הנהגת של מר יוסוקה ביקורת סרט

Drive My Car Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הנהגת של מר יוסוקה":
"קצת ארוך מדי ועדיין אחד הסרטים הטובים של השנה "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Drive My Car
משחק הידטושי נישיג'ימה, מסאקי אוקדה, טוקו מיורה, רייקה קירישימה, פארק יורים במאי/ת ריוסוקה המגוצ'י  
זר
ביקורת סרט להנהגת של מר יוסוקה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מאופק וחכם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נראה שמאז פסטיבל קאן האחרון מבקרי הקולנוע ברחבי העולם היו תמימי דעים לגבי סרטו החדש של גדול הבמאים היפנים של תקופתנו, ריוסוקה המגוצ'י. ואכן, "הנהגת של מר יוסוקה" הוא אחד השיאים הקולנועיים של השנה החולפת. מדובר באפוס קולנועי בן 179 דקות שמצליח באופן חינני ובצניעות לספר סיפור אנושי, לעיתים כואב, לעיתים מותח ואפילו מצחיק על טראומה ושכול, בדידות וגם על האפשרות למצוא דרך להתמודד עם אותם מכאובים כדי להמשיך הלאה. ההימורים שהוא יהיה מועמד לפרס האוסקר לסרט הבינלאומי הטוב ביותר התבררו כנכונים, אבל באופן מפתיע לחלוטין ונגד כל הציפיות הסרט מצא את עצמו מועמד גם לפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר, הבמאי והתסריט המעובד.העלילה עוקבת אחרי סיפורו של יוסוקה, שחקן המפורסם בשל גילומו של וניה, בהצגה "הדוד וניה" מאת צ'כוב, המחזאי החביב על שרת התרבות לשעבר. הוא נשוי לסופרת ותסריטאית בסדרת טלוויזיה מצליחה. יוסוקה מגלה שרעייתו מנהלת רומן עם שחקן צעיר וכאשר הוא סוף כל סוף עומד להתעמת איתה הוא מופתע לגלות שהיא מתה, וכל זה מתרחש רק בחלקו הראשון של הסרט. שנתיים לאחר מכן יוסוקה, שעדיין מתאבל על מותה הפתאומי של רעייתו, מוזמן להירושימה לביים את "הדוד וניה" עבור התיאטרון המקומי, כאשר השחקנים השונים מגיעים ממדינות שונות ומדברים בשפות שונות. התיאטרון, שהתמודד בעבר עם תאונת דרכים שביצע אמן אורח, ממנה ליוסוקה נהגת צעירה ומקצועית בשם מיסאקי. תפקידה הוא להסיע את מר יוסוקה מהבית ששכרו עבורו לעבודה בתיאטרון ובחזרה.
כמו יוסוקה גם מיסאקי מתמודדת עם עבר מורכב ולא פשוט, אפילו יותר מהבמאי המהולל. המפגש בין שני האנשים השקטים מתחיל בחשדנות. המסעות המשותפים שלהם מהבית הזמני אל התיאטרון ובחזרה כוללים גם נסיעות לא מתוכננות לבקשתו של יוסוקה. אותן נסיעות עתידות לגרום להם להיפתח אחד אל השני, להתיידד, להכיר זה את זה יותר לעומק ולהתעמת עם המשקעים בעברם שמנעו מהם להתבונן באופן מפויס יותר על ההווה ועל העתיד. יש סרטים רבים העוסקים בהתמודדות עם שכול, כולל הסרט היפני היחיד שזכה אי פעם בפרס האוסקר - "פרידות" משנת 2008. "הנהגת של מר יוסוקה" הוא הרבה יותר מכך. זהו לא רק סרט על שכול, זה סרט על החיים, על אמנות וגם על אהבה.נראה שהבמאי ריוסוקה המגוצ'י עלה על הגל הנכון. "הנהגת של מר יוסוקה" הוא סרטו השני שזכה בפרס גדול בפסטיבל גדול בשנת 2021 . סרטו הראשון בשנה זו הוא "גלגל המזלות" שזכה בפסטיבל ברלין בפברואר האחרון בפרס חבר השופטים. בפסטיבל קאן 2021 "הנהגת של מר יוסוקה" זכה בפרס התסריט הטוב ביותר ועכשיו הוא מועמד לארבעה פרסי אוסקר. הוא מתמודד מול הסרטים האמריקאים הגדולים של השנה על הפרס היוקרתי ביותר שיכול להיות וזאת לסרט שעל אף אורכו הוא בהחלט צנוע מכל ההפקות הגדולות והנוצצות עם כוכבי קולנוע וחברות ענק העומדות מאחוריהן. איך יצירה קטנה, צנועה הדורשת סבלנות מרובה מהצופה הממוצע זוכה למעמד הלא צפוי להילחם ראש בראש עם נטפליקס או סטיבן שפילברג?
"הנהגת של מר יוסוקה" עושה הכל אחרת משפילברג, נטפליקס או כל סרט אמריקאי אחר. באחד השוטים האחרונים בסרט היפני המרשים הזה המצלמה איננה זזה ממקומה, מדובר בשוט קלוז-אפ דומם, יש בו שתי דמויות אך אין מוזיקה, אין דיבורים (כן יש שפת סימנים) ובמשך מספר דקות ארוכות, יש באותו שוט שקט, צנוע וקולנועי להפליא יותר עוצמה ורגש מאשר כל שוט של סצנות ריקוד ב"סיפור הפרברים" או קרבות פאר ב"חולית". ריוסוקה המגוצ'י יודע להשתמש במצלמה בחוכמה ולספר סיפור אמיתי. הוא מצליח לבטא רגשות יותר מכל במאי אחר שמועמד השנה לאוסקר ותסלח לי ג'יין קמפיון עם "כוחו של כלב" שלבטח תזכה באוסקר לבימוי הטוב ביותר.המגוצ'י מספר סיפור באופן הפשוט ביותר, ועדיין צובע אותו ואת גיבורי הסרט במגוון רחב של גוונים ורבדים. הוא יוצר מתחת לפני השטח זרמים תת-קרקעיים של צער, בלבול, אירוטיקה והומור אבסורדי. הוא מיטיב להשתמש בטקסט הנצחי של צ'כוב כדי להעמיק פנימה לתוך עולמם של הגיבורים. הידטושי נישיג'ימה כמר יוסוקה ומהצד השני של ההגה טוקו מיורה, המגלמת בפנים חתומות את מיסאקי, הם שני שחקנים שמפליאים לגלם דמויות שקטות, שאוגרות בתוך תוכן כאב עצום ובלתי נסבל.נראה שאחד הדברים הטובים ביותר בסרטו של המגוצ'י הוא פשוט ההנאה שבנסיעה: להיכנס למושב האחורי של הרכב ולצפות בשני הגיבורים כאשר הם משייטים בדממה ברחובות המנומנמים של הירושימה, על רקע הים הכחול והחורפי, ההרים המושלגים, כאשר הקור מצליח לחדור ולגעת בתוך העצמות. במקביל אנחנו מפשירים ככל שהסרט מתקדם, והלב העשיר ברגשות, המרגיע והמזכך של היצירה הקולנועית המרהיבה הזאת נחשף לנגד עינינו. הסוף מזכיר לנו בחוכמה רבה שעם כל האהבות, הפרידות והמלודרמות הבלתי נגמרות שאנחנו כל כך אוהבים לצפות בהם על גבי המסך הגדול, אנחנו גם חיים במציאות עכשווית לא פשוטה בשנתיים וקצת האחרונות.
הנהגת של מר יוסוקה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רחלי זיגלרגיל: 7130/06/2023 17:14:37
7/10אייקון ציון
לא פלא שכל כך מעט אנשים צפו בו בקולנוע.אין לי את אורך הרוח המתבקש מסרטים של 3 שעות ועוד בשפה זרה המכריחה להיות צמודים לתרגום! הסרט הגיע ליס ואני רואה אותו בחלקים. מייגע עם נסיעות ארוכות ולא מלהיב.זקנים ירדמו בו.אני כמעט...
שם: עומרגיל: 4014/01/2023 08:09:06
7/10אייקון ציון
העלילה יפה והסיפור מרגש, המשחק מצוין. יכלו לקצר את צילומי הנסיעות הארוכות. הסרט ארוך מדיי.
שם: אילתגיל: 6504/06/2022 15:28:16
10/10אייקון ציון
סרט ארוך,רגיש,מאופק,על טרגדיות שמחברות בין אנשים,על נאמנות,כבוד,ערכים שהיפנים טובים בהם.מומלץ.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט