בשם האח ביקורת סרט

Antigone Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "בשם האח":
"עלילה מאולצת ולא משכנעת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Antigone
משחק נהימה ריצ'י, ראשידה אוסעדה, נור בלחיריה, רוואד אל-זאין, חאקים ברהימי במאי/ת סופי דראספ  
דרמה
ביקורת סרט לבשם האח מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"לא אמין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות28.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאית הקנדית סופי דראספ כתבה את התסריט של הסרט "בשם האח", ביימה וגם צילמה אותו. בסרט היא מעדכנת את המחזה הקלאסי "אנטיגונה" מאת סופוקלס, שהדמות הראשית בו הקסימה אותה בצעירותה. היא מעדכנת את המחזה למציאות של ימינו ומחליפה את המקהלה היוונית בפעילות בני הנוער ברשתות חברתיות ואת אנטיגונה בנערה בעלת אותו השם שחיה בזמננו.אנטיגונה (נהימה ריצ'י), אחיה וסבתה הגיעו לקנדה כשהייתה פעוטה, כשהם ברחו מהמוות וההרס באלג'יריה. הם חיו באושר במונטריאול כתושבי קבע, אבל אף אחד מהם אינו אזרח – עובדה שהופכת לרלוונטית כאשר עימות טראגי מוביל למעצרו של אחיה של אנטיגונה, פוליניקס (רוואד אל-זאין), והוא צפוי לגירוש. אנטיגונה רוקחת תכנית נועזת לשחרר אותו מהכלא, אך בסופו של דבר נעצרת בעצמה, וחייבת להחליט מה הצעד הבא שלה.
העניינים מסתבכים עם גילויים על פוליניקס ועל אחיה השני של אנטיגונה, אטאוקלס (חאקים ברהימי), כמו גם הרומן של אנטיגונה עם חברה לכיתה האמון (אנטואן דרושרס), שאביו הוא במקרה פוליטיקאי שיש לו מוניטין להגן עליו. אבל נאמנותה הבלתי מתפשרת למשפחתה – "הלב שלי אומר לעזור לאחי", כפי שהיא מסבירה את מעשיה – מעוררת אקטיביזם בקרב תומכיה, והמקרה שלה הופך לסנסציה תקשורתית.הסרט מתאמץ לרגש בצורה מלאכותית ללא הצלחה, לדוגמה: בתחילת הסרט כשדמות מסוימת מתה, מתחיל קליפ של פלאשבקים לזכר אותה הדמות שהצופים לא הספיקו להכיר. העלילה לעיתים קרובות לא אמינה. המפגש של אנטיגונה עם אחיה בכלא נעשה בחדר פרטי ללא סוהר שצופה בהם – רק כדי שהם יוכלו לבצע עבירה שלא הייתה ניתנת לביצוע תחת השגחה. גם האלמנטים המצוירים של הפעילות ברשתות החברתיות מרגישים מאולצים ולא משתלבים באופן חלק. בנוסף, הסרט סובל מקלישאות שחוקות. מערכת היחסים המשולשת בין אנטיגונה, החבר ואביו מרגישה כאילו היא נוצרה בשם הנוחות העלילתית וכדי לרגש את הצופים ולא כזו שעשויה הייתה לצמוח מהאינטראקציה בין הדמויות.
אין צורך להכיר את הטרגדיה היוונית כדי להבין את היצירה המודרנית של דראספ. התסריט נטול סאב-טקסט ומאכיל את הצופים במסרים ובשל כך מזלזל באינטליגנציה של הצופים. עם זאת היו מבקרים רבים ששיבחו אותו ככל הנראה מהסיבות הלא כתובות הבאות: הוא נוצר על ידי אישה וגם מככבת בו אישה עוצמתית, שנהימה ריצ'י מגלמת באופן לא רע, ותמיכה בנשים בכל התחומים פופולרית מאוד היום. בנוסף, הוא מספר על חוויה קשה של מהגרים מול הרשויות, וגם הערכה והזדהות עם זרים פופולרית מאוד באמנות היום.צופים שפחות רגישים לנושא האמינות של העלילה ולקלישאות נדושות עשויים להתרגש מהסרט. הסרט זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים טורונטו ונבחר לייצג את קנדה כמועמד לפרס האוסקר לסרט הבינלאומי הטוב ביותר בשנת 2020. למרות ההתלהבות מהסרט של מבקרות ומבקרי הקולנוע ובעולם הפסטיבלים הבינלאומיים, אני מתקשה להמליץ על הצפייה בו למי שבאמת מחפש סרט אמין ואיכותי.
בשם האח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5121/10/2023 10:12:33
7/10אייקון ציון
קונטרוברסלי. הסרט עצמו טוב אבל המסר בעייתי. ייתכן שיוצריו לא רצו להביע דיעה מובהקת אלא לעורר דיון. מצד אחד נערה מהגרת שמקריבה עצמה למען אחיה האסיר. הם גדלו בנסיבות קשות בלי שני ההורים שהלכו לעולמם. מצד שני ,היא עוברת על החוק ומסייעת לפושע שגרם סבל לאחרים ושעליו לתת את הדין. הכל מתנקז לשאלה אחת,האם היא גיבורה או עבריינית או שאולי גם וגם? כל אחד עם התשובה שלו לפי עולמו הערכי.השחקנית הראשית מצויינת.ציון 7.5.
שם: וליהגיל: 6509/01/2022 21:57:19
9/10אייקון ציון
סרט מצוין. עם שחקנים טובים מאד, המציגים אותנטיות משכנעת. כצופה, הסרט מלמד עד כמה נאמנות משפחתית יכ להרחיק לכת. ובמקרה שלנו בקשר המיוחד בין אח ואחות.
שם: גיל: 6930/12/2021 22:32:13
9/10אייקון ציון
סרט מצוין. השחקנית הראשית נותנת תצוגת משחק נהדרת. הסרט מציג בצורה אמינה את בעיית המהגרים כפי שהיא משתקפת בבעיית ההשתלבות של המשפחה בקנדה ואת היחסים המורכבים בתוך המשפחה.
קישורים
חץ בשם האח (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט