המערב הקרוע ביקורת סרט

The Comeback Trail Movie Review

תמונת כתביבגני גרינברג על "המערב הקרוע":
"מפגש פסגה של אגדות קולנוע שלא ייזכר בספרי ההיסטוריה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Comeback Trail
משחק רוברט דה נירו, מורגן פרימן, טומי לי ג'ונס, אמיל הירש, זאק בראף במאי/ת ג'ורג' גאלו  
קומדיה
ביקורת סרט להמערב הקרוע מאת יבגני גרינברג | כתב קולנוע
ציון המבקר
"קטן ונאיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקולנוע הוא עסק מסוכן. מסוכן למשקיע שעלול לאבד את ההשקעה שלו, מסוכן למפיק שלווה את הכסף מהמשקיע ולא מסוגל להחזיר אותה ומסוכן לשחקן שמבצע את הפעלולים של עצמו ועלול ליהרג. כל אלה הם תרחישים עלילתיים מהקומדיה החדשה - "המערב הקרוע". למרבה הצער ובצירוף מקרים טראגי לחדשות המגיעות מהוליווד בסוף השבוע הזה, כאשר אלק בולדווין הרג בשוגג את צלמת סרטו החדש "ראסט", תרחישים של מוות על הסרט עלולים לקרות גם במציאות.גם הז'אנר של סרטים על עשיית סרטים נחשב למסוכן למי שמחליט לעשות אותם, בשל התעסקות היתר הפנימית בתעשייה. זה לא מנע מהבמאים הגדולים ביותר בתעשייה לנסות את מזלם בז'אנר וגם להצליח, דוגמת פליני, בילי ויילדר, רוברט אלטמן, קוונטין טרנטינו, האחים כהן ועוד. כל אחד מהם היה מצליח להוציא לפועל גרסה טובה בהרבה מ"המערב הקרוע". במקרה של הבמאי והתסריטאי ג'ורג' גאלו (שמוכר בעיקר כתסריטאי של קומדיות מוצלחות יותר כמו "מרדף חצות" ו"בחורים רעים"), זה לא המקרה. הסרט שלו, שמהווה עיבוד מחודש לסרט נשכח משנות ה-80, נופל לקלישאות רבות מדי ולא באמת מספק מבט אמין אל תוך תעשיית הקולנוע.
מקס ברבר (רוברט דה נירו) הוא מפיק של סרטים זוג ז' בשנות ה-70 שמסתבך עם משקיע מאפיונר חובב סרטים (מורגן פרימן). בצעד נואש, כדי לגייס סכום כסף גדול, ברבר שולף תסריט אקראי מערימה ומחליט להעמיד הפקה מזויפת, במטרה להרוג את הכוכב הראשי שלו בזמן צילומים ולקבל מענק מנופח מחברת ביטוח. השחקן הנבחר הוא דיוק מונטנה (טומי לי ג'ונס), גיבור מערבונים מתפורר שגם ככה מנסה להתאבד ללא הצלחה.מונטנה מלוהק מיידית לתפקיד וההפקה יוצאת לדרך, כשברבר מפזר מלכודות מוות על הסט ללא ידיעת אף אחד מהמעורבים, כולל אחיינו ושותפו לעסק, וולטר (זאק בראף, "סקראבס"). למורת רוחו, מונטנה פשוט מסרב למות או אפילו להיפצע. להיפך, הוא זוכה לתחייה מחודשת, הן מקצועית והן ברוחו. החומרים המתקבלים מהצוות שהורכב כדי להיכשל הם הטובים ביותר מכל סרט אחר שהמפיק המזדקן עשה בחייו.
לעומת דיוק מונטנה, אין סכנה ש"המערב הקרוע" יזניק מחדש את הקריירות של שלוש האגדות המככבות בו. למעשה, הקריירות שלהם נמצאות בנקודה שבה הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם מבחינת בחירת סרטים מבלי לפגוע במורשת הקולנועית שלהם, וזה בדיוק מה שהם עושים כאן ונדמה שהם נהנים מכל שנייה במפגש פסגה שלא ייזכר בספרי ההיסטוריה הקולנועית.העלילה מזכירה במעט סרט נוכלים הוליוודי אחר, "תפוס את שורטי". לעומתו, לדיאלוגים כאן חסרים עניין ושנינות. התסריט לא מספיק מהודק והמשחק של כל השחקנים, חוץ מג'ונס, מוגזם. שמות הסרטים שמפזרת דמותו של מורגן פרימן בתור עבריין בקיא בקלאסיקות הוליוודיות, רק מדגישים את הפערים העצומים בינם לבין הסרט הזה. מה שאמור להיות השיא של הסרט והסצנה היחידה של שלושת הכוכבים ביחד, היא האנטי-קליימקס הבוטה ביותר שאפשר לדמיין. מרגע זה הסרט פשוט משחרר את הרצועות ונותן לסוסים שלו להתפזר לכל הכיוונים.למרות צוות השחקנים המרשים, "המערב הקרוע" הוא בעל מנטליות של סרט קטן ונאיבי עוד משלבי הפקתו. בעודו מבזיק לעתים ברגעי הומור וחכמה אמיתיים, הוא לא משתמש בתותחים הכבדים העומדים לרשותו ודועך לקראת הסוף. הוא בוודאי הולך לזכות בתשומת לב לא רצויה בגלל התקרית הטרגית בצילומי "ראסט", אך מעולם לא היה זוכה לתשומת לב ציבורית כזו בזכות עצמו.
המערב הקרוע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5015/07/2022 15:40:29
7/10אייקון ציון
חוש הומור לא רע. דה נירו מוכיח שוב את הוורסטיליות שלו כשחקן. לא ייכנס לרשימת הסרטים הגדולים שלו בלשון המעטה, אבל יש כמה קטעים מצחיקים וזה יכול להספיק.
שם: ברברה סימוןגיל: 6809/11/2021 22:41:19
8/10אייקון ציון
סרט משעשע וקליל, קאסט שחקנים מהשורה הראשונה ומשחק נהדר שלהם. לא הייתי אומרת שזה מצחיק כל כך חוץ מכמה קטעים. יש גם הרבה קללות אבל אהבתי וממליצה ליראות. מתאימה לקהל האזרחים הוותיקים בעיקר.
שם: dtגיל: 6009/11/2021 18:14:03
8/10אייקון ציון
הסרט חביב בטעם של פעם. שחקנים מפורסמים שלא נס ליחם וחוש הומור
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט