לרכב על דרקון ביקורת סרט

Dragon Rider Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "לרכב על דרקון":
"סרט הרפתקאות שובה לב ומרגש שילדים ייהנו ממנו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dragon Rider
דיבוב יונתן מגון, אלונה אלכסנדר, גל שמי, אליעזר וייס, צחי כהן, ערן מור, שרית סרי במאי/ת תומר אשד  
אנימציה
ביקורת סרט ללרכב על דרקון מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"שובה לב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"לרכב על דרקון" או בשמו המקורי (והיותר הולם) "רוכב הדרקונים" הוא סרט אנימציה ממוחשב מז'אנר הפנטזיה, מבית 'סרטי קונסטנטין' הגרמני. הסרט מבוסס על ספרה של הסופרת הגרמנייה קורנליה פונקה (שספריה "לב דיו" ו"מלך הגנבים" עובדו בעבר לקולנוע). עלילת הסרט מביאה את סיפורו של הדרקון כסוף הזנב שאינו מסוגל לירוק אש כמו יתר הדרקונים ולכן נתון ללעג וקלס מצדםכשבני האדם בדרכם להרוס את משכנם של הדינוזאורים, יוצאים כסוף הזנב וחברתו הפרוותית סורל למסע חיפוש אחר מקלט חדש. כסוף הזנב רוצה למצוא את סוף השמיים, שם על פי האגדה שוכן מקום יפהפה בו יכולים הדרקונים לחיות בשקט ושלווה. במסעם הם פוגשים בבן וחושבים בטעות כי הוא רוכב דרקונים. בן שמתגורר ברחוב והוא נטול משפחה מסכים להצטרף למסע ולסייע להם. אך ישנה בעיה – דולק אחריהם יצור מרושע בן 500 שנים שייעודו הוא למצוא ולאכול דרקונים. לכן עליהם להספיק למצוא את המקום הנסתר מבלי להתגלות על ידו.
הסרט בעל עלילה די צפויה. מסע של חברים עם מטרה אחת משותפת (במקרה של סרט זה לחלק מהחברים סיבות שונות). הסרט מזכיר מעט את הסרט "הקרודים 2" בו גם הקרודים נאלצו לחפש מקום מחייה חדש, ואין ספק שהוא ניזון מסרטי פנטזיה קלאסיים: "הסיפור שאינו נגמר" שכולל את סצנת הרכיבה על הדרקון הלבן פוכור וטרילוגיית "שר הטבעות" שמלווה את מסעם של סאם, פרודו ושאר החברים. גם הסרט "אלאדין". הסצנה בה כסוף הזנב וחבריו פוגשים את הג'יני עם אלף העיניים מזכירה את הסצנה בה אלאדין והג'יני נפגשים.עם זאת ישנו שימוש בהומור שמוסיף מאוד לסרט. העלילה מכילה קטעים הומוריסטים (בחלקם סטריאוטיפים מדי) כמו פגישה עם דרקונולוגית הודית שמתעמתת עם בעלה והיותו של הדרקון כסוף הזנב מסורבל. אך הכנסת התקופה העכשווית, קרי, שימוש בסקייפ, אתרי היכרויות ואינטרנט היא השעשוע העיקרי. צפייה בדרקון מתכת אכזרי מצטלם לאתר הכרויות על מנת לפגוש בדרקונית מהווה אנקדוטה משעשעת.
התסריט, אותו כתב ג'וני סמית' ("המלך רקסי") יחד עם הסופרת פונקה, מכיל דמויות עגולות שמתפתחות לאורך הסרט. הדרקון, חברתו ורוכב הדרקונים עוברים תהליך שינוי שמעצב את דמותם. הבמאי תומר אשד מביים סרט משעשע ודינמי, לעתים דינמי מדי ולכן ישנו פספוס מסוים עם דמותו של בן. מכיוון שדמותו, רוכב הדרקונים, היא חלק מרכזי מאוד מהעלילה, ניתן היה לפתח אותה יותר ממה שפותחה. אנו מקבלים עליו מידע מאוד דל, וחבל. כמו כן, הדיאלוגים בין הדמויות יחסית שטחיים וכדאי היה לפתח אותם יותר. אבל יחד עם זאת, מדובר בסרט שובה לב עם דמויות מרגשות ואנימציה מרהיבה.ראוי לציין כי הסרט מכיל מסרים חינוכיים רבים. ראשית, הוא מראה כי אין להתייאש ולהרים ידיים. בסופו של דבר הכוח האמיתי שבתוכנו יוצא והופך את היוצרות. רק צריך להתאזר בסבלנות. שנית, הסרט מראה את החיבור בין שלושת החברים ואת עזרתם אחד לשני ברגע האמת. שלישית, למרות שבן מתגלה בתחילת הסרט כפרחח שמעוניין להתעשר על חשבון אחרים, אנו מבינים במהלך הסרט כי הוא התייתם מהוריו והוא חי בגפו. כלומר, לפני שמגבשים דעה על אדם – רצוי לשמוע את סיפורו, אולי זה ישנה את הדעה עליו. בסופו של דבר "לרכב על דרקון" הוא סרט אנימציה מוצלח עם סיפור מעניין, אנקדוטות מצחיקות וסצנות מרגשות. הילדים ייהנו מאוד. מומלץ בחום!
לרכב על דרקון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: לירוןגיל: 4926/09/2021 00:00:29
5/10אייקון ציון
פעם ראשונה שהתאכזבתי ממש מהסרט יחסית לביקורות הטובות של הצופים כאן, וגם של המבקר. האנימציה לא משהו, החזותי בכללי הרבה פחות מרשים מסרטים דומים של הזמן האחרון. ובכלל , הסרט מתאים לילדים יחסית קטנים. הלכתי עם הבן שלי בן ה11 ושנינו התאכזבנו.
שם: לירוןגיל: 3622/09/2021 13:47:38
9/10אייקון ציון
סרט מקסים מצחיק ומהנה מתאים לכל המשפחה . מעניין ולא ילדותי מידיי
שם: שירלי מוכתרגיל: 3822/09/2021 11:40:28
10/10אייקון ציון
סרט מדליק לכל המשפחה שפשוט יש בו הכל. גם מתח, גם הומור, גם הרפתקאה. סרט שבאמת כיף לצפות בו. ממליצה בחום
קישורים
חץ לרכב על דרקון (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט