חיות הפלא: הסודות של דמבלדור ביקורת סרט

Fantastic Beasts The Secrets of Dumbledore Movie Review

תמונת כתביבגני גרינברג על "חיות הפלא: הסודות של דמבלדור":
"שיפור משמעותי לעומת קודמו, אבל בוחר בדרך הקלה מבחינה עלילתית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fantastic Beasts The Secrets of Dumbledore
משחק אדי רדמיין, מאדס מיקלסן, ג'וד לאו, קתרין ווטרסטון במאי/ת דייויד ייטס  
הרפתקאות
ביקורת סרט לחיות הפלא: הסודות של דמבלדור מאת יבגני גרינברג | כתב קולנוע
ציון המבקר
"סודות לא מפתיעים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא מעט דברים קרו להפקת "חיות הפלא" מאז צאת הפרק האחרון ב-2018, בנוסף לביקורות הבינוניות שקיבל. מגפה עולמית דחתה את תחילת צילומי הסרט השלישי, "הסודות של דמבלדור", בשנה. סקנדל מתוקשר שבו מעורב ג'וני דפ המגלם את הנבל הראשי, גרם להחלפתו במאדס מיקלסן ("ניצוד", "עוד סיבוב"). דמות ראשית נוספת, טינה (קתרין ווטרסטון), פתאום איבדה את זמן המסך שלה והציתה חרושת של שמועות על סכסוך עם ג'יי קיי רולינג שגרם לכך.סדרת "חיות פלא" מבוססת על ספר לימוד של ניוט סלמנדרה המשמש את תלמידי הוגוורטס בלימודיהם. הספר עצמו יצא לאור כחלק מסדרת בת של ספרי הארי פוטר והוא נכתב על ידי ג'יי.קיי.רולינג. הספרון הקטן זכה לעיבוד בן חמישה סרטים שבו מתוארים הרפתקאותיו של סלמנדרה (אדי רדמיין, "התיאוריה של הכל") בתקופה בה פעל הקוסם האפל גרינדלוולד, ששימש השראה בדעותיו ללורד וולדמורט. הסרטים הם חלק מ"עולם הקסמים" של אולפני וורנר שנחושים להחזיק ביקום קולנועי משלהם.

בדומה לסרטי הארי פוטר, "חיות הפלא" מסתמכים מאוד על הכרת החומר ועולם הקסמים על ידי הצופה, אחרת קשה מאוד לעקוב אחרי המתרחש ולהבין מה נראה על המסך. הבעיה הגדולה היא שהפעם אין חומר כתוב מאחורי הסרטים ולמעריצים אין שום מושג מה הולך לקרות. בדומה ל"משחקי הכס" שקרסה אל תוך עצמה אחרי שעקפה את עלילת הספרים, גם "חיות פלא" מגשש באפלה מבחינה עלילתית. זאת למרות שמדובר בפריקוול ולמרות הנוכחות של רולינג על הסט, ועוד בתור תסריטאית ראשית.
בעיה גדולה נוספת של "חיות הפלא" היא דמות ראשית לא מעניינת. עם כל הכבוד לאדי רדמיין, ניוט סלמנדרה שלו הוא בחור משעמם שממלמל את רוב הדיאלוגים שלו ולא חזק בלהביע רגשות. לכן לא מפתיעה הבחירה של וורנר לחזור למקורות ולהציב את השחקנים הגדולים בקדמת הבמה לקראת הסרט השלישי. אלבוס דמבלדור (ג'וד לאו) המוכר והאהוב הוא הדמות הכי גדולה בפוסטר של הסרט והעלילה מתמקדת בו ובמלחמה שלו מול גרינדלוולד. "הסודות של דמבלדור" מתאר את עולם הקוסמים של שנות ה-30 באור עגמומי. זו אולי הפעם הראשונה שהפוליטיקה של משרד הקסמים תופסת מקום מרכזי כל כך בעלילה.לא במקרה חלק מהאירועים המשמעותיים בסרט מתרחשים בגרמניה, בעוד כוחו של גרינדלוולד עולה ומלחמת אחים בפתח, כראי לעולם הרחוק מאוד מקסום שלנו. מהבחינה הזו, התזמון הלא מכוון של צאת הסרט משרת אותו בצורה מושלמת. גם הבחירה בשחקן הדני מאדס מיקלסן לתפקיד של גרינדלוולד במקום ג'וני דפ שהתבקש לפרוש מההפקה, היא מדויקת ותורמת לאווירת הפחד הכללית מעלייתו המיועדת לשלטון. מיקלסן הוא נבל עם תעודות, אחרי שכבר מירר את חייהם של ג'יימס בונד ודוקטור סטריינג'. בזכות חזותו המאיימת ויכולות משחק מרשימות, גרינדלוולד מקבל כיוון שונה לחלוטין מזה של דפ, כשהוא יותר אכזרי, מאיים וחדור מטרה.
לראשונה בסדרת "חיות פלא", חיית פלא משחקת תפקיד מרכזי בסרט, לעומת כל היצורים הקסומים שראינו עד עכשיו ושימשו בעיקר לשעשוע או רעשי רקע. מתחילת הסרט ועד סופו, המרדף אחרי הצ'ילין, חד קרן הסיני, מעסיק את כל הדמויות המרכזיות. בעוד היצור עצמו לא מרשים במיוחד, דרכו אנחנו למדים הרבה אודות הדמויות האחרות. רולינג לא צריכה להמציא את הגלגל מחדש, אלא רק להרחיב אותו גאוגרפית והיסטורית. היא בהחלט משתעשעת עם דמויות ומקומות שאנחנו כבר מכירים. כך אנחנו זוכים לבקר שוב בהוגוורטס ולפגוש את פרופסור מקגונגל הצעירה.רוב הדמויות האחרות, הן חדשות ולא כולן מעניינות או לא מקבלות מספיק זמן מסך כדי להפוך לכאלה. הבולט לטובה הוא ג'ייקוב קוולסקי (דן פוגלר), מוגלג שנחשף נגד רצונו לעולם הקוסמים, ודרך עיניו אנחנו זוכים לגלות אותו מחדש. ג'ייקוב הוא לחלוטין עוף מוזר בשטח, כשהוא מבקר בהוגוורטס ובאירועי קוסמים וגורם להרמת גבה אפילו מצד מי שאינו מחסידיו של גרינדלוולד, הרואה במוגלגים גזע נחות. דמויות חדשות מעניינות אחרות שהופיעו בשני הסרטים הקודמים, מאבדות מהזרקור. קרידנס (עזרא מילר), שאמור להיות במרכז העלילה לאור התגלית המרעישה עליו בסוף הסרט הקודם, נראה כבוי מתמיד. התפקיד של טינה (קתרין ווטרסטון) מצטמצם לדקות בודדות. גם קו העלילה של קוויני (אליסון סודול), שאמור להיות מעניין במיוחד לאור המעבר שלה לצד האפל, לא מנוצל נכון."הסודות של דמבלדור" הוא סרט יותר טוב מקודמו, אבל עדיין לא מגיע לרמה הרצויה. העלילה צפויה מדי ולא רק בגלל שמדובר בפריקוול. נכון שאנחנו יודעים איפה ומתי יהיה סופו של דמבלדור, אבל עדיין היינו מצפים לקצת מורכבות עלילתית. בפועל אפילו השם של הסרט לא עומד בציפיות – אני לא מצליח לחשוב על סוד אחד מהפכני של משפחת דמבלדור שיוצא מהסרט הזה. העלילה כל כך לא מסועפת שבסוף הסרט אפילו נוצר פתח לסיומה כמו שהיא ולא ברור למה צריך עוד שני סרטים. אבל מספיק היה לראות את קהל המעריצים הנלהב והססגוני בתחפושות מושקעות בהקרנת הבכורה כדי להבין שכל עוד יקום הקסמים הקולנועי ימשיך לספק סרטים, תמיד יהיה להם ביקוש.
חיות הפלא: הסודות של דמבלדור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4025/09/2022 13:48:39
2/10אייקון ציון
עצרתי אחרי חצי שעה..
שם: גלעדגיל: 4326/04/2022 07:47:29
3/10אייקון ציון
עדיף לוותר. עלילה מוזרה ומשעממת. פשוט פספוס. אין שום דבר חדש ביחס לסרטי הארי פוטר. אפקטים ורעיונות ממוחזרים. לא נתתי ציון 1 כי עדיין הצלחתי להישאר בקולנוע עד לסיום
שם: תמר איטחגיל: 3719/04/2022 16:26:55
2/10אייקון ציון
סרט משעמם. בטריילר מראים את כל האפקטים שקיימים בסרט ואלה ממש מועטים. לוותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט