סודות בחברה ביקורת סרט

French Tech Movie Review

תמונת כתביעל מאורר אליאב על "סודות בחברה":
"קומדיה צרפתית חיננית על עולם העבודה, טכנולוגיה ומשפחה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר French Tech
משחק דניס פודלידס, ברונו פודלידס, סנדרין קיברליין במאי/ת ברונו פודלידס  
קומדיה
ביקורת סרט לסודות בחברה מאת יעל מאורר אליאב | כתבת סדרות
ציון המבקר
"כולנו עבדים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"סודות בחברה" היא קומדיה אופטימית תוצרת צרפת שחוגגת את ניצחון החברות והמשפחה על הדרישות הלא-אנושיות של שוק העבודה, הדורש מהעובדים להיות זמינים 24/7 במחיר חיי המשפחה והחברה שלהם. זהו סיפורו של אלכסנדר (דניס פודלידס), גבר בגיל העמידה המוצא עצמו לבד עם שני ילדים קטנים, בעוד אשתו (הזמרת והשחקנית ונסה פאראדי), מוצבת בצוללת בלב ים. אלכסנדר הפרוד מאשתו ומובטל, נמצא בתחילת הסרט במצב אותו הוא מגדיר בפגישה עם מנהל הבנק: "מובטל אך לא מיואש".אך נראה שאלכסנדר, גבר לחוץ ודי חרד, דווקא מיואש מלמצוא עבודה במקצוע הקודם שלו, סגן מנהל בבית דפוס. אלכסנדר הוא נציג הדור הישן והטכנולוגיה של פעם שנדמה שעבר זמנה. במפתיע, הוא מוצא עבודה בחברת היי-טק צעירה ותוססת, המוצגת בסרט כחבורת אנשים צעירים המשחקים פינג-פונג וקופצים על טרמפולינה באופן-ספייס מלא עציצים. אלכסנדר מקבל את המשרה הלא בדיוק מוגדרת בחברה, אך למנהל הצעיר יש תנאי אחד: בלי ילדים. העובדים בחברה, הנראית כמו אתר נופש, אמורים להיות זמינים תמיד וילדים רק יפריעו. כך נאלץ אלכסנדר להסתיר את עובדת קיומם של ילדיו מהבוס והעובדים כדי להמשיך לעבוד במקום החדש, המבטיח לו שכר נאה שאותו יקבע בעצמו.
על מנת להצליח במשימה, הוא נעזר בגבר בן גילו אותו פגש במקרה, ארצ'ימבולדו (ברונו פודלידס, במאי הסרט), שהוא "יזם עצמאי", כלומר עושה עבודות שונות ומשונות עבור לקוחות, המגייסים אותו באפליקציה. למרות שנראה שזוהי עבודה גמישה יותר, למעשה גם הוא משועבד וחייב להיות זמין כל הזמן. הסרט מציג שני סוגים של שעבוד בעולם העבודה ומראה כיצד שניהם הופכים את האדם לרובוט. מול הדרישה לזמינות תמידית מציג הסרט את האפשרות לתמיכה המגיעה ממקומות בלתי צפויים וחוגג את האפשרות לחברות אמיתית בין אנשים.העובדה שאת שני החברים משחקים במאי הסרט ואחיו, שגם שותפים לכתיבת התסריט, מוסיפה לתחושת המשפחתיות ששורה על "סודות בחברה". הסיטואציות הקומיות צפויות למדי, אך גם מעוררות חיוך. אך העיקר בסרט הוא העימות בין ישן לחדש, בין שוק עבודה גלובלי לבין המקומי והמוכר, ובין המשפחתיות למקום העבודה. למרות שהסרט נראה בתחילה ריאליסטי למדי יש בו רמזים לכך שלמעשה זוהי פנטזיה על עתיד קרוב. הרמז העיקרי הוא הופעתם של רחפנים כחולים הנופלים מהשמיים ונוחתים על מדרכות העיר. הרחפנים מיועדים למשלוח חבילות, בדומה לרחפנים של אמזון, ויש אנשים שתפקידם לאסוף ולטעון אותם מחדש, בדומה לאוספי הקורקינטים החשמליים. גם המכונית האוטונומית מדי, בעלת הרצון העצמאי המופיעה בסרט ומשמשת מקור לחלק ניכר מהבדיחות בו, לקוחה מעתיד אפשרי קרוב.
"סודות בחברה" הוא משל טוב לב ואופטימי על ניצחון אפשרי של האנושיות והקשרים הבין-אישיים ההדוקים על הניכור הטכנולוגי. אלכסנדר הדאגן והחרד מוצא את מקומו בחברה החדשה והצעירה דווקא בזכות הקשרים הישנים שלו למקום הולדתו ומשתמש בטכנולוגית הדפוס כדי לקדם את הפרויקט שהוטל עליו שבמרכזו, איך לא, רחפנים.סוכנת השינוי בסרט, והיחידה שמעזה למרוד במוטו של הבוס הצעיר - "ללא ילדים" - היא דווקא בחורה צעירה נטולת פחד, בניגוד למבוגרים ממנה המפחדים לאבד את מקום עבודתם. היא מפיחה תקווה לעתיד טוב יותר שמתגלם בנחישות ובמודעות פוליטית של הדור הצעיר, המבין את האפשרות להשתחרר מכבלי העבודה. הסרט מביא את השעבוד למקום העבודה עד אבסורד דמיוני כדי להראות עד כמה דק הקו בין שעות עבודה בלתי אפשריות הנהוגות כבר היום, לבין השתעבדות מוחלטת שמשמעותה ויתור על משפחה, חברות וקשרים שאינם בתוך מקום העבודה."סודות בחברה" הוא סרט קטן וחינני, שרומז בהומור על המדרון החלקלק אליו נתדרדר אם לא נשים לב. הסרט אינו פנטזיה על חזרה לימים ה"ישנים והטובים" לפני ההשתעבדות לטכנולוגיה, אבל הוא נועץ סיכה עדינה בתלות המוחלטת שלנו בה. בתוך הסרט הקליל מובלעות גם אמיתות לא פשוטות על השתעבדות האדם המודרני לעבודה והמחירים הפיזיים והנפשיים המשמעותיים שנגרמים מכך.
סודות בחברה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5026/08/2022 15:50:58
6/10אייקון ציון
כמה הבלחות פה ושם אבל זה לא מספיק.הצרפתים ידועים בקומדיות המוצלחות שלהם ,זו לא אחת מהן.דווקא יש כאן רעיון נחמד שהיה אפשר לפתח אותו בצורה טובה יותר. המון דיאלוגים משעממים ומיותרים. חיכיתי שהסרט ייגמר וזה אומר הכל.
שם: ויקיגיל: 3511/11/2021 17:06:14
2/10אייקון ציון
סרט משעמם ובכלל לא מצחיק. ממש לא נהננו. אפילו חיכינו שייגמר. אין לי מושג מי אחראי פה על הדירוגים הגבוהים. לגמרי לוותר.
שם: לגיל: 4009/11/2021 16:06:36
7/10אייקון ציון
סרט חביב אבל קצת משונה. ניתן לצפייה , אבל לא נרשמה התלהבות כמו הציון כאן.
קישורים
חץ סודות בחברה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט