריטאים לא העיזו לקחת אותו לקצה, והוא נשאר בעל אופי שמרני ויבש - אופי שממש לא מצליח להוציא את המקסימום מהשחקן המוכשר והסימפטי הזה ששמו ג'ים קארי. אקווה שבחירותיו הבאות יהיו מוצלחות יותרסיכום: צחוקים ספורים בים של שיממון. 4 בסולם יגאל.
ברוס הגדול מכולם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: LOUIEגיל: 3016/10/2020 22:53:12
10/10אייקון ציון
לא משנה כמה פעמים אני אראה את הסרט הזה אני אתאהב בו מחדש כל פעם!! סרט מדהים. תודה על הקישור !!
שם: anipoגיל: 4824/07/2020 17:14:19
7/10אייקון ציון
מפגש נהדר של שני ענקים. הייתי מכנה את הסרט כסימפטי ומצחיק לעיתים אבל לא פחות חשוב, מעורר מחשבות על החיים. כל אחד יכול לתת פרשנות משלו לגבי המסרים. ברוס נולן הוא גבר לקראת גיל 40 ,שעובד ככתב שטח לענייני כלום ושום דבר בערוץ טלוויזיה מקומי בעיר באפלו בניו יורק. למרות שיש לו בת זוג יפה ואוהבת ,הוא אינו מרוצה מחייו. הוא שואף להתקדם לתפקיד שדרן החדשות, וכשהוא מפוטר בעקבות שטויות שעושה בשידור חי, הוא זועק לעזרת אלוהים שיציל אותו מחייו הבינוניים.להפתעתו ,אלוהים מתגלה אליו בדמות איש תחזוקה בבניין נטוש. הוא מעניק לברוס את כוחותיו, תחת שני תנאים, שאחד מהם הוא שאסור לו להשפיע על רצונם החופשי של בני אדם. לאחר שברוס מנצל לרעה את הכוחות שקיבל והוא מאבד את חברתו, הוא לומד לקח, שאנשים צריכים לקחת אחריות על עצמם במקום שכל הזמן יצפו שכוחות חיצוניים יצילו אותם. מסר נוסף הוא ,שצריך להיות מאושר מהמקום בו אתה נמצא בחיים אם טוב לך ,ולא לנהל מרדף בלתי פוסק אחר סטטוסים חברתיים וכבוד. שווה להתרווח על הכורסא למשך 90 דקות, ובסוף יש כמה פספוסים נחמדים.ציון 7.5.
שם: shayeגיל: 3210/06/2013 10:16:05
7/10אייקון ציון
אכן סרט משעשע ומצחיק. להבדיל משאר הסרטים הדבילים של קארי שהיו..( כייבל גאי וכו ) נחמד קומדייה קלילה משעשעת.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט