הקרודים 2: עידן חדש ביקורת סרט

The Croods 2 Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "הקרודים 2: עידן חדש":
"הניסיון לחדשנות יוצר כאוס עלילתי ורדוד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Croods 2
דיבוב אמה סטון, לזלי מאן, ניקולס קייג', פיטר דינקלג', ריאן ריינולדס במאי/ת ג'ואל קרופורד  
אנימציה
ביקורת סרט להקרודים 2: עידן חדש מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"המשכון מיותר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די63.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 2013 יצא לאקרנים סרט הקולנוע המונפש "הקרודים" אותו ביימו וכתבו כריס סנדרס ("קול קדומים") וקירק דה מיקו ("קופים בחלל"). הסרט מאולפני 'דרימוורקס' שלח את הצופים לתקופת האדם הקדמון, למשפחת הקרודים: גראג האב, אוגה האם, איפ הבת, ת'אנק הבן וסנדי התינוקת. לאחר שביתם נחרב, החמישה יוצאים למסע חיפוש אחר בית חדש ובדרכם נתקלים בגיא, יתום חכם שמשוטט בדרכים. גיא מלמד אותם דברים חדשים ובין לבין והוא ואיפ מתאהבים. גראג אינו אוהב את השינויים שגיא מביא עמו. הוא מרגיש איום מנוכחותו של גיא, אך בסופו של דבר מקבל זאת וגיא הופך חלק מהמשפחה.הסרט היה מוצלח מאוד והצלחתו יצרה שנתיים לאחר מכן ארבע עונות לסדרה "עידן הקרודים" בנטפליקס שהתמקדה בחיי המשפחה לפני הסרט. לכן היה זה אך עניין של זמן עד שהמשכון בנוגע למעללי המשפחה הקדמונית ייצא לאקרנים. ישנם מקרים שהמשכונים הם הצלחה מסחררת (דוגמת "שרק"), אך ברוב המקרים הם מיותרים - ולצערי גם במקרה זה.
בסרט החדש ההתמקדות היא בעיקר בגיא, החבר החדש שהצטרף למשפחת הקרודים. הצופים מקבלים הצצה לעברו של גיא, לפני שפגש את הקרודים. מתברר שהסיבה לנדודיו נובעת מדבריהם האחרונים של הוריו לפני מותם, שהוא יחפש אחר המקום "מחר". אך לאחר שהכיר את אהובתו איפ, גיא מחליף את חיפושיו האישיים בעזרה למשפחתו החדשה התרה אחר בית חדש לגור בו. לאחר זמן הוא מרגיש צורך לחפש לו ולאהובתו מקום, אחר למורת רוחו של גראג. יום בהיר אחד, נתקלים גיא והקרודים בבטרמנים שמכניסים את גיא והקרודים לתוך ביתם ומזמינים אותם להישאר לגור עימם. פרט לגראג שאינו מרגיש בנוח, שאר חברי המשפחה מרוצים מהמקום החדש. הבטרמנים עושים רושם של אנשים מתוחכמים ונחמדים אך הם זוממים להפריד בין הקרודים לגיא, על מנת שיישאר עימם ויהיה בן זוגה של בתם, דון ולא של איפ.אין ספק שהצלחת הסרט המקורי נובעת מצוות התסריטאים המוצלח שגם מביים את הסרט. אך הפעם, את סרט ההמשך מביים ג'ואל קרופורד שהוא בכלל אמן סטוריבורד ועל כתיבת התסריט נבחר צוות בן ארבעה אנשים: דן הגמן וקווין הגמן ("סיפורים מפחידים שמספרים בחשיכה"), פול פישר ("נינג'גו") ובוב לוגן ("אסטרו בוי"). לא ברור מדוע הצוות המקורי לא שב לנעליו המקוריות, אך ניכר כי החלפה זו גורמת לקו עלילתי מפוזר (אולי בשל עודף כותבים) שקופץ מנושא לנושא ואינו מתפתח.
ראשית, העלילה ממחזרת את הקו העלילתי של הסרט המקורי, בו גראג חש מאוים מגיא. שנית, אם כבר נוגעים בעברו של גיא, יש טעם לתת יותר עומק לקשר בין משפחתו לבטרמנים, ובינו לבין דון, שכן היסטוריה זו רלוונטית וחשובה לעלילת הסרט. שלישית, על הדלות העלילתית שבסרט, מנסים הכותבים לטייח בבדיחות רדודות ובסצנות אקשן תלושות ללא כל משמעות שיזכו בתשומת ליבו של הצופה.הבימוי הולך יד ביד עם התסריט ועוזר ביצירת תמונה מבולבלת ולא מגובשת. אמנם הקו העלילתי בעייתי אך ניתן היה לבנות את הסרט בצורה יותר קולחת. גם רמת האנימציה טעונה שיפור – בהתחשב במתחרים בשוק, ניתן היה לכוון גבוה יותר. למרות הנאמר לעיל, יש לציין את העבודה הנפלאה של צוות המדבבים: אמה סטון כאיפ, ריאן ריינולדס כגיא, ניקולס קייג' כגרור וקתרין קינר כאוגה שנכנסו שוב לנעליהן של הדמויות המקוריות, וגם את הפסקול המצוין שבחר המוזיקאי מארק מות'רסברו ("משפחת מיטשל ומלחמתה במכוניות"). אך בשורה התחתונה: ניתן לוותר.
הקרודים 2: עידן חדש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליעדגיל: 4022/07/2021 12:53:22
10/10אייקון ציון
סרט מקסים מלא הומור ועלילה משעשעת. ראינו את הסרט המדובב ונהננו מאוד מתאים לכל הגילאים
שם: שרית מלולגיל: 4020/07/2021 16:15:14
10/10אייקון ציון
סרט מקפיץ כייפי קליל ומהנה ממליצה בחום
שם: שירלי מוכתרגיל: 3820/07/2021 14:56:37
10/10אייקון ציון
זה פשוט הולך להיות הלהיט של הקיץ. סרט שפשוט יש בו הכל מהכל. סרט מדליק, מצחיק, מרגש ואפילו מותח. עם מסר מאוד חשוב - משפחה תמיד נשארת ביחד!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט