לשחרר את שולי ביקורת סרט

Saving Shuli Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "לשחרר את שולי":
"שלישיית ׳מה קשור׳ יכולה להוציא צחוק מכל תסריט "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Saving Shuli
משחק ציון ברוך, אסי ישראלוף, שלום מיכאלשווילי, לירון ויסמן במאי/ת בן בכר  
קומדיה
ביקורת סרט ללשחרר את שולי מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"מצחיק ומגוחך"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע39.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי 21 שנים חבורת החיקויים והקאץ׳ פרייזס (״אחלן״, ״הכול כלול״ ועוד...״) המצחיקה ביותר במדינה - שלישיית 'מה קשור' - פוצחת בקריירה קולנועית. מכירות הכרטיסים לסרט, שהפכו אותו לסרט הישראלי בעלת הפתיחה הטובה ביותר בקופות אי פעם, מראות שגם ב-2021 הקהל צמא להומור של שלום מיכאלשווילי, ציון ברוך ואסי ישראלוף, אפילו שהם בעצמם נשארו עוד בשנות ה-2000 (דבר שעליו הם מרבים לצחוק בסרט). אחרי המתנה ארוכה בשל מגפת הקורונה מגיע שובר הקופות המובטח - "לשחרר את שולי", הגרסה הקולנועית לסדרת המערכונים המוצלחת (ואפשר לומר היחידה) מתכנית המערכונים "עם סגולה". אביהו (ברוך) הוא הסטריאוטיפ לאבא תימני - גבר בגיל העמידה שלא מוכן לשלם 25 ש״ח לתספורת. כאשר בנו נחטף ע״י יפהפייה קולומביאנית ובן זוגה הבריון, אביהו נדרש לשלם 50 אלף דולר עבור בנו. מכיוון שכרטיס טיסה לקולומביה הוא יותר זול, אביהו מחליט לקחת את זוג חבריו (מיכאלשווילי, ישראלוף) לקולומביה במטרה לחיות על כספי השגרירות הישראלית וגם למצוא את הבן האבוד. כמובן שעל הדרך הם יבלו במסיבות, עם בחורות ויפגשו גמד קולומביאני מסומם שגונב את ההצגה.
כיאה לקומדיה שטותית תוצרת הארץ ברור שיש כאן גם עבריין ראשי מסוכן, סיפור אהבה (בכיכובה של לירון וייסמן) שמרגיש זר לסרט, סצנות אקשן חסרות היגיון בסיסי ושוטים ממוקדים על איברי הגוף הנשי. עלילה במובנה המסורתי כמעט ולא קיימת בסרט. הניסיון הנואש היחידי לצרף את הסצנות לכדי עלילה מגיע בדמות משפט מעצבן של אביהו (״הלך הילד, הלך הילד״) שחוזר פעם אחר פעם.לא מובן לי כיצד חברת ההפקה, חבורה נפלאה כמו ׳מה קשור׳ ובמאי קומי ידוע כמו בן בכר ("הלהקה האחרונה בלבנון") יצאו לצילומים עם תסריט שלא מצליח לקדם עלילה, את הדמויות או אפילו להצחיק דיו. אבל לזכותם של הסרט עומדים מספר אלמנטים חיוביים שמסייעים לו לעבוד והופכים אותו לתוצר ראוי בהרבה מסרטי קיץ ישראליים של השנים האחרונות דוגמת "איביזה" או "ארבע על ארבע". ראשית מדובר בשלישיה עצמה. השלישיה הזו הייתה יכולה להפוך גם את התסריט של ׳האזרח קיין׳ לקורע מצחוק, מכיוון שיש להם את הכישרון לעשות צחוק מכל דבר.
מצפייה בפספוסים, שמוקרנים בתום הסרט, אנחנו יכולים לנחש בקלות כמה יכולת האלתור של השלושה שיחקה תפקיד משמעותי בעשיית הסרט, וטוב שכך. בן בכר, במאי שכבר עבד בעבר עם השלישיה בסדרות שונות וגם ביים את "הלהקה האחרונה בלבנון" המשובח, יודע כיצד לשים את התסריט בצד ולתת לשלושה לאלתר בעצמם כפי שהם עושים הכי טוב.מלבד השלישיה, גם לירון וייסמן ("חברות") יוצאת מהטייפ-קאסט המוכר שלה לתפקיד קשוח שמאוד מתאים לה, אביה מלכה מופיעה בתפקיד משעשע אם כי מעיק לעיתים וגם דויד שאול נהדר אם כי נראה בוגר מדי בכדי לשחק חייל. בזכות כך, לא פלא שלמרות התסריט הדלוח, הסרט הפך ללהיט בקרב הקהל.
לשחרר את שולי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5024/09/2022 15:45:06
7/10אייקון ציון
לא מתעלה אבל גם לא מאכזב. מי שמתחבר לסגנון ולשטיקים של השלישיה ב"בובה של לילה" , יהנה גם כאן. מי שלא, זה לא בשבילו. לא מדובר בקומדיה הגדולה בכל הזמנים, אבל מספיק טובה בשביל להעביר קצת פחות משעה וחצי בנעימים.
שם: אביגיל: 2524/06/2022 16:35:21
1/10אייקון ציון
אם היה אפשר הייתי נותן ציון אפס. סרט עם פאנצ''ים חלשים מאוד.. ברמת כתיבה ירודה. הומור מעפן לאנשים עם IQ של ציפור. עבודה חובבנית ביותר. יצרתם דמויות נלעגות, שבלי לשים לב דווקא דומות לכם במציאות.. בלי קשר הסרט גזעני ברמה מבחילה. הם טוענים שמותר להם כי הם גם (חלקם) מזרחים, אבל בפועל זה ניסיון לסמן מוצא ספציפי מתוך המזרחים כשעיר לעזאזל, על אף שיש בו מעלות רבות והמציאות שונה שנות אור מהדמויות הנלעגות, רק כדי לשפר את רגשי הנחיתות של שלישיית הברברים הזו.
שם: itzikגיל: 3407/12/2021 10:53:01
1/10אייקון ציון
שמעו זה הסרט הכי דפוק שראיתי בחיים שלי! מה זה הזבל הזה? בימוי חובבני, משחק מגוחך לא מצחיק אפילו לרגע. באמת אחד הסרטים הכי נוראיים שראיתי מעודי! זוועה!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט