אליס ג'וניור ביקורת סרט

Alice Junior Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "אליס ג'וניור":
"מציג נושא חשוב בצורה קלילה, משעשעת וקצבית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Alice Junior
משחק אן סלסטינו מוטה, עמנואל רוזט במאי/ת גיל בארוני  
קומדיה
ביקורת סרט לאליס ג'וניור מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"כיף גדול"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הייצוג הקולנועי של טרנסג'נדרים בסרטים התפתח משמעותית לאורך השנים. מעשורים שלמים בהם הקולנוע ההוליוודי נמנע מלהתייחס לענייני מגדר שהיו א-נורמטיביים, דרך הצגת גברים סטרייטים מחופשים לנשים באופן קומי ("חמים וטעים", "גברת דאוטפייר") ועד הסרט "שתיקת הכבשים" המציג את הרוצח באפלו ביל הרוצח נערות צעירות במרתף ביתו על מנת להכין מבשרן חליפת עור שתסייע לו להפוך לאישה – טרנסג'נדרים לא זכו לטיפול עמוק, המציג אותם כדמויות עגולות ומראה את מורכבות חייהם.בשנים האחרונות חל שינוי של ממש עם ייצוג שלם וחיובי יותר של דמויות טרנסג'נדריות בסרטים כמו "טרנס אמריקה", "אישה פנטסטית", "נערה", "מועדון הלקוחות של דאלאס" ועוד רבים ומוצלחים. הסרט הברזילאי "אליס ג'וניור" לוקח את הייצוג הטרנסג'נדרי עוד צעד קדימה ומראה כי ניתן להנגיש את הנושא באופן מיינסטרימי וקומי, מהנה, קצבי שמזכיר כי קולנוע המציג דמויות טרנסג'נדריות יכול להעביר מסרים חשובים גם מבלי להיות נוגה וקודר.
אם לאחרונה התחלנו לראות לראשונה קומדיות נעורים להט"ביות כמו "אלכס סטריינג'לאב" ו"באהבה סיימון", מגיעה קומדיית הנעורים הברזילאית של הבמאי גיל בארוני ומכניסה זריקה של מרץ לז'אנר החרוש. השחקנית הטרנסג'נדרית אן סלסטינו, שכמו גיבורת הסרט התגלתה גם היא ביוטיוב, מגלמת את אליס ג'וניור, נערה טרנסית, שמנהלת ולוג מצליח, ועוברת עם אביה לבית ספר תיכון חדש בעיירה קטנה ושמרנית בברזיל בעקבות עבודתו. אליס, שמורגלת לחיי העיר הגדולה והפלורליסטית, נאלצת להתמודד מחדש עם הצקות התלמידים לגבי זהותה המגדרית ואי הסובלנות של המנהלת הקתולית של בית הספר, תוך שהיא נקלעת למשולש רומנטי ומנסה להשיג נשיקה ראשונה בחייה.“אליס ג’וניור” הוצג בבכורה אירופאית בפסטיבל ברלין וקטף במולדתו ובפסטיבלים ברחבי העולם פרסים רבים, ובצדק רב. מדובר בסרט צעיר ודינמי, משעשע ועתיר המצאות ויזואליות ששואב את השראתו מעולם הרשתות החברתיות והאפליקציות ומותאם ברוחו ובסגנונו לקצב המהיר של בני הנוער בימינו. בנוסף לתסריט הקולח, לבימוי עתיר ההברקות ולנושא החשוב שבמרכזו, הסרט עובד גם בזכות השחקנית הראשית אן סלסטינו שכובשת את המסך בנוכחותה הכריזמטית.
הסרט מצליח להעביר בקלילות ובפשטות מסר חשוב של קבלת האחר. זהו מסר חשוב במיוחד לאור העובדה כי בברזיל שולט מזה שנים הנשיא ההומופוב ז'איר בולסונרו שהכריז כי הוא "הומופוב גאה", שהיה מעדיף כי בנו ייהרג על פני שייצא מהארון וכי היה מכה גברים שמתנשקים ברחוב. עצם עשייתו של סרט כזה באקלים הנוכחי בברזיל היא הצלחה משמעותית ונקודת אור כנגד כוחות חושך המנסים לדחוק את הקהילה בחזרה לארון.הסרט זמין לצפייה בממשק הסטרימינג של הפסטיבל הגאה TLVFest online. מבצע מיוחד לגולשי האתר - הכניסו את קוד ההנחה SERET10 וצפו ב"אליס ג'וניור" ב-14.90 ש"ח במקום 24.90. לצפייה לחצו כאן
אליס ג'וניור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4824/11/2021 21:41:53
8/10אייקון ציון
יותר דרמה קומית מקומדיה ויש גם כמה קטעים קשים לצפייה. הליהוק של טראנסית לתפקיד הראשי מבריקה ומוסיפה אמינות לדמות. מומלץ!
קישורים
חץ אליס ג'וניור (עמוד סרט)
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט